درمان بیماریهای کبد با طب سنتی

درمان بیماریهای کبد با طب سنتی

کبد یا همان جگر یکی از مهمترین دستگاه های پالاینده بدن است که به طور مختصر فعالیت هایی مانند : پالایش خون ،پروتئین سازی ، سم زدایی و ، تنظیم قند ، ذخیره سازی مواد حیاتی ، سوخت و ساز را بر عهده دارد

[caption id="attachment_1624" align="alignnone" width="300"] درمان بیماری کبدی با طب سنتی[/caption]

 

یرقان : اختلال در ترشح و دفع صفرا باعث بالا رفتن مقدار بیلی روبین و در نتیجه یرقان یا زردی می شود که از علائم این بیماری می توان به زردی چشم و زردی پوست اشاره کرد .

سیروز کبدی : این بیماری که در نتیجه مصرف مشروبات الکلی است بافت کبد از بین رفته و بافت های پیوندی جایگزین شده که در نتیجه کبد سفت می شود که از علائم ابن بیماری می توان به بی اشتهایی ، حالت تهوع و استفراغ حتی در برخی موارد خونریزی مری اشاره کرد .

[caption id="attachment_1625" align="alignnone" width="300"] سیروز کبدی[/caption]

 

اما قصد داریم تا بیماری کبد چرب را مورد بحث قرار داده و به معرفی راه های درمان آن با مواد غذایی ، طب سنتی و گیاهان دارویی بپردازیم .

کبد چرب به چه معناست ؟

به زبان ساده تجمع و رسوب چربی در سلول های کبد که به التهاب این سلولها منجر می شود و کبد چرب نام دارد .

عوامل به وجود آورنده و علائم شایع کبد چرب : امروزه مصرف غذاهای چرب به ویژه فست فود، غذاهای آماده و از همه مهمتر کم تحرکی و اضافه وزن ، مصرف خودسرانه داروهای آرامبخش ،از شایعترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب هستند که ابتلا به این بیماری میان افرادی که به غذاهای چرب و به ویژه شیرینجات قنادی علاقه فراوانی دارند شایعتر است. در این بیماری ذرات بزرگ چربی در سلول های کبد رسوب کرده و به این ترتیب موجب بروز اختلال هایی در عملکرد کبد می شود که از شایعترین علائم آن می توان به خستگی و احساس سنگینی در قسمت راست بدن ، عفونت ها ،‌ ناراحتی های گوارشی ، مشکلات پوستی و اختلال در سطح هوشیاری اشاره کرد و باید این نکته را هم در نظر داشت .از آنجایی که در بسیاری موارد این بیماری بدون علائم اولیه است می توان گفت از بیماری های خاموش و بدون نشانه است در مورد این بیماری پیشگیری بهتر از درمان است زیرا زمانی بیماری خود را نمایان می کند که ذرات چربی تعداد زیادی از سلولهای کبد را درگیر کرده اند .خوشبختانه در این میان روش‌های طبیعی درمان بسیاری وجود دارد که می‌توان از آنها برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب بهره مند شد .

[caption id="attachment_1626" align="alignnone" width="300"] علت بروز کبد چرب[/caption]

رعایت غذایی : در ابتدا به قطع برخی مواد غذایی که از دلائل به وجود آورنده کبد چرب هستند خواهیم پرداخت و سپس اشاره خواهیم داشت به مصرف موادغذایی طبیعی که به دو گروه تقسیم می شود که در حفظ سلامتی کبد اثر مطلوبی دارند.

گروه اول مواد غذایی که در فرآیند پالایش خون اثر مثبت دارند

گروه دوم مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان طبیعی هستند و در فرآیند سم زدایی اثر مثبت دارند .

در ابتدا لازم است تا مواد غذایی و غذاهایی مانند موادی که ذکر شده را به مدت طولانی از سبد غذایی حذف کنید : تخم مرغ ، لبنیات مثل : شیر پرچرب ،خامه ،کره، پنیر و ماست پرچرب،گوشت قرمز ، سوسیس ، کالباس ، همبرگر ، انواع سس مایونز، کچاپ و تمام غذاهای فست فود که از این دسته مواد تهیه می شوند

مایعات : مایعات مانند آب ،آب سبزیجات ، آبمیوه های طبیعی ، دلسترهای بدون طعم را به مقدار مورد نیاز برای بدن بین ۶ تا ۸ لیوان روزانه مصرف کنید به یاد داشته باشید که نباید آب و یا هیچ نوع مایعاتی را بین و بلافاصله بعد از غذا مصرف کنید زیرا مصرف آب و مایعات بین غذا یکی از عوامل به وجود آورنده کبد چرب هستند. مصرف آب باید نیم ساعت قبل از غذا و یا دو ساعت بعد از غذا باشد تا هم به عمل گوارش کمک کرده و هم به عمل پالایش در کبد کمک کند.

شیرینجات : متاسفانه امروزه شاهد مصرف بیش از حد شیرینجات قنادی و موادر که از شکر ،‌شکلات ، آرد سفید تهیه شده چه در میهمانی ها و یا در محل کار و زندگی افراد هستیم که این مواد چون از حالت طبیعی خود خارج شده و دارای چربی و قند فراوانی است که این مواد کبد را برای تجزیه و دفع مواد زائد دچار اشکال می کنند پس توصیه می کنیم که در ابتدا مصرف این مواد را به حداقل برسانید و سپس قطع کنید .

 

غذاهای سرخ کرده و فریز شده : برای مصارف غذایی باید از روغنهایی مانند : روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کرد و همچنین کم و محدود کردن مصرف سرخ کردنی ها. بسیاری از مواد غذایی مانند سبزیجات که نقش مهمی را در بدن دارند در اثر حرارت زیاد هنگام سرخ شدن خاصیت خود را از دست داده و گاهی با فریز شدن به مدت طولانی تبدیل به نوعی سم برای کبد می شوند پس توصیه می شود از سبزیجات تازه به همراه غذا و برای پختن آنها حتی المکان از نوع بخار پز شده استفاده نمایید

سالاد و میوه : بدن انسان برای انجام عمل گوارش و دفع راحت نیازمند به فیبر فراوان است که این فیبر در میوه ، سبزیجات و صیفی جات به مقدار فراوان یافت می شود با مصرف مداوم و مرتب میوه ، سالاد و سبزیجات انسان به بیماری های گوارشی مبتلا نخواهد شد توصیه می کنیم حتی مقدار سالاد و میوه را نسبت به غذای مصرفی روزانه هم بیشتر کنید.

سیر : به دلیل داشتن ماده ای به نام آلیسین که یک ماده ضد میکروب قوی بوده و یک آنتی اکسیدان نیز است و در سم زدایی کبد نقش مهمی را ایفا می کند . مقدار ۵ حبه سیر را خرد کرده و همراه ۲ عدد لیموترش تازه آب گرفته به اضافه ۲ قاشق مرباخوری عسل و مقداری آب شربت کرده ظهر و شب مبل نمایید این نوشیدنی گوارا نه تنها برای پاکسازی کبد موثر است بلکه برای پیشگیری وحتی درمان ناراحتی های مفصلی مانند درد و بی قراری نیز موثر است  

زغال اخته ، شاه توت ، گریپ فروت ، پرتقال ، سیب ،گلابی ، بکرایی ، زالزالک ، توت فرتگی ، ازگیل ، آلو‌: این میوه ها دارای آنتی اکسیدان طبیعی بوده و در فرآیند گوارش اثرات مطلوبی داشته و مانع از تاثیرات منفی رادیکال های آزاد در کبد هنگام فرآیند پالایش می شوند

لیموترش تازه : مصرف لیموترش تازه به شکلی که در هر وعده غذایی یک عدد را روی غذا آب بگیرید و به همراه هر لیوان نوشیدنی یک عدد لیموترش را به صورت آب گرفته میل نمایید این عمل باعث پاک شدن هر چه بهتر کبد می شود و در ضمن به دفع صفرا نیز کمک شایانی می نماید

سیب : دارای ماده ای به نام پنکنین می باشد که هنگام گوارش در روده بزرگ با وصل شدن به فلزات سنگین باعث دفع آنها می شود

آرتیشو(کنگرفرنگی) : با تولید بیشتر صفرا باعث دفع و پاکسازی سموم از روده ها می شود

کامبوجا : مصرف نیم فنجان نوشابه کامبوجا بعد از هر وعده غذایی در دفع و عمل گوارش به کبد در سم زدایی کمک شایانی می نماید  

[caption id="attachment_1632" align="alignnone" width="225"] درمان بیماری کبد با کامبوجا[/caption]

 

بیماری کبد٬ درمان بیماری کبد چرب٬ درمان بیماری کبد چرب الکلی٬ درمان بیماری کبد چرب با داروهای گیاهی٬ درمان بیماری کبد چرب با طب سنتی٬ درمان بیماری کبد چرب چیست٬ درمان بیماریهای کبد با طب سنتی٬ درمان خانگی بیماری کبد چرب٬ سیروز کبدی٬ عوامل به وجود آورنده و علائم شایع کبد چرب٬ کبد٬ کبد چرب٬ کبد چرب کرید 1٬ کبد چرب گرید 3


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 30 آذر 1397
درمان نقرس با طب سنتی

درمان نقرس با طب سنتی

بیماری نقرس نوعی بیماری التهابی است که بیشتر در ناحیه مفاصل اتفاق می افتد و آن ها را درگیر میکند.نقرس می تواند در قسمت های مختلف بدن از جمله گوش، مفاصل کوچک در دست، مچ دست و پا و زانو بروز پیدا کند.در این بیماری درد حاد و تورم باعث آزار بیمار می شود.در این مطلب قصد داریم با ارائه راهکارهای خانگی به تسکین درد های ناشی از این بیماری بپردازیم.

علت دقیق این بیماری ناشناخته است، اما مقدار بالای اسید اوریک در بدن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری محسوب می شود. اما برخی علل مانند ژنتیک، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد پروتئین مانند گوشت و استرس بیش از حد برای ابتلا به این بیماری ذکر شده اند

نقرس با انواع بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت، وسنگ کلیه های اسید اوریک مرتبط بوده به همین دلیل  درمان پزشکی آن بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر درمان های شیمیایی برخی درمان های خانگی  وجود دارد که می توان به بهبود بیماری و تسکین دردها کمک کنند.

[caption id="attachment_1642" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با طب سنتی[/caption]

درمان های طب سنتی معجزه آسا برای نقرس

سرکه سیب طبیعی که اغلب برای درمان سردرد و اسید معده استفاده می شود. در درمان نقرس و آرتریت  نیز موثر است.  اسیدیته در سرکه سیب به از بین بردن درد حاد کمک شایانی می کند همچنین با افزودن عسل می توان به کاهش التهاب کمک کرد.

طرز تهیه دارو نقرس با سرکه سیب

کافی است که  یک قاشق چای خوری سرکه سیب تصفیه نشده را در یک لیوان آب ریخته و دو تا سه بار در روز آن را بنوشید.

اگر این درمان مفید و موثر واقع شد می توانید مصرف سرکه سیب را تا دو قاشق غذاخوری افزایش دهید.

[caption id="attachment_1643" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با سرکه سیب[/caption]

 معجزه شگفت آور زنجبیل در نقرس

خواص ضد التهابی موجود در ریشه زنجبیل می تواند در تسکین درد و التهاب موثر باشد. راه های بسیاری برای استفاده از ریشه زنجبیل در درمان نقرس وجود دارد.

روش های درمان با زنجبیل

1- مقدار مساوی از پودر شنبلیله، پودر زردچوبه و پودر ریشه زنجبیل را کرده و یک قاشق چای خوری از این مخلوط را همراه با آب گرم دو بار در روز مصرف کنید.

2- می توانید یک نصف قاشق چای خوری زنجبیل را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و مخلوط آن را به حداقل یک بار در روز بنوشید.

3- کافی است ریشه زنجبیل را در غذاهای خود اضافه  و یا یک تکه خام آن را در روز مصرف کنید.

4- پودر ریشه زنجبیل را با کمی آب ترکیب کرده و به صورت خمیر در آورید، سپس  این خمیر را روی بر روی منطقه آسیب دیده ماساژ داده و حدود نیم ساعت صبر کنید. کافی است این کار را یک بار در روز انجام دهید.

[caption id="attachment_1644" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با زنجبیل[/caption]

 

مسکن طبیعی برای بیماری نقرس

یکی از عوامل مهم ابتلا به نقرس افزایش اسید اوریک در بدن است. جوش شیرین می تواند به کاهش میزان اسید اوریک و تسکین درد کمک کند.

طرز تهیه:

مخلوط نصف قاشق چای خوری جوش شیرین  را در یک لیوان آب و حداکثر چهار بار در روز و به مدت دو هفته مصرف کنید تا نقرس و دردهای ناشی از آن تسکین پیدا کند البته اگر سن شما بالای 60 سال است نباید بیش از سه بار در روزآن را بنوشید.افراد دارای فشار خون بالا از این روش درمانی استفاه نکنند.

[caption id="attachment_1645" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با جوش شیرین[/caption]

 

آب لیمو دردهای نقرس را در کمتر از چند ثانیه درمان می کند

در طب سنتی برای رهایی از درد نقرس باید بدن را قلیایی کرده و اسید اوریک اضافی در جریان خون را خنثی سازی کنید. این روش به آسانی با کمک آب لیمو تازه و جوش شیرین انجام می شود. همراه با آب لیمو می توان از میوه های دیگر غنی از ویتامین C نیز برای تقویت بافت های بدن استفاده کرد.

 طرز تهیه:

روش اول: آب یک عدد لیمو را با یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کرده و اجازه داده چند ثانیه در یک وضعیت باقی بماند تا حالت جوشیدن وکف کردن محلول از بین برود. کافی است که این مخلوط  را در یک لیوان آب ریخته و بلافاصله آن را بنوشید.

روش دوم: یکی دیگر از روش ها اضافه کردن آب نصف یک عدد لیمو به یک لیوان آب و نوشیدن آن سه بار در روز است.

[caption id="attachment_1646" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با آب لیمو[/caption]

این میوه خوشمزه نقرس را فراری می دهد

گیلاس شیرین یا  ترش به دلیل خواص آنتی اکسیدانی می تواند در درمان نقرس بسیار مفید باشد. این میوه حاوی آنتوسیانین بوده که می تواند التهاب را کاهش داده و عوارض و دردهای نقرس  را به حداقل می رساند.

برای بیماران مبتلا به نقرس، خوردن 15 تا 20 عدد گیلاس در روز بسیار توصیه می شود. برای نتایج بهتر روز خود را با خوردن گیلاس شروع کنید.

روش دیگر که در درمان این بیماری موثر بوده  نوشیدن روزانه یک لیوان آب گیلاس است البته برای افزایش خاصیت آن می توانید چند حبه سیر خرد شده به آن اضافه کنید.

[caption id="attachment_1647" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با گیلاس[/caption]

 

حمام کردن با این نمک در درمان نقرس معجزه می کند

نمک اپسوم یک ماده مفید برای درمان خانگی نقرس و دیگر اشکال آرتریت بوده و در بهبود عملکرد قلب و فشار خون بالا موثراست. کافی است در آب گرم مقداری از این نمک را ریخته و عضو دردناک را در آن قرار داده یا برای حمام کردن از این روش استفاده کنید.

[caption id="attachment_1648" align="alignnone" width="300"] درمان نقرس با نمک اپسوم[/caption]

 

تسکین درد ناشی از نقرس٬ درمان خانگی نقرس٬ درمان نقرس٬ درمان نقرس انگشت شست پا٬ درمان نقرس با بادکش٬ درمان نقرس با حجامت٬ درمان نقرس با دارو گیاهی٬ درمان نقرس با دوسین٬ درمان نقرس با زالو٬ درمان نقرس با زالو درمانی٬ درمان نقرس با زنجبیل٬ درمان نقرس با سرکه سیب٬ درمان نقرس با سیاه دانه٬ درمان نقرس با طب سنتی٬ علائم نقرس٬ نقرس٬ نقرس پا٬ نقرس چیست٬ نقرس و درمان آن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 30 آذر 1397
راههای درمان زردی یا یرقان در طب سنتی

راههای درمان زردی یا یرقان در طب سنتی

تعریف زردی یا یرقان : در ابتدا باید اشاره کنیم که زردی بیماری نیست بلکه نوعی اختلال کبدی است که با بروز علائمی مانند : تغییر رنگ و زرد شدن پوست ، سفیدی چشم و همچنین تغییر رنگ ادرار به زرد پررنگ گاهی هم قهوه ای که بتدریج و با افزایش عدد «بیلی‏روبین» مناطق دیگر پوست مانند شکم و اندام‏ها زرد می‏شود. که ناشی از بالا بودن مقدار غلظت بیلیروبین خون است می باشد.در حقیقت این علائم زنگ خطری است برای فردی که دچار این مسئله شده است زیرا زمینه ساز سایر بیماری ها مانند بیماری های کبدی می شود.

[caption id="attachment_1613" align="alignnone" width="300"] درمان زردی یا یزقان در طب سنتی[/caption]

 

علل به وجود آورنده زردی یا یرقان

کبد وظیفه هضم چربی را با ساختن و ذخیره کردن و خارج ساختن ماده ای به نام “صفرا” دارد که از شکسته شدن و تجزیه هموگلوبین(گلبولهای قرمز) حاصل می شود .این ماده عامل رنگ زرد ادرار و همچنین رنگ قهوه ای مدفوع است .در کیسه ای به نام “کیسه صفرا “توسط کبد ذخیره می شود.اما وقتی این ماده به مقدار غیر طبیعی وارد سیستم گردش خون شود باعث بروز علائم زردی یا یرقان می شود.

از علل بروز این مشکل می توان به:

هپاتیت یا التهاب کبد : که باعث التهاب بافت های کبد می شود ودلائل فراوانی نیز دارد مانند : مصرف برخی داروها ، عوامل ویروسی ، باکتریایی که گاهی با تماس با افراد آلوده ، استفاده از وسائل خالکوبی ، آشامیدن آب آلوده ، استفاده از سرنگ مشترک ، تزریق خون فرد آبوده به فرد سالم انجام می پذیرد.

انسداد مجرای صفرا :که به واسطه سنگ صفرا که یکی از عمده ترین دلایل ایجاد سنگ یبوست های طولانی و مزمن اشاره کرد.

توجه : بعضی از زردی چشمها مربوط به عارضه ای به نام”سندرم ژیلبرت”است. در این عارضه فرد هنگامی که دچار سرماخوردگی،گرسنگی یا اضطراب و عصبانیت است بیلیروبین خون افزایش یافته و چشمها و پوست بدن زرد میشود. این عارضه مادرزادی است و هیچگونه خطری ندارد و در صورت برطرف شدن علتهای گفته شده (مثلا رفع گرسنگی) رنگ پوست و چشم به حالت طبیعی بازمیگردد و به عبارتی اصلا بیماری محسوب نمیشود.

در صورتی که مشکوک به این علائم هستید انجام آزمایش برای تشخیص هر گونه زردی و هپاتیت الزامیست.

 

[caption id="attachment_1614" align="alignnone" width="300"] درمان زردی با طب سنتی[/caption]

طب سنتی و روش های پیشگیری و درمان زردی یا یرقان بزرگسالان

قطع و کم کردن مصرف شیرینجات قنادی ، غذاهای پرچرب ، سرخ کرده ، پر ادویه ، انواع بستنی ، فالوده و مواد نشاسته ای.

مصرف انواع آش ، آبگوشت و سوپ جو : مصرف مرتب سوپ جو به همراه آلو در اصلاح عمل گوارش نقش مهمی داشته که باعث دفع هر چه بهتر صفرا و درمان مرض خواهد شد .

شربت عسل : مقداری لیموترش تازه را در ۱ لیوان آب بگیرید مقداری عسل اضافه کرده و آب بریزید روزانه یک الی دو بار از این شربت استفاده نمایید.

[caption id="attachment_1617" align="alignnone" width="300"] درمان زردی با شربت عسل[/caption]

شاه توت : مصرف میوه هایی مانند شاه توت که یکی از بهترین میوه ها برای پاکسازی کبد و صفراست در تسریع درمان بیماری نقش مهمی دارد.

آب و مایعات : مصرف آب خوردن روزانه به مصرف قانونی که حداقل ۸ لیوان در روز است برسانید و همچنین مصرف مایعاتی را مانند چای کم رنگ بیشتر کنید تا مقداری از این ماده از طریق ادرار دفع شود.

آب میوه ها : آب میوه هایی مانند خیار سبز، کاهو ، آلبالو، انار، هندوانه ، و حتی برای غنی تر شدن از گزانگبین ، شیرخشت و ترنجبین برای ترکیب کردن با آب میوه استفاده کنید

علل زردی و یرقان در نوزادان

نوزادان تازه متولد سطح بیلی روبین بالاتری دارند، چون تعداد گلبول های قرمز حامل اکسیژن در آنها زیادتر است و کبد جوان آنها نمی تواند بیلی روبین اضافی را متابولیزه کند. اگر شکم و یا پاهای کودک زرد به نظر می رسد باید با انجام آزمایش از مقدار زردی مطمئن شد.که این کار توسط پزشک اطفال و با قرار دادن دستگاه بیلی چک با تاباندن نور مرئی به پوست نوزاد مقدار بیلی روبین خون نوزاد را اندازه گیری می کنند که این روش بدون خون‌گیری و درد انجام می‌شود.

مادر مبتلا به هپاتیت : گاهی نوزاد از طریق بدن مادر مبتلا به زردی و حتی مبتلا به هپاتیت می شود  

زردی از شیر مادر : گاهی زردی ناشی مربوط به ترکیبات نامطلوب در شیر مادر است است که در هفته اول تولد نوزاد توسط تغذیه اشتباه مادر ایجاد شده و به علت مصرف مواد قندی و همچنین مواد پر کالری که همراهان به مادر برای جبران خون از دست داده می دهند اتفاق می افتد.

مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و قندی

[caption id="attachment_1615" align="alignnone" width="300"] درمان زردی نوزاد با طب سنتی[/caption]

 

روشی ساده برای تشخیص زردی نوزاد

افراد متخصص تست سریعی را برای تشخیص یرقان در منزل توصیه می کنند: در یک اتاق با روشنایی مناسب، فشار ملایمی را به سینه کودکتان وارد کنید؛ اگر بعد از برداشتن فشار، رنگ زرد بر روی پوست مشاهده گردد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

طب سنتی و روشهای پیشگیری و درمان زردی یا یرقان نوزاد

یکی از بهترین راه های پیشگیری و درمانی که اطبای قدیم هم به آن اشاره کرده اند اصلاح تغذیه مادر در ماه های آخر بارداری است که این خود شامل :

قطع و کم کردن مصرف شیرینجات قنادی ، غذاهای پرچرب ، سرخ کرده ، پر ادویه ، انواع بستنی ، فالوده و مواد نشاسته ای به ویژه در ماه های آخر بارداری.

مصرف انواع سوپ ، آش ، انواع سالاد و میوه ها به ویژه میوه هایی که طبع سرد دارند.

مصرف روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و مایعات سالم.

مصرف آب میوه هایی مانند : خیارسبزه ، کاهو ، آب انار ، شاه توت و میو هایی که باعث تصفیه خون و کمک کننده به کبد هستند.

عرقیاتی مانند : عرق بیدکاسنی ، شاه تره و کاسنی ، عرق بید ، عرق کیالک بیشتر استفاده کنید.

فوتو تراپی : درمان اصلی و پیشگیرانه زردی نوزادان فوتوتراپی یا نور درمانی است که با تابش نور آبی به طول موج ۴۸۰ نانومتر به پوست نوزاد با شدت و فاصله مناسب می‌رسد. فوتوتراپی را در بیمارستان و در منزل هم می‌توان انجام داد.

شربت عسل : مقداری لیموترش تازه را در ۱ لیوان آب بگیرید مقداری عسل اضافه کرده و آب بریزید روزانه یک الی دو بار از این شربت استفاده نمایید.

ترکیب شیرخشت ، گزانگبین و ترنجبین : این ترکیب یکی از موثرترین روشهای درمان زردی نوزاد است که تا به کنون معرفی شده است. از هر کدام گزانگبین و ترنجبین مقدار ۱۰۰ گرم و شیرخشت ۱۰ گرم تهیه و با یک ظرف ۴ لیتری عرق بید یا بیدکاسنی مخلوط و سپس با پارچه ای نازک صاف کنید زیرا موارد ذکر شده به همراه چوبهای کوچکی هستند که با عمل حل کردن آنها در آب قادر به جدا سازی خواهید بود در ضمن مایع بدست آمده دارای طعمی شیرین بوده و دارای خواص درمانی معجزه آسایی برای درمان زردی نوزاد و همچنین باعث ازدیاد شیر مادر خواهد شد .ترکیب بدست آمده را در یخچال نگهداری کنید و روزانه در صورتی که تمایل به مصرف مایعات داشتید از این مخلوط استفاده کنید . لازم به ذکر است که این ترکیب با اثر گذاشتن بر شیر مادر باعث بهبود و درمان نوزاد می شود پس نیاز به خوراندن ترکیب به نوزاد نمی باشد.

 

تعریف زردی یا یرقان٬ درمان زردی با حجامت٬ درمان زردی با طب سنتی٬ درمان زردی بزرگسالان٬ درمان زردی پوست٬ درمان زردی سفیدی چشم٬ درمان زردی نوزاد با حجامت٬ راههای درمان زردی یا یرقان در طب سنتی٬ زردی٬ زردی چشم٬ زردی نوزاد٬ زردی نوزادان٬ طب سنتی و روش های پیشگیری و درمان زردی یا یرقان بزرگسالان٬ علل به وجود آورنده زردی یا یرقان٬ علل زردی٬ علل یرقان٬ یرقان

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 30 آذر 1397
درمان سینوزیت در طب سنتی

درمان سینوزیت در طب سنتی

روش درمانی که قصد معرفی آن را داریم بسیار ساده و در عین حال کم هزینه بوده و مطمئناً جوابگوی تمام افرادی که مبتلا به سینوزیت هستند خواد بود . در ابتدا اشاره ای می کنیم به راه های درمانی اعم از بخور و شستشو بینی و حلق و سپس به دستورات غذایی  و گیاهی که از نظر تاثیر گذاری تاثیر فراوانی خواهند داشت اشاره خواهیم کرد

[caption id="attachment_1603" align="alignnone" width="300"] درمان سینوزست با طب سنتی[/caption]

علائم سینوزیت

  • عطسه و آبریزش بینی
  • بسته شدن یک و یا هر دو بینی ، کاهش بویایی
  • گرفتگی صدا
  • درد در ناحیه ی پیشانی یا بین چشم ها
  • درد در ناحیه ی دندان های فوقانی
  • احساس فشار ، درد و سنگینی در صورت و گرفتگی بینی
  • احساس خلط و چرکی بودن حلق و بینی
  • سرفه های همراه با خلط به مدت طولانی
  • بوی بد دهان
  • تب های مداوم و از دست دادن اشتها
  • بهبود نیافتن سرماخوردگی بعد از گذشت ۷ تا ۱۰ روز و تشدید سرماخرودگی در زمان های کوتاه

[caption id="attachment_1604" align="alignnone" width="300"] علائم سینوزیت[/caption]

چه عواملی باعث سینوزیت می شود

  • حمام ، شستشوی سر و قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد و همچنین تنفس هوای سرد
  • سرماخوردگی و رسیدگی نکردن به آن
  • موتور و دوچرخه سواری در زمستان بدون استفاده از کلاه و وسائل گرم کننده
  • استفاده مدوام نوشیدنی های بسیار سرد در گرمای تابستان و استراحت در مجاورت کولر
  • تغذیه غلط و استفاده از موادی که باعث غلظت خون شده و بدن را آماده دریافت هر نوع عفونت و ویروس می کنند  از اصلی ترین دلائل سینوزیت است

[caption id="attachment_1605" align="alignnone" width="300"] عوامل ایجاد سینوزیت[/caption]

 

راه های درمان سینوزیت

۱-بخور دو طرف صورت

در ابتدا باید دو طرف صورت غیر از پیشانی را بخور داده به اینصورت که پیشانی را با یک روسری ببندید . مقداری بابونه را مانند چای دم کرده مقداری جوهر پونه زمانی که برای بخور آماده بودید به دم کرده بابونه اضافه کنید و دو طرف صورت را بخور داده و در بخار بابونه و جوهر پونه تنفس کنید

[caption id="attachment_1606" align="alignnone" width="300"] درمان سینوزیت با بخور دادن صورت[/caption]

 

۲-تحریک بینی و ایجاد عطسه و آبریزش بینی زیاد

در طب سنتی این مورد از اهمیت ویژه ای برخورداره چرا که هدف ما تخلیه عفونت هاست . پس از اینکه بخور تمام شد مقداری کندوش و یا هر نوع ادویه ای که در منزل در دسترس دارید مثل فلفل بینی را تحریک کرده تا تعداد زیادی عطسه بزنید تا باعث آبریزش بینی شود

[caption id="attachment_1607" align="alignnone" width="300"] درمان سینوزیت با عطسه[/caption]

 

۳-شستشو بینی

پس از  تحریک بینی و عطسه و آبریزش نوبت به شستشو بینی می رسد که این مرحله هم از اهمیت ویژه ای برخورداره . مقدار ۱ لیتر آب جوشیده خنک یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کرده و با دستگاه شستشو بینی که باید از داروخانه تهیه کنید آب نمک را بالا بکشید یعنی یکی از سوراخهای بینی را با دست گرفته و محلولی را که آماده کرده اید را بالا بکشید این محلول با بالا رفتن به همراه عفونت وارد حلق شده و با حالت تهوعی که ایجاد می کند به حالت استفراغ خارج می شود

[caption id="attachment_1608" align="alignnone" width="300"] درمان سینوزیت با شست و شوی بینی[/caption]

 

مراحل گفته شده را در زمان استراحت انجام دهید

۴-درمان با رعایت غذایی

هر روز ۶ تا ۸ لیوان آب میل کنید .

به یاد داشته باشید که هیچگاه آب را  بین و بلافاصله بعد از غذا میل نکنید

کم کردن مصرف نمک در وعده غذایی تا حد امکان استفاده کردن از غذاهای بی نمک می تواند باعث بیشتر شدن سرعت بهبودی شود زیرا نمک زیاد باعث جمع شدن آب در بافت ها و دفع کلسیم می شود

مصرف گوشت های قرمز را به حداقل برسانید

از غذاهایی که به صورت بخارپز و با سبزیجات و حبوبات تهیه شده بیشتر استقبال کنید

مقداری گوشت شترمرغ یا بوقلمون را به صورت کباب کرده حتی به عنوان صبحانه میل کنید

۵-درمان گیاهی و سنتی  

۵ گرم ختمی سفید و ۱۰ گرم اسطوخودوس را مانند چای دم کرده و بعد از ولرم شدن با عسل شیرین کنید و روزانه دو بار میل کنید

[caption id="attachment_1609" align="alignnone" width="300"] درمان سینوزیت با طب سنتی[/caption]

 

آبریزش بینی٬ درمان سینوزیت٬ درمان سینوزیت با ابریزش بینی٬ درمان سینوزیت با بخور٬ درمان سینوزیت با داروهای گیاهی٬ درمان سینوزیت با زالو٬ درمان سینوزیت با شستشو بینی٬ درمان سینوزیت با عطسه٬ درمان سینوزیت حاد٬ درمان سینوزیت در طب سنتی٬ درمان سینوزیت کودکان٬ سینوزیت٬ سینوزیت آلرژیک٬ سینوزیت حاد٬ سینوزیت کودکان٬ سینوزیت مزمن٬ علائم سینوزیت٬ عوامل ایجاد سینوزیت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 30 آذر 1397
درمان جوش صورت و بدن در طب سنتی

درمان جوش صورت و بدن در طب سنتی

شاید شما هم از دسته افرادی باشید که مدتها با جوش صورت و بدن در گیر هستند. که گاهی با مصرف برخی مواد غذایی ، لوسیون ها و حتی مواد طبیعی بهتر و یا بدتر می شوند. راه های بسیاری برای درمان این مشکل وجود دارد که باید ابتدا در رابطه با علل ایجاد کننده این مشکل آشنا شویم و سپس به سراغ درمان برویم.پس تا درمان نهایی این مشکل با ما همراه باشید.

[caption id="attachment_1585" align="alignnone" width="300"] درمان جوش صورت در طب سنتی[/caption]

 

 عوامل ایجاد جوش صورت و بدن

مواردی که در حال مطالعه آنها خواهید بود از عوامل موثر در ایجاد و تشدید جوش های صورت و بدن هستند.

  • چربی پوست : چربی زیاد پوست صورت و بدن که از شایعترین عوامل ایجاد جوش است ترشحات چربی وقتی برای خارج شدن از پوست مسیری نداشته باشند باعث تشکیل غده های چربی شده که گاهی با نرسیدن غده به سطح پوست باعث تشکیل جوش های زیر پوستی می شوند که در این باره باید به این نکته اشاره کنیم که برای متعادل کردن چربی پوست باید از مصرف مواد غذایی چرب به ویژه مواد غذایی که دمای ذوب بیش از دمای بدن یعنی ۳۷ درجه دارند خودداری کرد و همچنین موادی مانند سس مایونز. بیشتر از روعنهای مایع برای تهیه غذا استفاده کنید در اینجا یادآور می شوم که مواد قندی که در طول روز مصرف می کنیم مانند : نوشابه ، انواع مربا ، شربت ها و به ویژه انواع شکلات وقتی وارد دستگاه گوارش می شوند کبد برای اینکه با بالا رفتن قند مقابله کند با ترشح آنزیمی قند اضافه را تبدیل به چربی می کند پس در مصرف انواع مواد قندی تجدید نظر کنید.

[caption id="attachment_1586" align="alignnone" width="300"] پوست چرب[/caption]

  •  
  • شیرینجات : مصرف انواع شیرینجات قنادی به ویژه شیرینجات تازه و دارای خامه ، گردو و انواع مغز ها و شکلات باعث شدت این مشکل خواهد شد گاهی محبت پدرها و مادر ها در سنین پایین تر که جایزه هایی را شکلات و یا از مواد قندی فراوان تشکبل شده را به کودکان خود می دهند غافل از اینکه در سالهای آینده مشکلاتی مانند انواع جوش ها ، لکه ها و گاهی هم اگزما گریبانگیر عزیزانشان خواهد شد پس بیایید از همان دوران کودکی تنقلات طبیعی که در حال فراموش شدن هستند را به کودکان خود بدهیم تا در آینده نه تنها مشکلات اینچنینی نداشته باشند بلکه آینده سازان فردا با دارا بودن پوستی صاف و شاداب ذهنی باز برای حل مسائل داشته باشند تا درگیر باشند.

[caption id="attachment_1587" align="alignnone" width="300"] درمان جوش صورت[/caption]

 

  • اصلاح : گاهی اصلاح که به همراه در آوردن موهای زاید انجام می شود در اثر فشار هایی که به پوست وارد می شود پوست دچار التهاب می شود و به صورت جوش نمایان می شود .
  • لوازم و مواد آرایشی : گاهی استفاده از مواد آرایشی و پاک نکردن اصولی این مواد و اکتفا به پاکسازی پوست با دستمال و حتی با آب بدون استفاده از مواد شوینده اسیدی و قلیایی محیطی را برای رشد این باکتری ها آماده می کند که باعث پیشرفت و یا ماندگاری بیشتر جوشها می شود.
  • تماس موی سر با پوست : گاهی پوست حساس بوده و با تماس موی سر با پوست صورت باکتری از مو به پوست منتقل و باعث جوش می شود مخصوصا این مسئله در مورد افرادی که از موادی مانند روغن و ژل استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.
  • کرم های ضد آفتاب : در صورتی که بر جسب کار و فعالیتی که انجام می دهید مجبور به استفاده از کرم های ضد آفتاب هستید باید به این نکته اشاره کنم که بهترین کرم های ضد آفتاب با لایه های حفاظتی مختلف بعد از گذشت دو ساعت کارایی خود را از دست داده و خود ماده ای مخرب برای پوست خواهند شد. در زمان مصرف کرم های ضد آفتاب با در نظر گرفتن زمان گقته شده پوست را با استفاده از صابون های آنتی باکتریال شستشو کرده و پس از خشک کردن پوست کرم خود را تجدید کنید. در صورت امکان از کرم های ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنید.

[caption id="attachment_1588" align="alignnone" width="300"] کرم ضد آفتاب برای جوش[/caption]

  • تغییرات هورمونی : تولیـد و ترشح زیاد چربی در غدد که تواند به علت ارثی بودن یا پرکاری تیروئید و یا که با توجه به سن بلوغ در خانم ها و آقایان که گاهی میزان هورمون در سطح طبیعی می باشد ولی پوست به این مقدار طبیعی نیز حساس است. به همر ریختگی هرمونی می تواند باعث ایجاد و تشدید جوش شود.
  • چاقی و اضافه وزن : چاقی ، اضافه وزن که از مواردی برای ابتلا به جوش بوده و همچنین علاقه به مصرف مواد چرب و پر انرژی که گاهی همراه با ادویه فراوان نیز هستند به ویژه خوردن غذاهای ساندویچی که حتی دیر هضم بوده و تولید یبوست در افراد می کنند را باید با جدیت هرچه تمام تر از برنامه غذایی روزانه حذف کرد.
  • تعریق : تعریق در فصل گرما و یا حضور در مناطق و یا محل هایی که باعث تعریق زیاد می شود و شستشو نکردن پوست به صورت منظم یکی دیگر از عوامل شایع جوش است.
  • نور ماوراء بنفش : یکی دیگر از عوامل شایع تشدید جوش در تابستان نور خورشید است که توصیه می کنم در این فصل از کلاه و یا نقابهایی که بر روی پیشانی قرار می گیرد و نقش سایه بان برای پوست را دارد استفاده کنید تا کمتر نور ماوراء بنفش خورشید را جذب کنید.
  • دستکاری جوش : دستکاری و یا ترکاندن این جوش ها باعث باقی ماندن جای آنها می شود در صورت امکان کمتر مقابل آینه بروید که نگاهی جهت شمارش و حفظ مکان جوش ها کنید.
  • استرش و تنش روحی : استرس های روحی یکی دیگر از عوامل ایجاد و تشدید این جوش ها هستند که باعث نا اختلال در دستگاه گوارش و از بین رفتن و ضایع شدن برخی مواد غذایی ، ویتامین ها و همچنین باعث بیشتر شدن میل به خوردن مواد قندی می شود.
  • مشکلات کبدی : غذاهای دیر هضم و چرب مانند تخم مرغ ، ماکارونی و بسیاری غذاهای چرب و پر ادویه دیگر که نیازمند به ساعت هضم طولانی باشند شما را دچار مشکلات کبدی می کنند که مشکلات کبدی مانند کبد چرب در ایجاد و تشدید جوش صورت نقش مهمی دارد پس از مطلع شدن از این موضوع باید در صدد درمان این مشکلات باشید.
  • زندگی در مناطق با آب و هوای آلوده : زندگی در شهرهای بزرگی مانند تهران که درصد آلودگی در هوا بسیار زیاد است و با توجه به پوست چرب و خاصیت جذب هر نوع آلودگی موجود در هوا و همچنین مصرف آب های آلوده حتی جهت شستشوی پوست در ایجاد و تشدید جوش نقش موثری دارند. توصیه می کنم با در نظر داشتن عوامل گفته شده با هر بار خارج شدن از منزل و محل کار و برگشت دوباره پوست را با استفاده از لیف بسیار نرم و صابون های آنتی باکتریال شستشو کنید.
  • میوه ها ، تنقلات ، آجیل : میوه هایی مانند : موز ، خرما ، انگور ، انجبر ، انبه ، خربزه ، گرمک ، طالبی ، تنقلاتی مانند : چیپس ، پفک ، شکلات ، کیک ، بیسکویت ، انواع بستنی ، شیر موز ، شیر انبه ، مغز گردو ، پسته ، بادام زمینی ، بادام هندی ، تخمه آفتابگردان ، انواع آجیل و اونواع تنقلات چرب ، شیرین و پر انرژی در ایجاد و تشدید جوش ها نقس دارند.

[caption id="attachment_1589" align="alignnone" width="300"] درمان جوش با طب سنتی[/caption]

 

  • مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده : مصرف مواد غذایی که دارای مواد نگهدارنده بوده که باعث مشکلات کبدی و همچنین جوش می شود توصیه می شود که در ابتدا مصرف این مواد را کم و در نهایت قطع کنید حتی مواد غذایی که در منزل تهیه و به مدت های طولانی در فریزر نگهداری و بارها گرم می شوند در ایجاد و تشدید انواع جوش ها نقش دارند.
  • لبنیات : مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست پرچرب ، شیر پرچرب ، خامه و حتی پنیر های خامه ای مشکلات چوش ها را تشدید می کنند پس در هنگام خرید لبنیات کم چرب را برای مصرف انتخاب کنید.
  • یبوست های طولانی : یبوست یکی از عوامل شایع مشکلات پوستی مانند لکه و جوش صورت است که اگر دچار این مشکل هستید باید در ابتدا با تصحیح مواد غذایی سعی در رفع یبوست داشته باشید زیرا بسیاری از مواد چرب و مضر باید از طریق روده ها و دستگاه گوارش دفع شوند.
  • تغییرات هرمونی در خانم ها : عقب و یا جلو شدن زمان سیکل ماهانه در خانم ها یکی دیگر از عوامل جوش است که ریشه در استرس و مشکلات روانی دارد.
  • قهوه و نسکافه : مصرف قهوه و نسکافه را به دلیل مقدار زیاد کافئین موجود در این مواد به حداقل برسانید.

[caption id="attachment_1590" align="alignnone" width="300"] قهوه و نسکافه مضر برای صورت[/caption]

 

  • گوشی موبایل : می توان گفت که گوشی موبابل یکی از آلوده ترین وسایلی است که ما روزانه حتی شبها استفاده می کنیم.
  • رو بالشتی : روبالشتی هم که در طول شب تا صبح حدود ۸ ساعت با پوست ما در تماس است یکی دیگر از موارد آلوده است که باید در حفظ و بهداشت آن دقت بیشتری کرد.

طب سنتی و روش های درمانی جوش صورت و بدن

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که درمان جوش ها نیازمند به صبر و حوصله بوده و در ضمن روش های درمانی مورد بحث از بهترین روش های درمانی در طب سنتی هستند که با اجرای این روش ها البته با توجه به رعایت مواردی که ذکر شد نه تنها جوش های صورت و بدن را رفع کرده حتی پوستی روشن و شاداب نیز خواهید داشت.

[caption id="attachment_1591" align="alignnone" width="300"] درمان جوش صورت با طب سنتی[/caption]

 

  • ورزش مرتب و منظم : در ابتدا باید به این نکته اشاره می کنم که ورزش مرتب و منظم در رفع جوش ها و خونرسانی به قسمت های مختلف پوست بسیار مناسب بوده و باعث درمان این مشکلات می شود اما باید بعد از هر جلسه ورزش استحمام را فراموش نکنید.

[caption id="attachment_1592" align="alignnone" width="300"] درمان جوش صورت با طب سنتی[/caption]

  • خواب : سعی در تنظیم ساعت خواب داشته باشید زیرا خواب کافی در طول شبانه روز به کاهش استرس و مشکلات عصبی کمک فراوانی خواهد کرد پس هر شب راس ساعتی معین به رختخواب بروید و صبح زود هم بیدار شوبد.

[caption id="attachment_1593" align="alignnone" width="259"] خواب منظم ضد جوش صورت[/caption]

 

  • میوه ، سبزیحات و سالاد : استفاده از انواع میوه ها به ویژه مرکبات و میوه هایی با طبع سرد میوه هایی مانند : آلبالو ، توت ، شاه توت ، توت فرنگی ، لیموترش، سیب ، هندوانه ، آلو ، زردآلو ،آلوی سیاه ،گلابی ، نارنگی ، پرتقال ، گریپ فروت ، بکرایی و سبزیجات و سالاد فراوان به همراه غذا به دلیل فیبر فراوان و کمک به دستگاه گوارش که نقش مهمی در از بین رفتن جوش ها دارد توصیه می شود. گاهی به صورت روزانه مقداری کاهو یا خیارسبز را به همراه سیب درختی با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری آب گرفته و میل کنید.

[caption id="attachment_1594" align="alignnone" width="300"] میوه و سبزیجات[/caption]

 

  • غذاهای دریایی : مصرف مرتب غذاهای دریایی در درمان انواع جوش تاثیر مثبت دارد به شرطی که از ادویه های تند خبری نباشد.

[caption id="attachment_1595" align="alignnone" width="300"] غذاهای دریایی مفید برای پوست[/caption]

  • آب : مصرف روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب که این عنصر حیاتی با کمک به کلیه ها ، کبد و همچنین ایجاد تعریق و دفع سموم از این طریق به درمان جوش صورت و بدن کمک بسزایی خواهد کرد. پس مصرف روزانه آب را فراموش نکنید.
  • صابون مناسب : استفاده از یک صابون مناسب به صورت شستشو چند  بار در طول روز  در جهت درمان یکی دیگر از قدمها به سوی موفقیت در درمان جوش است که توصیه می شود از صابون گوگرد ۱۰% برای شستشوی بدن و از صابون سفیداب مغز بادام برای شستشوی صورت که با استقاده از لیف بسیار نرم و بدون ایجاد فشار و زخمی کردن جوش ها انجام شود بسیار مناسب خواهد بود.
  • لیموترش تازه : مصرف خوراکی و ماساژ لیموترش تازه بر روی پوست نه تنها باعث درمان جوش های صورت می شود بلکه باعث روشن شدن پوست نیز شده و بسیاری اثرات درمانی دیگر نیز دارد. هر روز یک عدد لیمو ترش را از وسط نصف کرده و به همراه تمام وعده های غذایی و با فشردن و آب گرفتن داخل غذا میل کنید این عمل کمک به هضم غذا و کمک به تصفیه خون که وظیفه کبد است خواهد کرد و برای صورت با ماساژ به صورتی که هیچ فشاری به پوست وارد نکنید ماساژ داده و چند دقیقه بعد پوست را شستشو کنید این عمل باعث از بین بردن محیط آلوده ای که باکتری های سطح پوست برای زندگی استفاده می کنند خواهد شد.

[caption id="attachment_1596" align="alignnone" width="300"] لیموترش تازه برای جوش صورت[/caption]

  • زرشک سیاه یا زرشک آبگیری : این نوع زرشک که به رنگی تیره متمایل به سیاه بوده و برخلاف زرشک پلویی دارای هسته است را به مقدار ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرم تهیه و پس از پاکسازی و شستشو با ۸ تا ۱۲ لیوان آب به مدت ۲۴ ساعت در ظرفی چینی و یا لعابی خیس کرده در یخچال نگهداری و هر روز صبح یک لیوان و هر شب یک لیوان از صاف کرده را میل کنید 
  • خاکشیر : مقدار ۲ قاشق خاکشیر را هر شب به همراه یک لیوان آب خیس کرده و هر صبح مقداری آب لیموترش و عسل را اضافه کرده و میل کنید.
  • سرگل بنفشه : سر بنفشه یکی از گیاهان دارویی با طبع سرد بوده و در درمان مشکلات کبدی و همچنین مشکلات پوستی دارای سابقه طولانی است .برای این منظور مقدار ۲ قاشق از سرگل بنفشه را هر شب با یک لیوان آب خیس کرده و روز بعد صاف کرده و میل نمایید همچنین توصیه می شود که تفاله باقی مانده را روی به صورت ماسک روی صورت قرار داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

[caption id="attachment_1597" align="alignnone" width="300"] درمان جوش صورت[/caption]

 

  • جوانه گندم : جوانه گندم به صورت تازه و حتی خشک به دلیل فراوانی ویتامن های گروه ب و همچنین فیبر در درمان این مشکلات تاثیر بسیار داشته و توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم و یا از خشک برای غذا و سالاد بهره ببرید همچنین می توان مقداری از پودر جوانه را به همراه  مقداری شیر کم چرب به صورت ماسک روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شستشو کنید.

 

ماسک طبیعی ضد جوش و روشن کننده

  این ماسک که نه تنها درمان بسیار مناسبی برای جوش صورت است بلکه بک ماسک روشن کننده فوق العاده نیز است.

مواد لازم

  • خیار سبز متوسط ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱ قاشق چایخوری
  •  لیموترش تازه ۱ عدد
  • عسل یک قاشق چایخوری
  • بابونه شیرازی ۱ قاشق مرباخوری

روش مصرف

این ماسک یکی از طبیعی ترین ماسک ها برای پوست بوده که ضمن اثر بخشی مناسب برای پوست و دارای اثر ویتامینه نیز هست که توصیه می شود روزانه یک بار و زمانی که قصد خارج شدن از محل کار ، منزل و یا قصد رفت و آمد در مقابل نور مستقیم آفتاب را ندارید مبادرت به مصرف این ماسک کنید. ابتدا پوست را با آب گرم و صابون شستشو کرده سپس بابونه را همراه با دو استکان آبجوش دم کرده پوست را بخور داده سپس لیموترش تازه را آب گرفته به همراه مواد ذکر شده را با هم مخلوط کرده روی پوست قرار داده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

[caption id="attachment_1598" align="alignnone" width="300"] ماسک ضد جوش در طب سنتی[/caption]

 

  • مخلوط عرق شاه تره و عرق کاسنی : مخلوط عرق کاسنی و شاه تره به صورت مساوی و مصرف روزانه دو لیوان که یک لیوان بین صبح و ظهر و یک لیوان بین عصر و شب میل شود بسیار اثر بخش بوده و دوره درمان را کوتاه تر خواهد کرد.
  • مخلوط عرق بید و کاسنی : مخلوط عرق بید و کاسنی به صورت مساوی و مصرف به صورت روزانه به جای آب در روند پیشرفت هر چه سریعتر به سوی درمان تاثیر عالی دارد.
  • گلاب : استفاده از گلاب هم یکی از راههای پیشگیری و همچنین درمان جوش‌های صورت است. برای این کار بهتر است صورت خود را هر روز با گلاب شستوشو دهید. البته بهتر است این کار قبل از خواب انجام شود تا گلاب مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.
  • درمان جوش صورت بعد از اصلاح : مقداری سفیداب نقره را به همراه عرق بید به صورت ماسک بعد از هر بار اصلاح روی صورت ماساژ داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شستشو کنید این نوع درمان یکی از بهترین و قدیمی ترین درمانهای جوش صورت بعد از اصلاح است که هم برای خانم ها و هم برای آقایان بسیار مفید خواهد بود

[caption id="attachment_1599" align="alignnone" width="300"] درمان جوش صورت در طب سنتی[/caption]

 

پوست٬ پوست خوب٬ پوست صورت٬ تغییرات هورمونی در خانمها٬ جوش٬ جوش صورت٬ جوش صورت و بدن٬ حوش بدن٬ درمان جوش باسن٬ درمان جوش بعد از اصلاح٬ درمان جوش پیشانی٬ درمان جوش چرکی٬ درمان جوش زیر پوستی٬ درمان جوش صورت٬ درمان جوش صورت با جوش شیرین٬ درمان جوش صورت با زالو٬ درمان جوش صورت با طب سنتی٬ درمان جوش صورت با عسل٬ درمان جوش صورت و بدن٬ درمان جوش صورت و بدن در طب سنتی٬ طب سنتی و روش های درمانی جوش صورت و بدن٬ عوامل ایجاد جوش صورت و بدن٬ ماسک ضد جوش٬ ماسک ضد جوش در طب سنتی٬ ماسک طبیعی ضد جوش و روشن کننده


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 30 آذر 1397
درمان نفخ و دل پیچه نوزاد با طب سنتی

درمان نفخ و دلپیچه نوزاد با طب سنتی

اغلب شاهد این هستیم که پدر و مادری پس از ۹ ماه انتظار با فرزندی روبرو می شوند که مدام دچار نفخ ، دل پیچه و گاهی کم خوابی و کمبود وزن می شود که در ضمن گریه های بی امان نوزاد باعث آشفتگی پدر و مادر و خانواده های آنها می شود که گاهی ناچار به انجام هر کاری برای حل این مسئله می شوند . در نوزادان طول مدت این مشکل زمان خاصی دارد که بین ۴۰روز تا ۴ ماه متغیر است که با رشد نوزاد در این زمان مسئله خود به خود حل می شود. در این مقاله به عوامل ایجاد کننده و همچنین درمان های خانگی و همچنین درمان طب سنتی آن خواهیم پرداخت و سعی بر این خواهیم داشت تا بهترین و کارآمد ترین موارد را برای درمان معرفی کنیم.

[caption id="attachment_1578" align="alignnone" width="300"] درمان دلپیچه و نفخ نوزاد در طب سنتی[/caption]

 

 نشانه های نفخ و دل پیچه نوزاد :

این گروه نوزادان گریه هایی شبیه به چیغ دارند که با جمع کردن پاها به داخل شکم و دست ها را یه حالت مشت گره می کنند. درد دل ها در ساعات ابتدایی شب اتفاق افتاده و تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند.

[caption id="attachment_1579" align="alignnone" width="300"] درمان دلپیچه و نفخ نوزاد در طب سنتی[/caption]

عوامل موثر در ایجاد نفخ و دل پیچه نوزاد :‌

  • شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو پس از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود.
  • شیردهی و همچنین قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست و بلع هوا، باعث بروز سکسه و نفخ می شود.
  • مادر هنگام شیر دادن به کودک دچار استرس و نگرانی شده باشد که خود این موضوع روی مقدار شیر و همچنین روی نفاخ شدن شیر تاثیر مستقیم می شود.
  • شیردهی زیاد برای کاهش گریه نوزاد.گاهی اتفاق می افتد که نوزادی به دلیل گرما گریه می کند و والدین گرسنگی را برای وی تشخیص و شروع به شیر دادن می کنند که این خود مشکل را تشدید می کند.
  • حساسیت روده ای که گاهی با مصرف شیر خشک و شیر مادر اتفاق می افتد .به دلیل مشغله و مشکلات مادر و عدم به موقع تغذیه کودک توسط شیر مادر و استفاده از شیر خشک باعث می شود تا نوزاد دچار دل درد و دل پیچه های سخت همراه با یبوست شود.
  • نوزادان و خردسالان معمولا در هنگام خوردن شیر یا غذا، هوای زیادی می‌بلعند و به همین دلیل دچار نفخ روده و تجمع گاز در دستگاه گوارش می‌شوند که در نتیجه باعث نفح و دل درد خواهد شد.
  • باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی برای تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود ۲ ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی توسط مادر می نوشد که گاهی موادی مانند : شیر ، حبوبات ، غذاهایی مانند : قرمه سبزی ، کله پاچه ، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند.
  •  
 درمان های خانگی :
  • در ابتدا نذکری به رعایت بهداشت فردی مادر و شستشو سینه در هرنویت شیردهی که باید با آب گرم انجام شود.
  • نوبت دو ساعته شیر را رعایت کنید و بنا به دلسوزی به نوزاد خود شیر اضافه ندهید.
  • در کودکانی که از شیرخشک تغذیه می کنند با توجه به نظر پزشک شیر خشک مناسب را تهیه و مصرف کنید و هرگز بر حسب
  • تجربه افراد تبادر به خربد شیرهای مختلف نکنید.
  • پس از فرایند شیردهی سر نوزاد را بر روی شانه خود قرار داده تا باد گلو بزند.
  • از مکیدن طولانی مدت پستانک یا شیشه شیر خالی توسط نوزاد جلوگیری کنید.
  • حوله گرم را روی شکم نوزاد قرار داده و او را نوازش کرد.
  • استفاده از موسیقی که ملایم باشد در زمان خواب نوزاد تاثیر بسیاری در آرامش نوزاد دارد.
  • گاهی یک قاشق چایخوری آب جوشیده و خنک را بعد از شیر به نوزاد بدهید.
  • و در نهایت، به خاطر داشته باشید که پس از سه یا چهار ماه نفخ و دل پیچه از بین رفته و شما با کودکی شاد، سالم و مشتاق به غذا که همواره آرزویش را داشتید روبرو خواهید شد. زیرا هیچ گونه مشکلات دراز مدتی در ارتباط با نفخ و دل پیچه وجود ندارد.

[caption id="attachment_1580" align="alignnone" width="300"] درمان ذلپیچه و نفخ نوزاد در طب سنتی[/caption]

طب سنتی و درمان نفخ و دل پیچه نوزاد :
  •  نوشیدن عرق نعناء توسط مادربه صورت مداوم و به صورت شربت شده با عسل  بعد از هر وعده غذا برای از بین بردن نفخ شیر مادر مفید بوده و همچنین نوزاد را با طعم عرق نعناء از طریق شیر مادر آشنا می کند.
  • دمکرده ی یک قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق زیره که با عسل شیرین شده باشد و به صورت روزانه دو مرتبه بعد از نهار و شام تنها باعث افزایش شیر می شود بلکه باعث درمان نفخ و دل پیچه نوزاد نیزخواهد شد.
  • برای نوزاد نصف استکان کمتر عرق نعناء و یک قاشق مرباخوری ترنجبین البته پس از مخلوط شدن با پارچه ای تمیز صاف کرده و به مقدار یک قاشق چایخوری بعد از هر بار شیر بدهید.
  • یکی از بهترین روش های درمانی که به سرعت باعث بهبود نوزاد خواهد شد این است که یک گوش پاک کن را به مقداری کره آغشته کرده به ابتدای مقعد نوزاد وارد کرده و پس از کمی حرکت در مقعد بیرون بیاوربد به سرعت نفخ درمان خواهد شد.

[caption id="attachment_1581" align="alignnone" width="300"] درمان دلپیچه و نفخ نوزاد با طب سنتی[/caption]

 

درمان دل پیچه کودکان٬ درمان دل پیچه نوزاد٬ درمان دل پیچه و نفخ نوزاد٬ درمان دل پیچه و نفخ نوزاد دز طب سنتی٬ درمان دلپیچه٬ درمان دلپیچه نوزاد٬ درمان دلپیچه و نفخ نوزاد٬ درمان دلپیچه و نفخ نوزاد با طب سنتی٬ درمان گیاهی نفخ و دل پیچه نوزاد٬ درمان نفخ٬ دزمان نفخ نوزاد٬ دلپیچه٬ طب سنتی و درمان نفخ و دل پیچه نوزاد٬ نفخ


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
چربی سوزی با دم نوش های گیاهی شگفت انگیز در طب سنتی

چربی سوزی با دم نوش های گیاهی شگفت انگیز در طب سنتی

اگر دنبال دمنوش های می گردید که بتوانید به وسیله آن ها چربی های ناحیه شکم خود را آب کنید و از شر چربی ها راحت شوید. با ما همراه شوید تا در این مقاله  با دمنوش های طبیعی آشنا شوید که به وسیله آنان به راحتی می توانید چربی ها را آب کنید.

گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آنها با ما همراه باشید.

پرخوری، خوردن غذا‌های چرب و بی‌ارزش، فست فود و نوشابه‌های رنگارنگ باعث شده وقتی در لباس‌فروشی پیراهنی را می‌پسندیم و به اتاق پرو می‌رویم، می‌بینیم که همه چیز از سر آستین گرفته تا دکمه‌ی دوم و سوم به تن ما عالی است، اما چند دکمه‌ی روی شکم بسته نمی‌شوند و اگر زودتر به دادشان نرسیم یک انفجار شدید رخ خواهد داد به همین خاطر ما دمنوش‌هایی را برای شما معرفی می‌کنیم تا از چاقی خلاص شوید.

[caption id="attachment_1772" align="alignnone" width="300"] چریی سوزی با دم نوش گیاهی[/caption]

چای ترش

گل‌های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می‌شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و در طب سنتی  به دفع چربی‌ها و نو کردن بافت‌های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید چای ترش را از عطاری‌ها تهیه کنید.

مواد لازم

گل چای ترش ۱۰گرم

آب یک لیوان معادل ۲۰۰میلی لیتر

روش تهیه

آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید. می‌توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می‌نشیند.

[caption id="attachment_1773" align="alignnone" width="300"] دم نوش چای ترش برای چربی سوزی[/caption]

دمنوش برگ بو و دارچین

مواد لازم

چوب دارچین یک تکه ۳ گرمی
برگ بو ۲ برگ
آب یک لیوان

روش تهیه

آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید. سپس یک هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

[caption id="attachment_1774" align="alignnone" width="300"] دم نوش برگ بو ودارچین برای چربی سوزی[/caption]

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش

مواد لازم

مریم گلی تازه یا خشک ۱۵گرم
آب یک لیتر
لیموترش یک عدد
عسل یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

[caption id="attachment_1775" align="alignnone" width="300"] دم نوش مریم گلی برای چربی سوزی[/caption]

 

چای ترش٬ چربی سوز در طب سنتی٬ چربی سوز طبیعی٬ چربی سوز قوی٬ چربی سوز گیاهی٬ چربی سوزی٬ دم نوش چربی سوز٬ دم نوش چربی سوز بعد از خواب٬ دم نوش چربی سوز در طب سنتی٬ دم نوش چربی سوز شکم٬ دم نوش چربی سوز قبل از خواب٬ دم نوش چربی سوز قوی٬ دم نوش چربی سوز گیاهی٬ دم نوش چربی سوزی شکم٬ دم نوش های چربی سوز٬ دم نوش های طبیعی٬ دمنوش برگ بو و دارچین٬ دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
روشهای مصرف سیاه دانه و خواص آن در طب سنتی

روشهای مصرف سیاه دانه و خواص آن در طب سنتی

سیاه دانه یکی از ادویه هایی است که اغلب در ترشیجات از آن استفاده می کنیم و دارای طعم تلخی است. این ادویه دارای خواص درمانی بسیاری است و بومی جنوب غربی آسیا می باشد. سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی نام های دیگر سیاه دانه است. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه مصرف این ادویه پرخاصیت بیشتر صحبت کنیم.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه:

یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

[caption id="attachment_1782" align="alignnone" width="300"] دم نوش سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل

۱- معجون به نسبت یک قاشق غذاخوری سیاه دانه و  نیم کیلو عسل تهیه شود ،

۲-سیاه دانه بایستی آسیاب شود وگرنه تاثیر چندانی نخواهد داشت ،

۳-سیاه دانه لازم است بلافاصله پس از آسیاب شدن با عسل مخلوط شود وگرنه تحت تاثیر هوا خواص مفید آن تغییر یافته و کاهش می یابد ،

۴-  هر روز صبح و شب یک قاشق مرباخوری همراه با یک لیوان شیر یک ساعت بعد از صبحانه و شام میل شود

[caption id="attachment_1783" align="alignnone" width="300"]طرز تهیه دوسین طرز تهیه عسل و سیاه دانه[/caption]

 

با استفاده از سیاه دانه املت یونانی درست کنید

يکي از روش هايي که به کمک آن مي توانيد مصرف سياه دانه را به برنامه غذايي روزانه تان اضافه کنيد تهيه  املت يوناني با سياه دانه است. براي تهيه اين املت که مي توانيد در وعده صبحانه آن را ميل کنيد به تخم مرغ، يک عدد گوجه فرنگي، کمي پنير سفيد فتا، يک حبه سير، سياه دانه و اندکي فلفل نياز داريد. براي تهيه اين املت کافي است به اندازه نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون در تابه بريزيد و گوجه خرد شده و سير را در آن تفت دهيد. سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنيد و در آخرين مرحله پخت پنير رنده شده فتا، فلفل و سياه دانه را روي تخم مرغ بريزيد. به اين ترتيب به سادگي مي توانيد سياه دانه را به برنامه غذايي روزانه تان اضافه  کنيد و از خواص درماني و تسکين دهنده آن بهره ببريد.

[caption id="attachment_1784" align="alignnone" width="183"] املت یونانی با سیاه دانه[/caption]

پنير با چاشني سياه دانه بخوريد

يکي ديگر از روش هايي که مي توانيد به کمک آن گیاه سياه دانه را به سبد غذايي خانواده اضافه کنيد استفاده از  پودر تخم سياه دانه با پنير در وعده صبحانه يا ميان وعده عصر است. مي توانيد با پودر کردن تخم سياه دانه و پاشيدن آن روي پنيري که تصميم داريد ميل کنيد يک پنير با چاشني سياه دانه در منزل تهيه و از آن براي بهره بردن از خواص سياه دانه استفاده کنيد.

[caption id="attachment_1785" align="alignnone" width="300"] خواص پنیر با سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان سرماخوردگي

در طب سنتی مصرف مرتب سياه دانه و همچنين روغن آن در برنامه ي غذايي تاثير فوق العاده اي روي تقويت سيستم ايمني بدن دارد و شما را در برابر بيماري‌هاي زمستاني و سرماخوردگی مصون مي‌کند. مي‌توانيد به خورشت ها، ماست يا سالادهايتان نيز سياه دانه بزنيد و از خواص آن نهايت استفاده را ببريد.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان مشکلات گوارشي

اگر شما نيز جزو افرادي هستيد که دچار اختلالات گوارشي هستيد مي‌توانيد به سياه دانه اعتماد کنيد. مي‌توانيد هر روز چند قطره از روغن سياه دانه را به نوشيدني گرم تان اضافه کرده و ميل کنيد. سياه دانه و روغن آن باعث تقويت فلور روده شده، با نفخ و گاز معده مقابله مي‌کند و همچنين ميکروب‌هاي آسيب رسان به دستگاه گوارش را که باعث نفخ و دل درد و ورم معده مي شوند، از بين مي‌برد.

نحوه مصرف سیاه دانه برای مقابله با خستگي 

اگر مدتي است که از احساس خستگي مداوم شکايت داريد حتما روغن سياه دانه را به برنامه ي غذايي تان اضافه کنيد. صبح‌ها به چايتان چند قطره روغن سياه دانه، کمي عسل و چند پر نعنا اضافه کنيد. اين کار را به مدت 10 روز ادامه دهيد. خواهيد ديد که به مرور انرژي از دست رفته برگشته و انرژي تان چند برابر مي‌شود.

[caption id="attachment_1786" align="alignnone" width="300"] درمان خستگی با سیاه دانه[/caption]

براي افرادي که شيمي درماني کرده اند

دانه هاي سياه دانه و روغن گرفته شده از آن از جمله بهترين داروهاي گياهي و طبيعي براي بيماراني محسوب مي شود که به دليل شيمي درماني يا مصرف داروهاي شيميايي دچار نارسايي و اختلال در عملکرد کليه ها شده اند. با مصرف روغن سياه دانه مي توان مانع از دفع پروتئين از ادرار شد و تا حد زيادي کراتين موجود در خون را کنترل و مهار کرد.

با مصرف سیاه دانه پوستي صاف و يکدست داشته باشید

استفاده موضعي از تخم سياه دانه و روغن کنجد براي درمان جوش هاي زيرپوستي بسيار موثر است. روغن کنجد و پودر سياه دانه را با يکديگر ترکيب کرده و آن را روي پوست صورت ماسک کنند. استفاده از اين ترکيب به بهبود جوش هاي زيرپوستي منجر مي شود، اما هنگام استفاده از اين ترکيب بايد مراقب بود که بيش از اندازه از اين روغن روي پوست استفاده نکنيد چرا که استفاده بيش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستي مي شود.

[caption id="attachment_1787" align="alignnone" width="300"] پوست خوب با مصرف سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان جوش هاي چرکي

استفاده از خمير سياه دانه براي درمان جوش هایی که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود مي آيد و در برخي موارد تا جواني افراد ادامه پيدا مي کند، موثر است. براي تهيه اين خمير کافي است، پودر سياه دانه را با مقداري سرکه ترکيب کرده و آن را روي صورت خود ماسک کنيد. اين ترکيب کمک مي کند جوش هاي التهابي و چرکي به مرور خشک و برطرف شوند.

[caption id="attachment_1788" align="alignnone" width="300"] سیاه دانه برای جوش چرکی[/caption]

نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای تسکین روماتیسم 

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

[caption id="attachment_1789" align="alignnone" width="300"] روغن سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان اسهال

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان دیابت نوع 2

مصرف تنها 2 گرم سیاه دانه در روز میزان قندخون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

[caption id="attachment_1794" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا

افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان آسم

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ

این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

نحوه مصرف سیاه دانه برای تسکين دردهاي شکمي

خانم هاي بارداري که در روزهاي پاياني دوران بارداري قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر مي برند با شروع دردهاي شکمي يا دردهاي زايمان مي توانند از ترکيب سياه دانه و عسل براي کنترل درد و افزايش مقاومت و توان بدن شان استفاده کنند. براي تهيه اين ترکيب کافي است، پودر الک شده سياه دانه را با عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکي روغن حيواني به آن اضافه کنند.

[caption id="attachment_1790" align="alignnone" width="300"] سیاه دانه برای درد شکم[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان و ترک اعتیاد

سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

[caption id="attachment_1793" align="alignnone" width="300"] درمان اعتیاد با سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان ناراحتی های کبدی

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان سردرد و میگرن

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

[caption id="attachment_1791" align="alignnone" width="300"] درمان میگرن با سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان درد و ناراحتی های کلیوی

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان بی اختیاری ادرار

پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان دل پیچه و درد های روده ای

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

[caption id="attachment_1795" align="alignnone" width="300"] درمان دلپیچه با سیاه دانه[/caption]

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان درد رحم

برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان تب

اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

نحوه مصرف سیاه دانه برای درمان ریز ش مو

برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده  و بر سر ضماد کنید.

[caption id="attachment_1792" align="alignnone" width="300"] درمان ریزش مو با سیاه دانه[/caption]

 

خواص سیاه دانه٬ خواص سیاه دانه با پنیر٬ خواص سیاه دانه برای فشار خون٬ خواص سیاه دانه برای لاغری٬ خواص سیاه دانه برای معده٬ خواص سیاه دانه برای مو٬ خواص سیاه دانه برای موی سفید٬ سیاه دانه٬ سیاه دانه با عسل٬ سیاه دانه با عسل برای پسر دار شدن٬ سیاه دانه با عسل برای تنبلی تخمدان٬ سیاه دانه با عسل برای چی خوب است٬ سیاه دانه با عسل برای سنگ کلیه٬ سیاه دانه با عسل برای لاغری٬ سیاه دانه با عسل چه خواصی دارد٬ سیاه دانه با عسل خواص٬ سیاه دانه برای افزایش اسپرم٬ سیاه دانه برای چی خوبه٬ سیاه دانه برای لاغری٬ سیاه دانه برای مو٬ سیاه دانه در بارداری


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
عرقیات مفید در کاهش و تنظیم دیابت در طب سنتی

عرقیات مفید در کاهش و تنظیم دیابت در طب سنتی

با توجه به روند روز افزون دیابت در جامعه و نیاز مبتلایان دیابت مبنی بر معرفی عرقیات برای کاهش و تنظیم قندخون(دیابت) برای داشتن زندگی بهتر و سالم تر، تصمیم گرفتیم تا به معرفی گیاهان متفاوتی برای درمان این بیماری که از نظر علمی نیز تاثیر آن ها ثابت شده است بپردازیم.در این مطلب به تعدادی از این گیاهان اشاره خواهیم کرد.

[caption id="attachment_1561" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با عرقیات گیاهی[/caption]

 

 آلوئه ورا  : مطالعات بسیاری انجام شده نشان دهنده این موضوع است که مصرف منظم عرق آلوئه ورا  برای ایجاد ثبات در میزان گلوکز در جریان خون  آنزیمهایی نظیر آمیلاز و لیپاز که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند، در این گیاه موجود است که قند و کلسترول خون را کنترل می کند.

[caption id="attachment_1562" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با آلوئه ورا[/caption]

 

برگ زیتون : مصرف عرق برگ زیتون می‌تواند مانند گلوکز، میزان ترشح انسولین از لوزالمعده (پانکراس) را افزایش دهد و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود.

[caption id="attachment_1563" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با یرگ زیتون[/caption]

 

برگ گردو : از نظر طب سنتی عرق برگ گردو یکی از موارد بی نظیر در کاهش و تنظیم قند خون به دلیل مقدار فراوانی از انواع آنتی اکسیدان موجود در آن است.

[caption id="attachment_1564" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با یرگ گردو[/caption]

بوقناق : عرق بوقناق تأثیر مستقیم بر فعالیت‌های آنزیمی کبد داشته و برای پاکسازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبدی مفید است؛ بر غدد فوق‌کلیه اثر مفید و مؤثر داشته و در همکاری با کبد برای افزایش ترشح انسولین و فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)، کاهش قند خون و درمان دیابت اثر شگفت‌آوری دارد.

[caption id="attachment_1565" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با عرق بوقناق[/caption]

 

خارمریم : در بسیاری مقالات از خارمریم به عنوان دوست کبد یاد شده ، خار مریم حاوی عنصر فعالی به نام “سیلی مارین” است. سیلی مارین ترکیبی حفاظت کننده از کبد درون خار مریم است. این عنصر ضد اکسید به مراتب قویتر از ویتامین C , E بوده و در درمان بیماری های کبد مثل : سیروز کبدی، هپاتیت B مزمن، بیماریهای الکلی مزمن کبد و آسیبهای وارده بر کبد در اثر مواد سمی  و همچنین در تنظیم و کاهش قند خون مؤثر است. سلولهای آسیب دیده کبد را ترمیم می کند.

[caption id="attachment_1566" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با خار مریم[/caption]

 

 دارچین : دارچین مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است.مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ توسط خان و همکاران انجام شد، که  در آن ۶۰ نفر در گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و به یک سوم از گروه، دارونما داده شد. نتایج پایانی بسیار چشمگیر بود و سلامت کلی گروه با قند پایینتر از ۱۸ درصد ، افزایش یافته بود. کلسترول LDL و تری گلیسیرید نیز کاهش یافته بود. همه افراد هیجان زده بودند و به استفاده از دارچین مشتاق بودند دارچین در غشای سلولی همانند انسولین عمل میکند، در نتیجه نیاز شما به انسولین را فورا پایین می آورد.

[caption id="attachment_1567" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با دارچین[/caption]

 

سیر : این گیاه بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین به حساب می آید.

[caption id="attachment_1568" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با سیر[/caption]

شنبلیله: شنبلیله یکی از پرمصرف ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت به حساب می آید. شنبلیله مقاومت انسولین را در بدن کاهش می دهد و با افزایش تعداد گیرنده های انسولین در گلبول های قرمز، میزان قند خون را کنترل می کند. این گیاه با به کارگیری گلوکز در بافت های پیرامونی، میزان گلوکز خون را کاهش می دهد.

[caption id="attachment_1569" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با شنبلیله[/caption]

 

شوید:  معولا شوید به منظور کاهش چربی خون به ویژه تری گلیسرید که با قند خون ارتباط دارد مصرف می شود، شوید نه تنها کاهنده چربی خون است بلکه باعث ترشح و جذب بهتر انسیولین و در نتیجه تنظیم قند خون می شود.

[caption id="attachment_1570" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با شوید[/caption]

 

قرقات : در شمال غربی کشور عزیزمان ایران گونه گیاهی یافت می شود که در نواحی جنگلی و معمولا به صورت وحشی می روید . محلی ها قره گیله یا سیاه گیله آن را نامیده اند که از نظر ظاهر دارای برگ های بیضوی و نوک تیز با گل های صورتی و سفید ریز است و در اواخر تابستان، دانه های سیاه ارغوانی آن برای چیده شدن آماده می شوند. میوه آن را می توان هم به صورت تازه و هم خشک شده مصرف کرد، اثر ضد دیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد، تا چند هفته در بدن باقی می ماند. به علاوه این گیاه دارویی در پیشگیری از عوارض بلندمدت دیابت مانند عوارض قلبی عروقی، عصبی، کلیوی و چشمی تا حدی موثر است. عصاره آن به مقدار۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم ۳ بار در روز برای بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود.

[caption id="attachment_1571" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با قرقات[/caption]

کلپوره : استفاده از کلپوره(مریم نخودی) از گذشته تا امروز برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها توسط اطبای طب سنتی قدیم قرار گرفته و حتی امروزه نیز مورد توجه بسیاری از علاقمندان گیاهان دارویی قرار دارد، از جمله خواص درمانی کلپوره کنترل قند خون و از بین بردن بسیاری از مشکلات گوارشی به ویژه دل پیچه نوزادان است که خانواده های کرمانی با خواص درمانی این گیاه به طور کامل آشنایی دارند.

[caption id="attachment_1572" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با کلپوره[/caption]

 

گزنه : گیاه گزنه هم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در کنترل دیابت نقش مهمی دارد، معمولا در هر منطقه ای یافت می شود ، این گیاه طبیعت گرم دارد و می توان گفت به دلیل داشتن خواص درمانی بی نظیرش برای مشکلات کبد و مجاری ادراری نیز کارایی دارد.

[caption id="attachment_1573" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با گزنه[/caption]

یونجه :  یونجه را به دلیل دارا بودن مقدار فراوانی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن سلطان گیاهان دارویی نامیده اند، از خواص درمانی بی نظیر آن می توان به کاهش و تنظیم قند خون اشاره کرد.

[caption id="attachment_1574" align="alignnone" width="300"] درمان دیابت با یونجه[/caption]

 

درمان دیابت٬ درمان دیابت با گیاهان دارویی٬ درمان دیابت با یونجه٬ درمان دیابت بارداری٬ درمان دیابت در طب سنتی٬ درمان دیابت نوع 2٬ دیابت٬ دیابت بارداری٬ دیابت بی مزه٬ دیابت چیست٬ دیابت شیرین٬ دیابت نوع 1٬ دیابت نوع 2٬ قند خون٬ قند خون بالا٬ قند خون ناشتا

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
خواص درمانی بی نظیر روغن کنجد در طب سنتی

خواص درمانی بی نظیر روغن کنجد در طب سنتی

کنجد یکی از گیاهان هزار خاصیت طبیعت است که بسیاری از مواد معدنی ، اسید های چرب غیر اشباع و مقداری آهن را در خود جای داده  که درمیان انواع گیهان دارویی و دانه های روغنی دارای جایگاه ویژه ای است، روغنی از این دانه های طلایی پر خاصیت تهیه می شود که بسیاری از کارشناسان تغذیه در سراسر جهان توصیه به استفاده روزانه از آن می کنند. مصرف این روغن برای تمام گروه های سنی مخصوصاً افراد سالمندی که از ناراحتی هایی مانند : کلسترول بالا،فشار خون رنج می برند توصیه می شود. اگر در سنین نوجوانی و جوانی عادت به استفاده از این روغن داشته باشید سالهای میانسالی و بعد از آن را به سادگی و با سلامت بیشتری طی خواهید کرد. مصرف روغن کنجد برای اولین بار توسط مردم ناحیه جنوبی هند برای طبخ غذاهایشان استفاده شد و پس از آن آمریکایی ها،ژاپنی ها،کره ای ها و چینی ها نیز طرفدار این روغن سلامت شدندو جزء جدایی ناپذیر آشپزخانه این دسته از مصرف کننگان شده.

[caption id="attachment_1539" align="alignnone" width="300"] خواص درمانی روغن کنجد[/caption]

خواص درمانی و روش مصرف روغن کنجد

کاهش چربی و فشار خون : روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد. اسیدهای چرب غیراشباعی که در این روغن وجود دارد، آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی خون و فشار خون بالا دارند، بهتر است که این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.

درمان یبوست : یبوست مادر بسیار از بیماری هاست اما می توان با رروش های مختلفی آن را درمان کرد، اصلاح برنامه غذایی یکی از ساده ترین روش های ممکن برای درمان یبوست و خشکی مزاج است. اضافه کردن فقط یک تا ۲ قاشق روغن کنجد به سالاد و بشقاب غذای روزانه نه تنها باعث درمان یبوست می شود حتی در تناسب اندام نیز نقش مهمی دارد.

ضد تصلب شرایین و ضد سرطان : روغن کنجد از روغن های غیراشباع است. ارزش غذایی این روغن بسیاری بالاست زیرا بیشترین اسیدهای چرب آن «لینولییک اسید» (امگا ۶) و «لینولنیک اسید» (امگا ۳) هستند که هر دوی آنها از اسیدهای چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به علت اینکه بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند، توصیه می شود. از بارز ترین خواص درمانی روغن کنجد در پیشگیری و درمان سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش ، سکته های قلبی و بسته شدن عروق(تصلب شرایین) است که با وجود این خواص درمانی بی نظیر این روغن به ملکه روغن ها بدل شده است.

پیشگیری و درمان خشکی مفاصل و پوکی استخوان :بد نیست بدانید که روغن کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این روغن به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود. می توان نتیجه گرفت که این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیشتری دارد.مصرف این روغن برای ماساژ یکی از بهترین هاست و همچنین با توجه به مقدار کلسیم بیشتر در مقایسه با لبنیات در سنین پایین باعث پیشگیری از خشکی مفاصل و پوکی استخوان در سنین مینسالی و سنین بالا می شود

جوان کننده پوست :روغن کنجد غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است و از علائم متداول پیری پوست جلوگیری می کند. چربی موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پوست می گردد می توان برای ماساژ از این روغن به صورت موضعی نیز استفاده کرد. آن را به پوست زده و به مدت چهار تا پنج دقیقه ماساژ دهید تا پوست را جوان تر جلوه دهید .

[caption id="attachment_1540" align="alignnone" width="300"] روغن کنجد برای پوست[/caption]

به سلامت مو کمک می کند :روغن کنجد نیز مانند روغن بادام یک تقویت کننده و حالت دهنده بی نظیر برای مو است  و  از خارش پوست سر جلوگیری کرده و شوره سر را کاهش می دهد. روغن کنجد را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به موی سر بزنید.

[caption id="attachment_1541" align="alignnone" width="300"] روغن کنجد برای مو[/caption]

درمان رماتیسم ، انعطاف پذیری مفاصل را افزایش می دهد: در طب سنتی مصرف روغن کنجد از بیماری هایی از جمله رماتیسم ، التهاب مفاصل جلوگیری می کند. همچنین منبع غنی اسیدهای چرب غیر اشباع شده است که از پوکی استخوان در زنان جلوگیری می کند. همچنین باعث انعطاف پذیری بیشتر مفاصل و مانع از درد مفاصل می شود.

درمان آفتاب سوختگی :برای این منظور ابتدا توصیه می شود مقداری روغن را به گوشه ی کوچکی از پوست ماساژ داد و در صورت عدم وجود حساسیت به روغن می توان پوست صورت را روزانه یک تا دو بار پس از استفاده از صابون گلیسرینه ماساژ داد.

مرطوب کننده طبیعی : از روغن کنجد می توانید به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست کل بدن خود استفاده نمایید. این روغن، علاوه بر ویتامین E حاوی اسید لینوئیک، اسید استئاریک و اسیدهای چرب نیز می باشد، به منظور رسیدن به نتایج مطلوب، می توانید به طور روزانه از آن برای ماساژ کل بدن استفاده کنید. روغن کنجد دارای عطر قوی می باشد اما می توان برای بهبود عطر آن با مقداری گلاب ترکیب و سپس استفاده نمود حتی می توان در حمام در صورت استفاده از وان برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست چند قطره روغن کنجد را به آب وان اضافه نمایید.

از دیگر خواص درمانی روغن کنجد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)
  • جلوگیری از بروز آب مروارید
  • کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
  • جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز
  • ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
  • روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود.
  • مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
  • مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می‌کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.
  • ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می‌بخشد.
  • برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند مفید است.
  • مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می‌کند.
  • از پوست در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می‌کند.
  • بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را سریعتر درمان می‌کند.
  • از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

[caption id="attachment_1542" align="alignnone" width="300"] خواص بی نظیر روغن کنجد[/caption]

 

نکات  مهم

روغن کنجد برای سرخ کردن مواد در دمای ملایم مناسب بوده و در دمای بالا تر از ۲۲۶ درجه سانتی‌گراد تغییر شکل می دهد که استفاده در این دما مناسب سلامتی نیست.

خواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر ۵ گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. پس مراقب باشید تا با مصرف بی رویه‌ی آن دچار اضافه وزن و در پی آن دچار مشکلات و بیماری‌های مختلف نشوید.

کنجد یکی از گیاهان هزار خاصیت طبیعت است که بسیاری از مواد معدنی ، اسید های چرب غیر اشباع و مقداری آهن را در خود جای داده  که درمیان انواع گیهان دارویی و دانه های روغنی دارای جایگاه ویژه ای است، روغنی از این دانه های طلایی پر خاصیت تهیه می شود که بسیاری از کارشناسان تغذیه در سراسر جهان توصیه به استفاده روزانه از آن می کنند. مصرف این روغن برای تمام گروه های سنی مخصوصاً افراد سالمندی که از ناراحتی هایی مانند : کلسترول بالا،فشار خون رنج می برند توصیه می شود. اگر در سنین نوجوانی و جوانی عادت به استفاده از این روغن داشته باشید سالهای میانسالی و بعد از آن را به سادگی و با سلامت بیشتری طی خواهید کرد. مصرف روغن کنجد برای اولین بار توسط مردم ناحیه جنوبی هند برای طبخ غذاهایشان استفاده شد و پس از آن آمریکایی ها،ژاپنی ها،کره ای ها و چینی ها نیز طرفدار این روغن سلامت شدندو جزء جدایی ناپذیر آشپزخانه این دسته از مصرف کننگان شده.

[caption id="attachment_1544" align="alignnone" width="300"] خواص بی نظیر روغن کنجد[/caption]

خواص درمانی و روش مصرف روغن کنجد

کاهش چربی و فشار خون : روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد. اسیدهای چرب غیراشباعی که در این روغن وجود دارد، آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی خون و فشار خون بالا دارند، بهتر است که این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.

درمان یبوست : یبوست مادر بسیار از بیماری هاست اما می توان با رروش های مختلفی آن را درمان کرد، اصلاح برنامه غذایی یکی از ساده ترین روش های ممکن برای درمان یبوست و خشکی مزاج است. اضافه کردن فقط یک تا ۲ قاشق روغن کنجد به سالاد و بشقاب غذای روزانه نه تنها باعث درمان یبوست می شود حتی در تناسب اندام نیز نقش مهمی دارد.

ضد تصلب شرایین و ضد سرطان : روغن کنجد از روغن های غیراشباع است. ارزش غذایی این روغن بسیاری بالاست زیرا بیشترین اسیدهای چرب آن «لینولییک اسید» (امگا ۶) و «لینولنیک اسید» (امگا ۳) هستند که هر دوی آنها از اسیدهای چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به علت اینکه بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند، توصیه می شود. از بارز ترین خواص درمانی روغن کنجد در پیشگیری و درمان سرطان‌های سینه، پروستات و سرطان‌های دستگاه گوارش ، سکته های قلبی و بسته شدن عروق(تصلب شرایین) است که با وجود این خواص درمانی بی نظیر این روغن به ملکه روغن ها بدل شده است.

پیشگیری و درمان خشکی مفاصل و پوکی استخوان :بد نیست بدانید که روغن کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این روغن به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود. می توان نتیجه گرفت که این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیشتری دارد.مصرف این روغن برای ماساژ یکی از بهترین هاست و همچنین با توجه به مقدار کلسیم بیشتر در مقایسه با لبنیات در سنین پایین باعث پیشگیری از خشکی مفاصل و پوکی استخوان در سنین مینسالی و سنین بالا می شود

جوان کننده پوست :روغن کنجد غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است و از علائم متداول پیری پوست جلوگیری می کند. چربی موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پوست می گردد می توان برای ماساژ از این روغن به صورت موضعی نیز استفاده کرد. آن را به پوست زده و به مدت چهار تا پنج دقیقه ماساژ دهید تا پوست را جوان تر جلوه دهید .

به سلامت مو کمک می کند :روغن کنجد نیز مانند روغن بادام یک تقویت کننده و حالت دهنده بی نظیر برای مو است  و  از خارش پوست سر جلوگیری کرده و شوره سر را کاهش می دهد. روغن کنجد را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به موی سر بزنید.

درمان رماتیسم ، انعطاف پذیری مفاصل را افزایش می دهد: مصرف روغن کنجد از بیماری هایی از جمله رماتیسم ، التهاب مفاصل جلوگیری می کند. همچنین منبع غنی اسیدهای چرب غیر اشباع شده است که از پوکی استخوان در زنان جلوگیری می کند. همچنین باعث انعطاف پذیری بیشتر مفاصل و مانع از درد مفاصل می شود.

درمان آفتاب سوختگی :برای این منظور ابتدا توصیه می شود مقداری روغن را به گوشه ی کوچکی از پوست ماساژ داد و در صورت عدم وجود حساسیت به روغن می توان پوست صورت را روزانه یک تا دو بار پس از استفاده از صابون گلیسرینه ماساژ داد.

مرطوب کننده طبیعی : از روغن کنجد می توانید به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست کل بدن خود استفاده نمایید. این روغن، علاوه بر ویتامین E حاوی اسید لینوئیک، اسید استئاریک و اسیدهای چرب نیز می باشد، به منظور رسیدن به نتایج مطلوب، می توانید به طور روزانه از آن برای ماساژ کل بدن استفاده کنید. روغن کنجد دارای عطر قوی می باشد اما می توان برای بهبود عطر آن با مقداری گلاب ترکیب و سپس استفاده نمود حتی می توان در حمام در صورت استفاده از وان برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست چند قطره روغن کنجد را به آب وان اضافه نمایید.

[caption id="attachment_1545" align="alignnone" width="300"] خواص درمانی روغن کنجد[/caption]

از دیگر خواص درمانی روغن کنجد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL)
  • جلوگیری از بروز آب مروارید
  • کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
  • جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز
  • ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
  • روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می‌کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می‌شود.
  • مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند، مانع اختلالات عصبی می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.
  • مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می‌کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد.
  • ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می‌بخشد.
  • برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می‌برند مفید است.
  • مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می‌کند.
  • از پوست در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت می‌کند.
  • بریدگی‌ها و جراحت‌های سطحی را سریعتر درمان می‌کند.
  • از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

نکات  مهم

روغن کنجد برای سرخ کردن مواد در دمای ملایم مناسب بوده و در دمای بالا تر از ۲۲۶ درجه سانتی‌گراد تغییر شکل می دهد که استفاده در این دما مناسب سلامتی نیست.

خواص ذکر شده در مورد روغن کنجد بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه قدر که می‌خواهید از آن در طی یک روز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کالری همه‌ی روغن‌ها یکسان است؛ یعنی هر ۵ گرم آن که معادل یک قاشق چای خوری می‌شود چیزی در حدود ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد. پس مراقب باشید تا با مصرف بی رویه‌ی آن دچار اضافه وزن و در پی آن دچار مشکلات و بیماری‌های مختلف نشوید.

[caption id="attachment_1546" align="alignnone" width="300"] خواص درمانی روغن کنجد[/caption]

 

خواص درمانی بی نظیر روغن کنجد در طب سنتی٬ خواص درمانی روغن کنجد٬ خواص روغن کنجد برای ابرو٬ خواص روغن کنجد برای پوست٬ خواص روغن کنجد برای پوست صورت٬ خواص روغن کنجد برای رحم٬ خواص روغن کنجد برای کبد٬ خواص روغن کنجد برای لاغری٬ خواص روغن کنجد برای ماساژ٬ خواص روغن کنجد برای مو٬ خواص روغن کنجد برای ناخن٬ خواص روغن کنجد در طب سنتی٬ روش مصرف کنجد٬ روغن کنجد٬ روغن کنجد برای رشد مو٬ روغن کنجد در بارداری٬ فواید روغن کنجد برای بدن٬ فواید روغن کنجد برای بیضه٬ فواید روغن کنجد برای کودکان٬ فواید روغن کنجد خوراکی٬ فواید روغن کنجد در طب سنتی٬ کنجد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
توقف رشد پروستات با طب سنتی

توقف رشد پروستات با طب سنتی

پروستات عضوی از دستگاه تناسی مردانه است که در مثانه قرار دارد و معمولا بعد از سن 50 سالگی بزرگ می شود.سرطان پروستات یکی از بیماری های شایع در میان مردان است که التهاب و درد در ناحیه تناسلی مرد خواهد شد.

از علائم شایع بزرگی پروستات می‌توان به احساس تخلیه‌نشدن کامل مثانه، قطره قطره آمدن ادرار و کاهش قطر و فشار جریان ادرار اشاره کرد؛ در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که به درمان بزرگی پروستات کمک شایانی می‌کنند.

گزنه

برای درمان تورم و التهاب پروستات باید یک قاشق مرباخوری از گزنه خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.

[caption id="attachment_1519" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با گزنه[/caption]

 

دانه‌های کدوی تخمه کاغذی (کدوی طبی)

در طب سنتی افراد دچار بزرگی پروستات باید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌های پوست کنده کدوی تخمه کاغذی را مصرف یا روزانه سه بار و هر بار ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن آن را میل کنند.

[caption id="attachment_1520" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با دانه کدو[/caption]

 

شیرین بیان

مصرف روزانه سه بار، دمنوش پودر ریشه شیرین بیان جهت درمان بزرگی پروستات بسیار مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق چای‌خوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند؛ درصورت دسترس نبودن پودر ریشه شیرین بیان می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده آن نیز استفاده کرد.

[caption id="attachment_1521" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با ریشه شیرین بیان[/caption]

چای سبز

برای رفع التهاب پروستات باید روزانه سه بار دمنوش چای سبز را مصرف کرد؛ برای تهیه این دمنوش اشخاص باید یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

[caption id="attachment_1523" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با طب سنتی[/caption]

 

پودر یا روغن کتان

جهت درمان بزرگی پروستات افراد باید یک قاشق مرباخوری از پودر کتان یا یک قاشق چای‌خوری از روغن دانه‌های کتان را روزانه سه بار مصرف کنند.

[caption id="attachment_1524" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با پورد کتان[/caption]

شبدر قرمز

مصرف روزانه سه بار از دمنوش شبدر قرمز برای درمان تورم پروستات مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک شده شبدر قرمز را دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

[caption id="attachment_1525" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با شبدر قرمز[/caption]

 

دُم‌اسب

مصرف روزانه ۲ گرم از پودر گیاه خشک شده دُم‌اسب نقش موثری در درمان التهاب پروستات دارد؛ استفاده بیشتر از این گیاه موجب افزایش فشارخون می‌شود.

[caption id="attachment_1526" align="alignnone" width="300"] توقف رشد پروستات با دم نوش دم اسب[/caption]

 

پروستات٬ پیشگیری از رشد پروستات٬ پیشگیری از رشد پروستات با طب سنتی٬ توقف رشد پروستات٬ توقف رشد پروستات با طب سنتی٬ توقف رشد پروستات با گیاهان دارویی٬ جلوگیری از رشد پروستات٬ رشد پروستات٬ علائم پروستات


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
فواید درمانی اسطوخودوس در طب سنتی

فواید درمانی اسطوخودوس در طب سنتی

اسطوخودوس یکی از گیاهانی است که دارای فواید درمانی بسیاری می باشد. با مصرف اسطوخودوس می توانید سرگیجه را درمان کنید و همچنین مصرف اسطوخودوس باعث رفع مشکلات گوارشی می شود. در این مقاله  فواید درمانی اسطوخودوس را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید. با ما همراه شوید.

گیاه لاوندر یا اسطوخودوس یکی از خوشبوترین گیاهان دارویی در جهان است که در مناطق مختلفی از ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا به صورت خودرو رشد می‌کند. در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

[caption id="attachment_1506" align="alignnone" width="300"] فواید اسطخدوس در طب سنتی[/caption]

 

رفع مشکلات گوارشی با اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس در درمان مشکلات گوارشی همچون معده عصبی و سوءهاضمه کاربرد دارد.

بر اساس آخرین پژوهش‌ها ماساژ روغن اسطوخودوس به آرامش عضلات صاف روده کمک می‌کند، همچنین برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روغن اسطوخودوس از تشکیل زخم معده جلوگیری و گوارش را تسهیل می‌کند.

[caption id="attachment_1507" align="alignnone" width="300"] درمان معده درد با اسطخدوس[/caption]

 

اسطوخودوس، خواب‌آوری طبیعی

افرادی که دچار اختلال خواب هستند برای رفع مشکلشان باید یک ساعت پیش از خواب شبانه یک فنجان دمنوش اسطوخودوس را به صورت ولرم مصرف کنند؛ اشخاص برای تهیه این دمنوش باید یک قاشق چای‌خوری برگ خشک شده اسطوخودوس را درون یک فنجان آب جوش بریزند و بر روی فنجان درپوشی قرار دهند سپس بگذارند تا به مدت ۱۰ دقیقه دَم بکشد.

[caption id="attachment_1508" align="alignnone" width="300"] اسطخدوس خواب آور[/caption]

کاهش درد با کمپرس جوشانده اسطوخودوس

کمپرس جوشانده اسطوخودوس در تسکین درد‌های ناشی از کوفتگی و ضرب‌دیدگی‌ها بسیار موثر است. برای تهیه این کمپرس باید سه تا چهار قاشق غذاخوری از گیاه خشک شده اسطوخودوس را با ۲ لیوان آب مخلوط کنید سپس آن را روی حرارت قرار دهید؛ پس از اینکه این مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه جوشید آن را صاف و صبر کنید تا سرد شود. این مایع را درون دستمالی نخی و تمیز بریزید و آن را روی موضع مورد نظر قرار دهید؛ اجازه دهید تا این ترکیب به اندازه کافی سرد شود، زیرا گرمای آن ممکن است خونریزی‌های زیر پوستی در ناحیه ضرب دیده را به همراه داشته باشد.

[caption id="attachment_1509" align="alignnone" width="300"] کمپرس ضد درد اسطخدوس[/caption]

درمان سرگیجه و ضعف عمومی با اسطوخودوس

درمانگران به کمک گیاه خشک شده لاوندر و عسل ترکیبی تهیه می‌کنند که مصرف آن در زمان بروز سرگیجه و ضعف عمومی بسیار موثر است؛ برای این منظور آن‌ها یک قاشق غذاخوری از پودر برگ‌های خشک شده لاوندر را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب گرم مخلوط می‌کنند همچنین اضافه کردن ۱۰ تا ۱۵ قطره از عصاره لاوندر در وان حمام و دراز کشیدن در آن به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خستگی و کوفتگی بدن را از بین می‌برد؛ دراز کشیدن در آبی که با عصاره لاوندر مخلوط شده باشد علاوه بر رفع استرس و تنش‌های روزانه به بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند.

[caption id="attachment_1511" align="alignnone" width="300"] درمان سرگیجه و ضعف عمومی با اسطخدوس[/caption]

 

اسطوخودوس، ضد تشنج و اسپاسم

روغن اسطوخودوس در کاهش تشنج و اسپاسم نقش موثری دارد. محققان بر این باور هستند که روغن اسطوخودوس با مسدود کردن کانال‌های کلسیم مانع از انقباض عضلانی می‌شود.

دمنوش اسطوخودوس برای آرامش و کاهش استرس

افرادی که مشاغل سخت و دشوار دارند و میزان فشار و استرس کاری آن‌ها زیاد است، باید روزانه یک تا ۲ لیوان از دمنوش یا جوشانده اسطوخودوس را میل کنند.

توجه: افراد باید از مصرف بیش از اندازه دمنوش اسطوخودوس خودداری کنند. زیاده‌روی در استفاده از این دمنوش ممکن است باعث تحریک اعصاب شود.

[caption id="attachment_1512" align="alignnone" width="300"] آرامش و کاهش استرس با اسطخدوس[/caption]

 

طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس

افراد برای تهیه دمنوش اسطوخودوس باید حدود ۵ گرم از این گیاه را در یک لیتر آب‌جوش بریزند و به مدت ۱۰ دقیقه آن را دَم کنند. دمنوش اسطوخودوس را می‌توان روزانه سه تا چهار فنجان میل کرد.

[caption id="attachment_1513" align="alignnone" width="300"] دمنوش اسطخدوس[/caption]

 

موارد منع مصرف دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس طبع گرم و خشک دارد، بنابراین مصرف آن برای افرادی که مزاج صفراوی (گرم و خشک) دارند، مناسب نیست؛ این افراد باید اسطوخودوس را با سکنجبین یا کتیرا استفاده کنند. همچنین ماساژ موضعی پوست با روغن اسطوخودوس در برخی از افراد حساسیت ایجاد می‌کند.

[caption id="attachment_1514" align="alignnone" width="300"] دمنوش اسطوخودوس[/caption]

 

اسطخدوس٬ اسطوخودوس٬ اسطوخودوس برای آرامش اعصاب٬ اسطوخودوس برای خواب خوب٬ اسطوخودوس برای کاهش استرس٬ اسطوخودوس برای مشکلات گوارشی٬ اسطوخودوس و دیابت٬ اسطوخودوس و فشار خون٬ خواص اسطوخودوس٬ فواید اسطوخودوس برای بدن٬ فواید اسطوخودوس برای پوست٬ فواید اسطوخودوس برای سرگیجه٬ فواید اسطوخودوس برای سرماخوردگی٬ فواید اسطوخودوس برای ضعف بدن

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
علت خواب زیاد و درمان آن در طب سنتی

علت خواب زیاد و درمان آن در طب سنتی

خواب یکی از نیاز های روز مره بدنانسان است. اختلالات خواب بسیار متفاوتند؛ اغلب افراد دچار کم خوابی و بد خوابی هستند. اما عده دیگری از افراد نیز وجود دارند که از اختلال پرخوابی و خواب زیاد رنج می برند! این افراد در اغلب ساعات روز یا خواب آلود هستند و یا در خواب به سر می برند. در ادامه قصد بررسی این اختلال و نحوه درمان آنرا داریم.

خواب یکی از مهم‌ترین مسائل در طب سنتی ایران است البته باید دانست که در مزاج سرد و تر افراد نیاز بیشتری به خواب دارند و همچنین در مزاج گرم و تر نیز به دلیل اینکه رطوبت مغز بیشتر است، افراد به خواب بیشتری نیاز دارند. خواب، انواع خستگی را از بین می‌برد و موادی که بیش از حد میل به تخلیه دارند را در بدن ذخیره می‌کند البته خوابیدن می‌تواند موجب دفع مواد زائد شود. دفع عرق بدن در زمان خواب فعال‌تر از زمان بیداری است و اگر کسی هنگام خواب بدون علت خارجی بسیار عرق می‌کند، نشانه آن است که بیش از حد غذا مصرف کرده و گرمی بدن او افزایش پیدا کرده است.

خواب سنگین خوابی است که پس از مصرف غذا و آرامش بعد از آن انجام شود که خوابیدن قبل از چنین آرامشی خوابی خوش و پیوسته نیست البته خوابیدن در هنگام روز می‌تواند موجب افزایش سردی و رطوبت بدن شود. به همین دلیل موجب تنبلی و کسل شدن افراد می‌شود. بهتر است افراد با طبیعت سرد و تر و سرد مزاج روزانه ۸ ساعت خواب داشته باشند همچنین افرادی که دارای طبیعت گرم و تر هستند روزانه به ۷ ساعت خواب نیاز دارند و افرادی که دارای طبیعت سرد و خشک هستند روزانه به ۶ ساعت خواب نیاز دارند و افرادی که گرم مزاج هستند نیز روزانه به ۶ ساعت خواب نیاز دارند.

علت خواب وجود رطوبت معتدل در مغز است که باعث بی‌حرکتی می‌شود. البته‌ این بی‌حرکتی شامل ریه، قلب و سیستم گوارشی نمی‌شود. در خواب‌، حرارت غریزی به سمت باطن بدن می‌رود و در نتیجه ظاهر بدن سرد و باطن آن گرم می‌شود.خواب معتدل تمامی ‌اعمال طبیعی شامل هضم‌، متابولیسم و دفع سموم را بهبودمی‌بخشد و موجب تجدید قوای اعضاء مختلف بدن از جمله مغز می‌شود.

[caption id="attachment_1492" align="alignnone" width="300"] درمان خواب ریاد در طی سنتی[/caption]

درمان پرخوابی و خواب آلودگی

1. تشخیص دهید که آیا پرخواب هستید یا خیر؟

همه افراد همنگام برخاستن از خواب صبگاهی دچار مشکل می شوند؛ اما این عامل نمی تواند نشانه خوبی برای پر خوابی شما باشد! اصولا پر خوابی به معنی خواب بیش از حد نرمال بدن است. میزان خواب نرمال برای یک فرد بالغ در طول شبانه روز 11 ساعت می باشد و تجاوز از این مقدار نشان از ابتلا به پر خوابی است. استاندارد زمان خواب برای بزرگسالان چیزی حدود 6 تا 8 ساعت می باشد که در هر فردی ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد.

[caption id="attachment_1493" align="alignnone" width="300"] درمان خواب زیاد[/caption]

 

2. با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

تشخیص بیماری و اینکه خودتان متوجه شوید که بهبود حاصل کرده اید یا خیر بسیار مهم است.بعضی اوقات بعضی داروها باعث ایجاد خواب آلودگی می شوند که دکترتان به راحتی می تواند آن را تشخیص و دارو را برایتان عوض کند. مشکلات خواب می تواند بر اساس شرایط مختلف مثل افسردگی، اختلالات فصلی، مشکلات قلبی، سرطان، مشکلات تیروئید و… ایجاد شود.

  • خواب زدگی یکی از حالت های پرخوابی است. تمایل به خوابیدن بیش از 7 تا 8 ساعت ممکن است به دلیل تغییرات شیفت کاری، اختلالات خواب، خواب پریدگی، سفر به کشوری دیگر و یا استفاده از داروهای خاص و یا بیماری های مربوط به روان باشد.بنابراین نداشتنخواب کافی و درست و حسابی که منجر به خواب زدگی شود باعث می شود که مدام خواب آلوده باشید.

برای مقابله با پرخوابی خودتان دست بکار شوید.

1. ساعت بدنتان را از نو تنظیم کنید.

می توانید هر شب راس ساعت مشخصی به تخت خواب بروید و صبح هم راس ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. همیشه از ساعت زنگدار استفاده کنید تا بتوانید راس ساعت مطلوبتان بلند شوید.به این ترتیب بدنتان به طور طبیعی عادت خواهد کرد که راس ساعت مشخصی به طور اتوماتیک وار بیدار شود و در شب هم به خواب رود.

  • حتی اگر احساس کردید که راس ساعت مشخص خوابیدن و بیدار شدن فایده ای ندارد اما شما باز هم به این روند ادامه دهید. شاید کمی زمان بر باشد تا بتوانید بر ضعفتان غلبه کنید اما مطمئن باشید بدنتان عادت خواهد کرد پس ادامه دهید.
  • اگر شب گذشتهخواب خوبی نداشته اید اصلا نگران شب قبل نباشید. همیشه به فکر لذت بردن از خوابی باشید که امشب در پیش رو دارید.

[caption id="attachment_1494" align="alignnone" width="300"] درمان پر خوابی در طب سنتی[/caption]

 

2. به خودتان تلقین کنید که می توانید سر موقع از خواب بیدار شوید.

تلقین کردن و ایجاد آمادگی ذهنی از جمله بهترین روش های درمانی و مکمل در هر زمینه ای به شمار می آید. قبل از خوابیدن با خودتان شرط کنید که در فلان ساعت از روز مثلا راس ساعت 8 از خواب بیدار خواهید شد. این روش یکی از کار آمد ترین روش ها است؛ افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از این روش ساعت خواب خود را تنظیم کرده اند.

  • کمی با خودتان فکر کنید و دلیل پرخوابی تان را مرور کنید.آیا می خوابید که از مواجه شدن با ادامه روز فرار کرده باشید؟ اگر جواب بله است چه چیزی باعث شده که شما را وادار به خواب کند تا از انجام آن فرار کنید؟ سعی کنید زندگی را همانگونه که دوست دارید برای خودتان بسازید نه اینکه از ان فرار کنید.
  • اگر با خودتان می گویید که من بیش از دیگران نیاز به خواب دارم فقط دنبال بهانه جویی هستید. شرایط روحیتان را آزمیش کنید و نگاهی به واقعیت های زندگیتان بیاندازید.ببینید آیا از کارتان متنفرید یا برای شانه خالی کردن از بعضی کارها می خوابید؟ اگر اینطور است به فکر حل مسئله باشید.

3. دلیلی برای بیدار شدن راس ساعتی مشخص پیدا کنید.

برنامه صبحگاهتان شامل بیدارشدن، لباس پوشیدن، صبحانه خوردن، مسواک زدن و در نهایت به بیرون خانه رفتن است. در این بین شاید ناهار درست کردن، هدایت بقیه افراد خانه(به خصوص بچه ها) و با عجله برداشتن وسایلی که برای کار یا دانشگاه نیاز دارید.اگر صبح وقت برای انجام کار مطلوبتان نداشته باشید،رغبت به بلند شدن در زمان مشخص نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید برای کاری که از انجامش لذت می برید وقت بگذارید حتی اگر مجبور می شوید کمی زودتر از رختخواب جدا شوید.برای مثال ممکن است از خواندن و یا نوشتن در محله دلخواهتان لذت ببرید و یا شاید دوست دارید صبح هنگام پیاده روی کنید بنابراین تخصیص کارهای مورد علاقه به صبح هنگام می تواند باعث برانگیختن شما برای زودتر بلند شدن شود.

  • برخی از انگیزه های منفی برای در رختخواب نماندن شامل این حقیقت می شود که افرادی که 9 تا 11 ساعت می خوابند تقریبا 38% احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، افزایش سردرد در طول روز، درد ناحیه پشت، چاقی در آنها بیشتر می شود و همچنین مرگ زودرس در این افراد شایع تر است.
  • سعی کنید برای خودتان حس عذاب وجدان درست کنید و زمان هایی که با خواب از دست داده اید را محاسبه کنید و تعداد کارهای مفیدی که درآن لحظات می توانستید انجام دهید را مرور کنید.
  • اگر در طول روز احساس بی حالی و ضعف می کنید یکی از دلایل آن پرخوابی ست.

[caption id="attachment_1495" align="alignnone" width="300"] درمان خواب زیاد در طب سنتی[/caption]

 

4. اگر قصد کم کردن ساعات خوابتان را دارید به مرور زمان این کار را بکنید.

اگر بدنتان را به خوابیدن روزی 11 ساعت عادت داده اید و الان قصد کم کردن آن را دارید به طور ناگهانی این کار را نکنید و هفتگی کمتر و کمترش کنید. برای مثال برای هفته اول نیم ساعت کافیست و هفته بعد زمان خوابتان را یک ساعت کمتر کنید و در عرض سه هفته زمان خوابتان را به 8 ساعت کاهش دهید. به این ترتیب خیلی راحتتر می توانید با برنامه خواب جدیدتان کنار بیاید تا اینکه یک دفعه آن را کم کنید.

5. از خودتان زیاد کار نکشید.

در زمان کارتان وقتی احساس کردید که دیگر کشش ندارید و خسته شده اید به خودتان استراحت دهید و به هوای تازه سری بزنید. هیچ گاه استرس را با خودتان به تخت خواب نبرید چرا که دلیلی بر پرخوابی خواهد بود.پس سعی کنید تا قبل از رفتن به تخت خواب استرس را تمام کنید و یا آن را موقع خواب فراموش کنید.

6. استراحت کوتاهی در طول روز داشته باشد.

خواب نیمروزی به شما کمک خواهد کرد که نفسی تازه کنید و برای ادامه روز انرژی بیشتری داشته باشید.قبل از ساعت 3 بعد از ظهر یک چرت 20 دقیقه ای داشته باشید.

[caption id="attachment_1496" align="alignnone" width="300"] خواب نیم روزی[/caption]

 

7. هر روز کمی حمام آفتاب بگیرید.

حمام آفتاب به شما کمک خواهد کرد تا چرخه خوابتان را منظم کنید چرا که آفتاب به تنظیم ساعت بدن کمک می کند.

8. ورزش فراموشتان نشود.

ورزش نه تنها برای سلامت بدن خوب است بلکه تحقیقات نشان می دهد که ورزش به تنظیم ساعت بدن کمک بسزایی می کند و خلق و خو را بهتر می کند و انرژی بدن را ارتقا می دهد و دلیلی برکمتر خوابیدن هم می باشد.

  • سعی کنید نزدیک به ساعت خوابتان ورزش نکنید.چرا که اینکار باعث می شود که به راحتی نتوانید به خواب بروید از آنجا که بدنتان پر انرژی شده است.
زمانی که از خواب بیدار شدید سعی کنید:

1. حمام آب سرد بگیرید.

اینکار به کلی، خواب را از وجودتان خارج می کند. اگر هم زیاد با آب سر میانه ی خوبی ندارید می توانید چند مشت آب سرد به صورتتان بپاشید.

[caption id="attachment_1497" align="alignnone" width="300"] دوش آب سرد[/caption]

 

2. صبحانه سبک و پر انرژی بخورید.

مصرف مقدار زیادی چربی، شکر، کربوهیدرات ها، کالری و… در ابتدای روز نه تنها سلامت شما را به خطر می اندازد بلکه به شما احساس خستگی و بی حال می دهد و سبب می شود مدام احساس خواب آلودگی کنید.

[caption id="attachment_1498" align="alignnone" width="300"] صبحانه سالم و سبک[/caption]

 

روش هایی برای درمان خواب آلودگی

روغن‌های معطر:

مقداری روغن اکالیپتوس، نعناع، وانیل یا اسطوخودوس به آب وان بیافزایید و سپس حمام کنید. عطر این گیاهان آرامبخش است و سبب رفع خستگی می‌شود و میزان جذب اکسیژن را در بدن افزایش می‌دهند و در نتیجه جریان خون در کل بدن بهبود می‌یابد. این عطرها با از بین بردن خستگی و استرس، باعث شادابی ذهن و بدن می‌شوند. از این روغن‌ها می‌توان برای ماساژ بدن نیز استفاده کرد.

[caption id="attachment_1499" align="alignnone" width="264"] روغن معطر[/caption]

 

یوگا:

یک ورزش ذهنی و جسمی است که هدفش ایجاد  هماهنگی احساسات، بدن و ذهن است. یوگا شامل حرکات و تمرینات زیادی است که به قدرت بدنی نیاز دارد و البته بعضی از حرکات آن نیز فقط به تمرکز نیاز دارد. علاوه بر این یوگا بر نظم تنفس تکیه دارد و مشکلات تنفسی را اصلاح می‌کند. در نتیجه سطح اکسیژن بدن افزایش می‌یابد و همراه آن شادابی نیز افزایش می‌یابد. «واجراسانا»، «انلوم ویلوم»، «تاداسانا»، «آدرا چاکراسانا» مثال‌هایی از تمرینات یوگا هستند که به کاهش خستگی بدن کمک می‌کنند. گذشته از یوگا، انجام حرکات ورزشی سبک و متوسط سبب تولید هورمون‌هایی در بدن می‌شود که سطح انرژی را افزایش می‌دهند. به همین دلیل انجام ورزش روزانه اکیداً توصیه می‌شود.

[caption id="attachment_1500" align="alignnone" width="300"] یوگا[/caption]

 

قهوه:

کسانی که تا دیروقت کار می‌کنند می‌توانند بین کار فنجانی قهوه بنوشند. زیرا قهوه حاوی کافئین استوموجب تحریک مغز و افزایش هوشیاری و رفع خواب‌ آلودگی می‌شود. اما فقط یک فنجان قهوه کافی است تا خستگی رفع شود و نیاز نیست لیوان پشت لیوان پر و خالی شود. زیرا مصرف بیش از اندازه قهوه باعث کم آبی بدن و درنتیجه افزایش احساس خستگی می‌شود.

چای و دمنوش:

چای حاوی فلاونوئید است که یک آنتی اکسیدان قوی است. یک فنجان چای خواب‌ آلودگی و سردرد را در عرض چند دقیقه رفع می‌کند و فرد را برای کار آماده می‌سازد. چای سیاه، چای سبز، دمنوش علفِ لیمو یا دمنوش لیمو نمونه‌هایی از چای هستند که برای رفع خستگی مفید هستند. دمنوش بابونه و ریشه‌ی سنبل‌الطیب نیز خواص آرامبخش دارد و خواب را افزایش می‌دهد. در مواردی که خستگی آنقدر شدید است که خواب به چشم‌تان نمی‌آید این دمنوش بسیار مفید است.

[caption id="attachment_1502" align="alignnone" width="300"] چای و دمنوش[/caption]

 

پر خوابی٬ خواب٬ خواب راحت٬ خواب زیاد٬ درمان پر خوابی٬ درمان پر خوابی با گیاهان دارویی٬ درمان پر خوابی در طب سنتی٬ درمان پر خوابی و خستگی٬ درمان پر خوابی و کسلی٬ درمان پرخوابی با حجامت٬ درمان خانگی پر خوابی٬ علت پر خوابی و خستگی٬ علل پر خوابی٬ علل پر خوابی چیست٬ علل پر خوابی در طب سنتی٬ علل پر خوابی روز٬ علل پر خوابی و بیحالی٬ غلل پر خوابی زیاد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
درمان سرگیجه با استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی

درمان سرگیجه با استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی

سرگیجه چیست؟

سرگیجه در شرایط مختلف به سراغ افراد می آید یا به عبارتی همه افراد در شرایط مختلف دچار سرگیجه می شوند. بعضی از مردم وقتی از ارتفاع زیاد به پایین نگاه می کنند دچار سرگیجه می شوند و برخی افراد هنگامی که سوار تاب می شوند دچار این حالت می شوند. فضانوردان نیز گاهی اوقات دچار سرگیجه می شوند.
در ۷۰ درصد موارد، سرگیجه علامت اختلال در گوش درونی است که مثل یک چرخش‌ نما (ژیروسکوپ) حالت تعادل بدن را حفظ می‌کند.

روش های درمان گیاهی سرگیجه

همانطور که گفته شد سرگیجه به راحتی و با داروهای گیاهی در منزل درمان می شود.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به دوحالت گیاهی و روغن استفاده می شود. برای از بین بردن سرگیجه شما می توانید از هر دو حالت این گیاه استفاده نمایید. شما برای این که بتوانید سرگیجه خود را با استفاده از اسطوخودوس درمان کنید ابتدا باید دمنوش آن را تهیه کنید و در هنگام سرگیجه آن را میل نمایید.

برای تهیه این دمنوش کافی است چند قاشق گیاه خشک شده اسطوخودوس را در یک لیوان آبجوش ریخته و بگذارید بیست دقیقه دم بکشد. چون طعم این دمنوش تلخ است میتوانید آن را با عسل مخلوط کنید. همچنین برای تسکین سر گیجه و سر درد می توانید از روغن اسطوخودوس استفاده کرده و سرتان را با آن ماساژ دهید. این کار باعث می شود تا خون بهتر در سر جریان پیدا کند و سرگیجه رفع شود.

[caption id="attachment_1482" align="alignnone" width="300"] اسطخدوس برای درمان سرگیجه[/caption]

 

زنجبیل

یکی از بهترین درمان گیاهی سرگیجه زنجبیل است که به عنوان تنظیم کننده خون هم به شمار می رود و فشار خون را کنترل کرده و در حد مطلوبی نگه می دارد. به همین خاطر برای رفع سر گیجه هایی که ممکن است ناشی از افت فشار باشد موثر است. هم چنین زنجیبل باعث تقویت سلولهای مغز شده و انرژی زا می باشد. تهیه دمنوش زنجبیل بسیار راحت است، برای اینکار کافی است مقداری از زنجبیل تازه یا پودر آن را در آب جوش و عسل حل کرده و میل کنید.

[caption id="attachment_1483" align="alignnone" width="300"] زنجبیل برای درمان سرگیچه[/caption]

 

درمان سرگیجه با مرکبات

مرکبات غنی از ویتامین ث هستند و بارها توصیه شده است که در رژیم های غذایی روزانه انواع مرکبات گنجانده شود. نارنج یکی از میوه هایی است که خواص بی شماری دارد و در درمان خانگی سرگیجه بسیار توصیه شده است. خصوصا سرگیجه های ناشی از آنفولانزا و بیماری سرما خوردگی. می توانید همراه غذا آب نارنج میل کنید و در هنگام سرگیجه می توانید چند قطره آب نارنج را در لیوانی آب ریخته و میل کنید. غلطت آب نارنج بسته به ذائقه افراد داشته و می توان از عسل هم برای شیرین کردن آن استفاده کرد.

یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای رفع سرگیجه، لیموترش یا آبلیمو تازه است. اگر سرگیجه همراه با احساس کسالت و خستگی همراه باشد ممکن است ناشی از ضعف بدن و از دست رفتن انرژی باشد در این صورت یکی از درمان های موثر شربت آبلیمو است. برای تهیه این شربت می توانید چند قاشق آبلیمو تازه را در یک لیوان آب خنک ریخته و مقداری نمک هم به آن اضافه کنید تا فشار خون افت نکند. شربت آبلیمو موثر در تسکین سرگیجه را حتما امتحان کنید.

[caption id="attachment_1484" align="alignnone" width="300"] مرکبات برای درمان سرگیجه[/caption]

 

سیاه دانه

اگر به مدت طولانی به سرگیجه دچار می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که پزشک مورد مشکوکی را تشخیص نداد و فقط برایتان داروهای شیمیایی تجویز کرد, می توانید به جای استفاده از داروهای شیمایی, درمان گیاهی سرگیجه با روغن سیاه دانه را مورد استفاده قرار دهید. چند قطره از این روغن را با چند قاشق عسل مخلوط کرده و صبح ها به مدت ده روز ناشتا میل کنید.

[caption id="attachment_1485" align="alignnone" width="300"] سیاه دانه و عسل برای سرگیجه[/caption]

 

تسکین سرگیجه با فلفل

اگر سرگیجه به علت کمبود انرژی بدن باشد می توان با ترکیب نمک، فلفل، خردل و سرکه آن را درمان کرد. کافیست یک قاشق از هرکدام از این مواد را در یک لیوان آب ریخته تا کاملا حل شده و سپس میل کنید. این نوشیدنی قادر است انرژی از دست رفته را جبران کرده و به گردش بهتر خون و درمان سرگیجه کمک می کند.

[caption id="attachment_1486" align="alignnone" width="300"] فلفل برای درمان سرگیجه[/caption]

 

عرق بیدمشک

یکی از روش های مفید برای درمان گیاهی سرگیجه استفاده از عرق بید مشک است. از این عرق گیاهی می توانید در هر فصلی استفاده کرده و از خواص آن برای سلامتی بهره مند شوید.

لازم به ذکر است گفته شود چند خوراکی ممکن است باعث بروز و تشدید سرگیجه شوند مانند: زعفران، دخانیات و نوشیدنی های الکلی و آب انار. اگر به سرگیجه های مکرر دچار می شوید مصرف این خوراکی ها را محدود کنید.

[caption id="attachment_1487" align="alignnone" width="300"] عرق بیدمشک برای درمان سرگیجه[/caption]

هشدارها

۱- اگر سرگیجه شما شدید است و باعث سیاهی رفتن چشم ها، استفراغ کردن یا حتی غش کردن شما می‌شود، فورا به اورژانس زنگ بزنید.

۲- اگر هر چند وقت یکبار دچار سرگیجه می‌شوید، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد.

۳- اگر شرایط کاری یا سبک زندگی شما طوری است که مدام نشسته اید و کمتر ایستاده کار می کنید، سیستم عصبی سمپاتیک بدن شما ایستادن را از یاد خواهد برد و وقتی که شما می ایستید، دچار سرگیجه می شوید و تعادل خود را از دست خواهید داد. مصرف دوز پایین داروهای ضد افسردگی (تحت نظر پزشک متخصص) می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند، زیرا سیستم عصبی سمپاتیک را آرام می‌کند.

[caption id="attachment_1488" align="alignnone" width="300"] درمان سرگیجه با طب سنتی[/caption]

 

درمان سرگیجه٬ درمان سرگیجه با استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی٬ درمان سرگیجه با اسطخدوس٬ درمان سرگیجه با حجامت٬ درمان سرگیجه با داروی گیاهی٬ درمان سرگیجه با زالو٬ درمان سرگیجه با زالو درمانی٬ درمان سرگیجه با زنجبیل٬ درمان سرگیجه با طب سنتی٬ درمان سرگیجه با گیاه دارویی٬ درمان سرگیجه با گیاهان دارویی٬ درمان سرگیجه در خانه٬ درمان سرگیجه در دوران بارداری٬ درمان سرگیجه شدید٬ درمان سرگیجه عصبی٬ درمان سرگیجه و سیاهی رفتن چشم٬ دلایل سرگیجه٬ سرگیجه٬ علل سرگیجه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
با ۱۱ مُسکن گیاهی و طبیعی قوی در طب سنتی آشنا شوید

با ۱۱ مُسکن گیاهی و طبیعی قوی در طب سنتی آشنا شوید

بسیاری از مُسکن‌های گیاهی‌، گیاهانی هستند که همیشه در دسترس بوده و به‌راحتی قابل استفاده و مصرف هستند اما بسیاری از مردم‌ از خواص شگفت‌انگیزشان بی‌اطلاع هستند؛ بدون شک اگر مردم از فواید این گیاهان مطلع باشند هیچ‌وقت به‌سراغ مسکن‌های شیمیایی نمی‌روند

امروزه مصرف قرص‌های مسکن شیمیایی به‌دلیل سرعت عملی که در کاهش درد دارند‌، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است؛ فارغ از آسیب‌ها و عوارضی که ممکن است در صورت مصرف بی‌دلیل و عدم توجه به اینکه کدام مسکن برای کدام درد قدرت تسکین‌دهندگی بیشتری دارد، روز به روز به تعداد مصرفی این قرص‌ها توسط افراد افزوده می‌شود‌.

با وجود اینکه این روزها مصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش قابل توجهی پیدا کرده اما این داروها گاهی اعتیادآور هستند و معمولاً مصرف زیاد آن‌ها عوارض جانبی متفاوتی برای فرد به‌دنبال خواهد داشت.

بسیاری از مسکن‌های گیاهی‌، گیاهانی هستند که همیشه در دسترس بوده و به‌راحتی قابل استفاده و مصرف هستند اما بسیاری از مردم‌، از خواص شگفت‌انگیزشان بی‌اطلاع هستند؛ بدون شک اگر مردم از فواید این گیاهان و ادویه‌جات مطلع باشند، هیچ‌وقت به‌سراغ مسکن‌های شیمیایی نمی‌روند.

طبیب و حکیم بزرگ ایران‌زمین، ابوبکر محمدبن زکریای رازی (رضی الله عنه) می‌فرماید "طبیب حاذق کسی است که بیمار را با آنچه که در دسترسش دارد درمان کند". خوشبختانه بسیاری از مسکن‌های گیاهی به‌عنوان ادویه غذایی در دسترس همگان است که با اطلاع از نحوه مصرف آنها می‌توان عامل و عوامل ایجاد‌کننده درد را بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی و Side Effect از بین برد.

از جمله این داروها که لازم است همگان به‌عنوان اقلام دارویی در جعبه داروخانه منزل خود داشته باشند، می‌توان به مواردی از جمله‌: فلفل قرمز، فلفل سیاه، گل میخک، سیر، زنجبیل، برگ گیاه خرگوشک، روغن بادام تلخ، عطر مشک کاملاً طبیعی، زردچوبه، فلفل سیاه و سفید، ریشه گیاه بید، بذرالبنج یا تاتوره، عرق نعناع، بومادران، بابونه، هندوانه ابوجهل، کندر، عنبر نساء و روغن سیاهدانه را نام برد.

هوفاریقون

ــ هوفاریقون در طب سنتی  در درمان افسردگی‌های خفیف خصوصاً در افراد مسن توأم با اختلالات اضطرابی، مؤثر بوده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

[caption id="attachment_1399" align="alignnone" width="300"] هوفاریقون[/caption]

 

نعناع

ــ نعناع می‌تواند در شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها، افزایش صفرا "کاهش ترشح اسید معده" و نهایتاً اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلانی ــ عصبی نقش مؤثری ایفا کند.

[caption id="attachment_1400" align="alignnone" width="300"] نعناع[/caption]

 

ریشه زردچوبه

ــ دمنوش ریشه زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی بسیار خوب و قوی است و می‌تواند جایگزین آسپیرین، دیکلوفناک و حتی ایبوپروفن باشد.

[caption id="attachment_1401" align="alignnone" width="300"] ریشه زردچوبه[/caption]

 

بومادران

ــ دمنوش ریزوم گیاه زنجبیل یا دمنوش گل بومادران در درمان دردهایی همچون دردهای گوارشی، دردهای قاعدگی بانوان بهتر از مفنامیک اسید به‌عنوان مسکن گیاهی ظاهر می‌شود.

[caption id="attachment_1402" align="alignnone" width="300"] بومادران[/caption]

 

سیر

ــ برای تسکین درد گوش، حبه سیری را گرم کرده و در مجرای گوش قرار دهید که در درمان مجرب است و برای درمان وزوز گوش با قطره‌چکان، 3 قطره روغن بادام تلخ در هر گوش چکانده شود.

[caption id="attachment_1403" align="alignnone" width="300"] سیر[/caption]

فلفل قرمز

ــ برای تسکین درد دندانها‌، فلفل قرمز را خشک و پودر کرده مقدار نصف قاشق چای‌خوری پودر را در یک لیوان آب جوش حل کنید، سپس یک قاشق غذاخوری از این محلول را با آب جوش رقیق کرده بنوشید که در درمان مجرب است.

[caption id="attachment_1404" align="alignnone" width="300"] فلفل قرمز[/caption]

 

خرگوشک و کندر

ــ برای تسکین سردردهای سینوزیتی، روغن کنجد را به پیشانی و ملاج ماساژ دهید و دود برگ گیاه خرگوشک یا دود کندر یا دود عنبرنساء را روزانه یک بار به‌مدت 3 هفته استنشاق کنید.

[caption id="attachment_1405" align="alignnone" width="300"] کندر[/caption]

 

زاج سفید

ــ برای تسکین درد‌های استخوانی و نیز دردهای مفصلی، مقداری از زاج سفید را پودر کرده سپس همراه با روغن زیتون کهنه مخلوط کنید و مواضع درد را ماساژ دهید.

[caption id="attachment_1406" align="alignnone" width="300"] زاج سفید[/caption]

 

مشک آهوی ختن

ــ برای تسکین درد‌های عضلانی به‌جای مصرف ایبوپروفن یا دیکلوفناک و پیروکسیکام‌، مقداری مشک آهوی ختن را با کمی گلاب و روغن سیاهدانه مخلوط کرده و مواضع درد را ماساژ دهید که در درمان مجرب است.

[caption id="attachment_1407" align="alignnone" width="300"] مشک آهوی ختن[/caption]

 

بذرالبنج

ــ برای تسکین دردهای استخوانی و عضلانی در بیمارانی که قصد ترک اعتیاد دارند، بهترین مسکن گیاهی ضددرد جایگزین متادون، دمنوش بذر گیاه بذرالبنج یا تاتوره یا دمنوش گلبرگهای شقایق نعمانی است.

[caption id="attachment_1408" align="alignnone" width="266"] بذرالبنج[/caption]

ریشه بید

ــ بهترین مسکن گیاهی ضددردهای قلبی که می‌توان به‌جای آسپیرین در بیماران قلبی استفاده کرد، ریشه گیاه بید است؛ ریشه این گیاه به‌مراتب بهتر از آسپیرین عمل می‌کند و اصلاً قابل مقایسه با آسپرین نیست؛ این بیماران لازم است صبح ناشتا هر روز یک تا 3 حبه سیر میل کنند.

[caption id="attachment_1409" align="alignnone" width="300"] ریشه گیاه بید[/caption]

 

بذرالبنج٬ بومادران٬ تسکین درد گوش٬ خرگوشک٬ داروی گیاهی ضداسپاسم٬ درمان افسردگی‌٬ درمان دردهای قاعدگی٬ درمان دردهای گوارشی٬ درمان دندان درد٬ درمان شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش٬ ریشه بید٬ ریشه زرد چوبه٬ زاج سفید٬ سیر٬ عنبرالنسا٬ فلفل قرمز٬ کاهش گاز داخل روده‌ها٬ کندر٬ مسکن ضد درد قلبی٬ مُسکن گیاهی و طبیعی٬ مُسکن گیاهی و طبیعی در طب سنتی٬ مشک آهوی ختن٬ نعناع٬ هوفاریقون


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
روشهای درمان انگل کودکان در طب سنتی

روشهای درمان انگل کودکان در طب سنتی

بی شک آگاهی از وجود انگل در کودک یکی از شایعترین مسائلی است که ممکن است در هر خانواده ای وجود داشته باشد و حتی از آن هم مهمتر شیوع آن بین افراد خانواده است که نشانه خاصی هم ندارد که بتوان آن را در همان مراحل ابتدایی تشخیص داد، با وجود اینکه درمان های متفاوتی برای اینکار وجود دارد در این مقاله سعی در مرور بهترین راه حل ها که هم ساده و قابل اجرا بوده  و هم کارآمد نیز هستند داریم.

[caption id="attachment_1550" align="alignnone" width="298"] درمان انگل کودکان[/caption]

 

تعریف انگل : 

موجودی است که از طریق غذا و از راه دهان که یکی از شایعترین راه های ورود انگل به بدن موجود زنده است به بدن وارد شده و با ایجاد سازگاری و تغذیه از محیط بدن موجود زنده به رشد ، تکثیر و بقاء خود ادامه می دهد.

راه های انتقال انگل بین کودکان :

معمولاً ابتلا به انگل در کودکان به واسطه سطح آگاهی پایین و همچنین رابطه با یکدیگر که معمولاً با تماس از طریق دست، ظرف غذا ، اسباب بازی هایی که استفاده می کنند این انتقال از کودک آلوده به کودک سالم انجام می شود، این موضوع در مهدهای کودک و یا مدارس شیوع بیشتری دارد.

[caption id="attachment_1551" align="alignnone" width="300"] درمان انگل کودکان[/caption]

انواع شایع انگل در کودکان

کرمک : این نوع از انگل که شایعترین نوع است توانایی درگیر کردن تمام افراد یک خانواده را داراست با نام علمی”اکسیور” شناخته می شود، این نوع از انگل کرم هایب به رنگ سفید و جسه ای کوچک هستند و معمولاً تعداد زیادی از آنها در روده بزرگ مشغول به تفذیه و تکثیر می شوند . از آنجایی که انتقال این نوع انگل به سادگی انجام می پذیرد باید برای درمان تمام اعضای خانواده به درمان بپردازند تا کاملاً ریشه کن شود.

اسکاریس : نوع دیگری از انگل که از نظر شیوع در کودکان بعد از کرمک قرار می گیرد و به نام اسکاریس با شکلی شبیه کرم خاکی و به رنگ زرد که جسه ای به طول ۵/۳ تا ۱۵ سانتی متر دارد که معمولاً در روده کوچک زندگی می کند و در تمام سنین به خصوص در کودکان شیوع دارد.

کرم کدو : نوع دیگری از انگل که خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران شیوع کمتری دارد به نام کرم کدو یا با نام علمی”تنیا” شناخته می شود ، برخلاف کرمک که جسه ای کوچک و غالباً قابل مشاهده بود این نوع از انگل کمتر قابل مشاهده است و دارای طولی بالغ بر ۸ متر است که با انجام عمل بادکش که جهت حفظ موقعیت آن می  باشد در روده کوچک زندگی می کند، محل ابتدایی زندگی این نوع انگل بدن حیواناتی مانند گاو ، شتر و خوک است،تخم ها همواره به همراه مدفوع حیوان از بدن آن خارج شده و محیط را آلوده می کند، حیوان سالم با خوردن علوفه آلوده به تخم کرم کدو مبتلا به این نوع انگل می گردد، انتقال به انسان معمولاً از طریق مصرف گوشت های گاو، خوک که گاهی آلوده هستند، و به صورت های مختلفی مانند طبخ نیم پز و به شکل استیک نیز که در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران خاصی دارد افراد مبتلا به این نوع انگل می شوند.

[caption id="attachment_1552" align="alignnone" width="300"] درمان انگل کودکان[/caption]

علائم وجود انگل در کودکان
  • آبریزش از دهان به ویژه به هنگام خواب
  • کشیدن دندان ها روی هم (دندان قروچه) هنگام خواب
  • اختلالات عصبی، کم حوصلگی ، پرخاشگری و عصبانیت
  • صحبت کردن و تحرک بیش از اندازه در خواب
  • بی اشتهایی
  • حالت تهوع به هنکام خوردن غذا
  • ضعف و بی حالی
  • لاغری با وجود اشتهای زیاد
  • کم خونی
  • درد و گرفتگی عضلات شکم
  • تب
  • احساس خستگی
  • اسهال مزمن، اسهال خونی
  • خارش مقعد

[caption id="attachment_1553" align="alignnone" width="300"] درمان انگل کودکان[/caption]

پیشگیری از شیوع انگل در کودکان

  • آموزش برای استفاده از وسائل شخصی و رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین موارد پیشگیری است.
  • آموزش و استفاده از ظروف مشخص شده برای صرف غذا در مهدکودک و مدرسه
  • کوتاه کردن مرتب ناخن ها بخصوص در کودکان و جلوگیری از وارد کردن دست به دهان
  • آموزش برای استفاده از مایع دستشویی بعد از هر اجابت مزاج و قبل از صرف هر وعده غذایی
  • آموزش برای خشک کردن مقعد با استفاده از دستمال پس از اجابت مزاج
  • جوشاندن آب به مدت ۲۰ دقیقه در محل هایی که دسترسی به آب لوله کشی وجود ندارد.
  • در صورت امکان استفاده از دستگاه های تصفیه آب در منزل.
  • ضد عفونی میوه و سبزیجات به خصوص در فصل تابستان
  • ضد عفونی حمام و توالت حداقل هفته ای یک بار با استفاده از مواد ضد عفونی کننده
  • عدم نشستن موقع حمام کردن کف حمام
  • خشک کردن حوله و لیف حمام در هوای آزاد و در مجاورت آفتاب
  • تعویض لباس زیر هر دو روز و در فصل تابستان یک روز در میان
  • خشک کردن لباس به خصوص لباس زیر در آفتاب
  • شستشوی دست ها پس از دست زدن و لمس گلدان ، علف و …. در طبیعت
  • حقاظت و نگهداری بهداشتی غذا ، میوه و آشامیدنی
  • عادت به مصرف حبویات و کمتر کردن گوشت قرمز
  • رعایت اقداماتی که ذکر شد در جهت قطع زنجیره شیوع بیماری و انواع انگل کاربرد دارد.

[caption id="attachment_1554" align="alignnone" width="300"] درمان انگل کودکان در طب سنتی[/caption]

 

 طب سنتی و روشهای درمان انگل

  • پس از هر بار اجابت مزاج معقد را با استقاده از آب و صابون شستشو کنید.
  • استفاده از صابون بابونه هنگام شستشوی دستها و همچنین جهت درمان توصیه می شود.
  • لباس زیر و ملحفه را به صورت روزانه عوض کرده و با استفاده از پودر و مایع ضد عفونی کنید.
  • در صورت امکان ظروف ، لباس و لوازم شخصی قابل شستشو را با آب بجوشانید.
  • کودک مبتلا به انگل را به استفاده از دستکش نخی به هنگام شب تشویق کنید.
  • عدم استفاده از مواد قندی حاوی قند و شکر در درمان هر چه سریعتر اینگونه افراد باعث سرعت بخشیدن به درمان می شود.
  • عدم خاراندن معقد در درمان نقش مهمی دارد.

تخم کدو حلوایی : به حرات می توان گفت این تخمه یکی  از بهترین ها در درمان انواع انگل است ، مطالعات نشان داده که افزون بر خواث درمانی برای از بین بردن انگل خاصیت ضد تب نیز دارد . برای این منظور کافی است مقداری تخم کدوی خام را پس از چدا کردن پوست آنها آسیاب کرده داخل کپسول خالی ۲۵۰ یا ۵۰۰ پر کرده و قبل از شروع هر وعده غذایی یک عدد میل گردد.

روش دوم : مقداری تخم کدوی خام را پس از چدا کردن پوست آنها آسیاب کرده به همراه کمی عسل مخلوط و به صورت خمیر آماده و به قطعات کوچکی خرد کرده و قبل از شروع هر وعده غذایی یک عدد میل گردد.

هسته مرکبات : معمولاً هیچکدام از ما هسته مرکبات را نمی خوریم، در اینجا باید به این نکته اشاره کنم که هسته انواع مرکبات خاصیت مبارزه با انگل را داراست و برای این منظور می توان مقداری هسته پرتقال را پس از خشک کردن آسیاب و داخل کپسول های خالی پر کنید و روزانه و قبل از هر وعده غذایی یک عدد آن را میل نمایید.

[caption id="attachment_1556" align="alignnone" width="300"] درمان انگل کودکان[/caption]

دمنوش دارچین : دارچین یکی دیگر از گیاهان دارویی دارای خواص درمانی ضد انگل است که می توان روزانه به عنوان دمنوش مقداری دارچین را به همراه آب جوش مانند چای دم کرده و میل نمود.

دمنوش بومادران : بی شک بومادران که به گیاه هزار خاصیت نیز معروف است در درمان مشکلات گوارشی به ویژه انگل نقش مهمی دارد که برای این منظور با چشم پوشی از طعم تلخ این گیاه مقدار یک قاشق آن را مانند چای دم کرده و روزانه یک مرتبه میل نمایید.

زنیان : مقدار ۱۰ الی ۱۵ گرم زنیان را آسیاب و به همراه کمی عسل مخلوط و به اندازه قرص های کوچک قطعه قطعه کنید و روزانه یک الی دو عدد آن را میل نمایید.

سیاه دانه : برای استفاده از سیاه دانه کافی است ۵۰ گرم آن را آسیاب کرده هر روز نصف قاشق چایخوری از آن را با دو قاشق غذاخوری سرکه انگور خانگی مخلوط و میل کنید.

برنگ کابلی : بهترین انگل کش هاست. آن را آسیاب کرده با مقدار مساوی عسل مخلوط و صبح ناشتا یا قبل از خواب، یک قاشق غذاخوری میل کنید.

انغوزه : صمغی گیاهی که دارای خواص بی نظیر در ضد عفونی دستگاه گوارش است. برای این منظور باید مقدار ۱۰ گرم انغوزه را آسیاب کرده و داخل کپسول خالی پر کرده و قبل از هر وعده غذایی یک عدد آن را میل نمود. با توجه به اینکه انغوزه دارای بوی بدی است کپسول های آماده شده را به همراه آبمیوه ای که بسیار به آن علاقه دارید میل نمایید.

[caption id="attachment_1557" align="alignnone" width="300"] درمان انگل کودکان[/caption]

انگل کودک٬ انگل کودکان٬ پیشگیری از شیوع انگل در کودکان٬ درمان آسکاریس در طب سنتی٬ درمان انگل کودک٬ درمان انگل کودکان٬ درمان انگل کودکان با گیاهان دارویی٬ درمان انگل کودکان در طب سنتی٬ درمان کرم کدو در طب سنتی٬ درمان کرمک در طب سنتی٬ راه های انتقال انگل بین کودکان٬ روشهای درمان انگل کودکان در طب سنتی٬ طب سنتی و روشهای درمان انگل٬ علائم وجود انگل در کودکان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 26 آذر 1397
بهترین روش برای از بین بردن چاقی موضعی(سلولیت) در طب سنتی

بهترین روش برای از بین بردن چاقی موضعی(سلولیت) در طب سنتی

کم و بیش همه ما با سلولیت آشنا هستیم، در جهان بیش از میلیونها نفر دچار تجمع چربی زیر پوست یا همان سلولیت هستند، در حقیقت سلولیت حاصل اختلال در سوخت و ساز چربی ها و در نتیجه تجمع آنها به همراه کلاژن و مقداری آب در قسمت های مختلفی از بدن از جمله : شکم ، پهلو و باسن است که به پوست شکلی شل و وارفته می دهد،سلولیت گر چه یک عارضه ی بالینی جدی محسوب نمی‌شود اما می تواند ظاهر نامطلوبی را ایجاد کند. همین ظاهر نامطلوب زمینه ارائه درمان های متفاوت را فراهم می کند . این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است، سلولیت تنها در  خانم هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند  وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن ایده آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. بین ۸۵ تا ۹۸ درصد خانم ها در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته این چربی ها شکایت دارند.در متن زیر به ارائه بهترین راه حل ها جهت رفع سلولیت می پردازیم.

[caption id="attachment_1468" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت[/caption]

بهترین روش های از بین بردن سلولیت

ورزش و ماساژ منظم : ورزش و ماساژ دو تا از بهترین های این لیست هستند که توصیه می شود قبل از انجام هر گونه حرکت ورزشی ماساژ پوست به طور مرتب گردش خون را بهبود می بخشد و باعث تحریک جریان لنفاوی  می شود بطوریکه قسمتهای بنفش بتدریج سرخ رنگ می شود برای بهبود در عملکرد این روش درمانی می توان هر روز دو بار و هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه از ماساژ با استفاده از روغن های گیاهی مانند : نارگیل ، رزماری ، رازیانه ، هسته انگور ، بابونه ، سیاه دانه ، همیشه بهار ، بادام تلخ ، فندق ، آفتابگردان که قدرت نفوذ فوق العاده ای به لایه های زیرین پوست و افزایش میزان تاثیر را دارند بهره ببرید.

[caption id="attachment_1469" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت با ماساژ[/caption]

تمرینات فیزیکی و نوشیدن مقدار کافی آب : تمرینات فیزیکی در جریان خون را بهبود میدهد و می تواند به کاهش سلولیت کمک کند . تمرکز بر روی تمرینات در مناطق سلولیت مثل ران ها ، شکم باید مد نظر قرار گیرد . سلولیت زیر منافذ پوست، نیاز به کاهش چربی اضافی در بدن دارد . برای  این کار با ید یکی از فعالیتهای دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری یا آهسته دویدن را  انتخاب کنید. همچنین در حین انجام این نوع فعالیت ها مقدار ۶ تا ۸ لیوان آب را با اضافه کردن مقداری لیموترش تازه در فواصل منظم بنوشید.

[caption id="attachment_1470" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت با نوشیدن آب[/caption]

کاهش مصرف نمک و شکر را جدی بگیرید : بسیاری افراد بر این باورند که در کاهش و درمان سلولیت مصرف چربی ها را باید کاهش داد در صورتی که شرط لازم است ولی کافی نیست، باید رژیم غذایی را به شکلی تغییر داد که مصرف نمک که یکی از باعثین تشکیل سلولیت در بدن است را کاهش داد و در کنار این مورد باید مقدار مصرفی شکر و فرآورده هایی که با شکر در ارتباط هستند را کاهش داد، اگر بخواهیم کمی در رابطه با این دو توضیح دهیم ؟ باید به موضوع اشاره کرد که نمک به دلیل دارا بودن سدیم باعث احتباس آب در بافت های مختلف پوست و در نتیجه ذخیره چربی می شود و شکر به دلیل بالا بردن قند خون و تشخیص این مورد توسط کبد و ترشح آنزیمی که منجر به تبدیل قند اضافی به چربی و در نتیجه ذخیره در بافت های مختلف پوست خواهد شد

سرکه سیب : سرکه سیب در از بین بردن انواع چربی ذخیره شده در رگ ها و حتی زیر پوست یکی از بهترین موارد است که برای این منظور می توان از سرکه سیب به دو شکل خوراکی و موضعی برای ماساژ بهره برد .

مصرف خوراکی : ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب اضافه کرد و هر روز صبح میل نمود. توجه داشته باشید که این میزان باعث آسیب به دستگاه گوارش نمی شود، پس این میزان را تغییر ندهید.

مصرف موضعی : ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه و شروع به ماساژ محل مورد نظر کنید پس از گذشت زمانی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه شستشو کنید.  

[caption id="attachment_1472" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت با سرکه سیب[/caption]

 

آبفوره : بی شک آبغوره یکی از مهمترین موارد این لیست است که توصیه می شود به همراه تمامی وعده های غذایی از آبغوره هم به صورت چاشنی و هم به صورت نوشیدنی که از عسل به عنوان شیرین کننده استفاده شده باشد بهره ببرید.

قهوه و ماست : مقدار ۳ قاشق مرباخوری قهوه را پس از اینکه با مقدار نیم استکان آب جوش دم کردید با ۳ قاشق ماست مخلوط و روی محل ماساژ دهید وپس از گذشت زمانی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه شستشو کنید.  

[caption id="attachment_1474" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت با قهوه و ماست[/caption]

روغن نارگیل : ماساژ روغن نارگیل در مناطق سلولیت به طور مداوم باعث بهبود سلولیت می شود. روغن نارگیل ضد التهابی خوبی است که به راحتی از طریق پوست نفوذ کرده و از این رو پوست آن را تغذیه میکند.یکی دیگر از درمان های خانگی استفاده از روغن نارگیل است که شما می توانید چندین قطره روغن را ماساژ و بمدت چند ساعت روی محل سلولیت قرار دهید .

[caption id="attachment_1475" align="alignnone" width="278"] درمان سلولیت با روغن نارگیل[/caption]

دانه کتان : دانه کتان از جمله موادی است که به طور چشم گیری برای کاهش چربی شکم و درمان سلولیت مورد استفاده قرار می گیرد. باید گفت که دانه کتان حاوی چند آنتی اکسیدان از جمله امگا ۳ است که در کاهش و از بین بردن انواع چربی مضر و افزایش سوخت و ساز نقش مهمی دارند. اگر در حال حاضر رژیم غذایی خاصی دارید توصیه می کنیم که از تخم کتان نیز استفاده کنید،از آنجا که تخم کتان یک دانه روغنی است می تواند موجب احساس سیری شود بنابراین اگر ۳۰ دقیقه قبل از مصرف هر وعده غذایی از یک قاشق غذاخوری پودر تخم کتان به همراه یک لیوان آب ولرم استفاده کنید احساس سیری به شما دست داده و نمی توانید زیاد غذا بخورید و بدین طریق دریافت چربی ها و کالری ها از طریق وعده های روزانه کمتر خواهد شد و به مرور موجب کاهش وزن و کاهش چربی شکم می شود.

[caption id="attachment_1476" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت با دانه کتان[/caption]

 

مصرف روغن های سالم : در طب سنتی مصرف روغن های سالم از جمله روغن زیتون و روغن کنجد بسیار توصیه می شود به شکلی که مصرف غذاهایی با فیبر زیاد و استفاده از این نوع روغن ها نه تنها باعث بهبود کارکرد گوارش می شوند بلکه باعث افزایش گردش خون و در نتیجه بهبود مشکل سلولیت می شوند.

اسکراب قهوه : اسکراب قهوه نام ترکیبی است که در حال مطالعه آن هستید برای استفاده از این اسکراب که در افزایش سوخت و ساز و همچنین چربی سوزی در قسمت های مختلف تاثیر فوق العاده دارد می تواند در کاهش سلولیت و نیز سودمند است. این روش با ماساژ واستفاده از مزایای لایه برداری پوست با تحریک جریان خون / لنفاوی و کافئین موجود در قهوه انجام می شود، برای این منظور به این مواد نیاز دارید  : ۴/۱ فنجان قهوه ، ۳ قاشق غذاخوری شکرسرخ یا شکر قهوه ای ، ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل که باید ابتدا مواد را ترکیب تا خمیری بدست آید خمیر بدست آمده را به مدت جند دقیقه روی پوست ماساژ دهید و پس از گذشت زمانی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه شستشو کنید.

کرفس : کرفس به دلیل داشتن ترکیبات تلخ چندان پرطرفدار نیست. اما با این حالی یکی از بهترین خوراکی‌های موجود برای مقابله با توده‌ی چربی محسوب می‌شود. کرفس ادرار آور، هضم کننده‌ی غذا و ملین است برای همین باعث می‌شود که متابولیسم یا همان سوخت و ساز چربی‌ها بالا برود و به این ترتیب حجم سلولیت کاهش می‌یابد. خاصیت دیگر کرفس این است که باعث کاهش اشتها می‌شود و بخشی از چربی‌ها را به همراه مدفوع از بدن خارج می‌کند. بهترین شیوه این است که این ماده‌ی غذایی را به عنوان پیش غذا میل کنید. به خاطر اینکه اشتهایتان را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که غذای اصلی را کمتر میل کنید.

پیاز : شاید باورتان نشود ولی پیاز هم جزو مواد غذایی ضدسلولیت محسوب می‌شود. پیاز باعث تحریک دستگاه گوارش شده، میزان قند خون را کاهش می‌دهد و رگ‌ها و عروق را فعال‌تر می‌کند. توصیه می‌کنیم برای هنگام غذا از پیاز خام و برای تهیه تمام غذاها و سس‌هایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.

چای سبز : چای سبز با سلولیت مقابله می‌کند به دلیل اینکه خاصیت ادرار آوری و لاغری دارد. چای سبز باعث تحریک لیپولیز می‌شود. یعنی با انباشتگی چربی‌ها مقابله کرده و نمی‌گذارد که این چربی‌ها در مناطق نامناسب بدن تجمع کنند. این خاصیت از چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی‌های لاغری می‌سازد. توجه داشته باشید که چای سبز شما را از گزند بیماری‌های قلبی عروقی و کلسترول بالا نیز در امان می‌دارد.

غلات کامل : غلات کامل سرشار از فیبرهای غذایی هستند و باعث دفع چربی‌های انباشته شده در ران‌ها، باسن و شکم می‌شوند. توجه داشته باشید که غلات کامل یا همان سبوس دار منبع فوق‌العاده‌ی آنتی اکسیدان ها نیز محسوب می‌شوند. برای همین شما را از بیماری‌های مختلف دور می‌کنند، یکی از بهترین های این غلات سویا است که نوعی از آن در بازار مصرف در میان آجیل فروشی ها موجود است به نام “سویای آجیلی” که می توان آن را هم به صورت تنها و هم ترکیب در آجیل و مغزهای دیگر استفاده کرد.

موز : برای این که با لبخند از پسِ سلولیت بر بیایید میوه‌ی خندان را دریابید. بله موز! این میوه سرشار از پتاسیم است و باعث تحریک جریان خون شده و از احتباس آب جلوگیری می‌کند.

[caption id="attachment_1477" align="alignnone" width="300"] درمان سلولیت[/caption]

 

درمان چاقی موضعی٬ درمان چاقی موضعی با طب سنتی٬ درمان چاقی موضعی رانها٬ درمان چاقی موضعی شکم٬ درمان چاقی موضعی شکم پهلو٬ درمان چاقی موضعی شکم و پهلو٬ درمان سلولیت٬ درمان سلولیت با طب سنتی٬ درمان سلولیت با قهوه٬ درمان سلولیت چیست٬ سلولیت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 26 آذر 1397
خواص اسرارآمیز بادام برای درمان بیماری ها در طب سنتی

خواص اسرارآمیز بادام برای درمان بیماری ها در طب سنتی

بادام ابتدا در آفریقا، آسیای غربی و منطقه مدیترانه رشد کرده است. بادام منبعی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر غذایی و چربی های اشباع شده میباشد. بادام فوق العاده مفید است و اگر بطور مداوم آن را مصرف کنید، بسیاری بیماری ها را از خود دور خواهید کرد.

[caption id="attachment_1371" align="alignnone" width="300"] خواص درمانی بادام[/caption]

 کاهش کلسترول

بادام سرشار از چربی های اشباع شده و اشباع نشده میباشد که همین امر میتواند کلسترول بد خون را کاهش داده و در مقابل کلسترول خوب را افزایش دهد.

پیشگیری از سرطان

فیبر موجود در بادام به تصفیه سموم بدن کمک زیادی میکند. زمانی که فیبر غذایی به بدن وارد میشود، با حرکت در سیستم گوارشی باعث تمیز شدن آن میشود. تحقیقات علمی اثبات کرده اند که یک رژیم غذایی پر فیبر میتواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد. بادام همچنین سرشار از ویتامین ای، فیتوکمیکال ها و فلاونوئید میباشد که در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی نقش اساسی دارد.

مقابله با دیابت

تحقیقات نشان داده است که بادام میتواند افزایش ناگهانی قند خون که پس از خوردن هر وعده غذایی رخ میدهد را کنترل کند. همچنین به دلیل فیبر غذایی بالا نیز توانایی زیادی در پیشگیری از دیابت دارد.

 افزایش انرژی

بادام دارای مقادیر زیادی منیزیم، ریبوفلاوین و مس میباشد که همه ی این مواد در افزایش انرژی بدن تاثیر زیادی دارند. بادام میتواند یک میان وعده بسیار عالی باشد که همیشه انرژی شما را بالا نگه خواهد داشت تا با قدرت به همه کارهایتان برسید!

[caption id="attachment_1372" align="alignnone" width="300"] خواص درمانی بادام[/caption]

پیشگیری از نقایص هنگام تولد

بادام دارای فولیک اسید میباشد که عامل اصلی جلوگیری از نقص های مادرزادی است. فولیک اسید نقش اساسی در رشد سلامت سلول ها و شکل گیری بافت ها دارد و به همین دلیل برای رشد جنین ضروری است. خطر بیماری نقص لوله عصبی کودک مادرانی که در دوران بارداری خود بادام میخورند را کمتر تهدید میکند.

افزایش قدرت ذهنی

تحقیقات علمی نشان داده اند که بادام دارای ریبوفلاوین و ال کارننین میباشد. این مواد برای رشد سلول های مغزی و همینطور افزایش قدرت ذهنی کاملا ضروری هستند. بادام همچنین یک ماده شیمیایی به نام فینیل آلانین دارد که باعث رشد توانایی های شناختی مغز میشود.

تقویت استخوان و دندان

بادام دارای مواد معدنی همچون کلسیم و فسفر است که از پوکی استخوان جلوگیری کرده و دندان ها را تقویت میکند. بادام مواد دیگری نیز دارد که باعث استحکام هرچه بیشتر ساختار اسکلتی بدن میشود.

درمان کم خونی

کم خونی زمانی اتفاق میافتد که توانایی سلول های قرمز خون در حمل اکسیژن کم میشود. بادام دارای مس، آهن و ویتامین های زیادی میباشد که به عنوان کاتالیست (سرعت دهنده) های سنتز (تولید) هموگلوبین عمل میکنند.

 کنترل وزن

چربی هایی که در بادام وجود دارد باعث چاقی نمیشود! و در عوض بدلیل فیبر غذایی و پروتئین های زیادی که دارد باعث میشود برای طولانی تری احساس سیر بودن داشته باشید و پرخوری نکنید.

سرشار از پروتئین

بادام برای افرادی که دوست دارند ماهیچه های خود را بزرگ کنند عالی است چراکه سرشار از پروتئین میباشد. بنابراین بجای استفاده از انواع و اقسام مکمل های دارویی، سعی کنید مواد طبیعی مثل بادام را بیشتر در برنامه غذایی خود وارد کنید.

عصب و ماهیچه

مقادیر زیاد منیزیم موجود در بادام به سلامت سیستم عصبی و ارتباط بهتر عصب و ماهیچه کمک زیادی میکند. منیزیم همچنین در بهبود متابولیسم و محافظت از بافت استخوانی نیز نقش موثری دارد.

آنتی اکسیدان

بادام بدلیل ویتامین ای بسیاری که دارد سرشار از آنتی اکسیدان ها میباشد. نقش اصلی آنتی اکسیدان ها مبارزه با رادیکال های آزاد میباشد. رادیکال های آزاد عامل بسیاری از بیماری های سخت مثل سرطان و پیری است.

بهبود هضم و متابولیسم

بادام بخاطر داشتن فیبر غذایی بسیار زیاد به هضم بهتر مواد غذایی و سلامت سیستم گوارشی کمک میکند و همین امر منجر به پاکسازی بهتر بدن از سموم و در نهایت بهبود متابولیسم بدن میشود.

شرایط فیزیکی بهتر

بادام ویتامین هایی دارد که به ساخت ماهیچه ها کمک میکند. این پروتئین ها با بازسازی رباط ها و بافت های آسیب دیده، ماهیچه ها را بهبود میدهد و در نتیجه خستگی را کم میکند.

شرایط ذهنی بهتر

بادام دارای پتاسیم زیادی است و پتاسیم یکی از مهم ترین الکترولیت های بدن است. الکترولیت ها در فعالیت های مغزی و عصبی نقش بسیاری مهمی دارند و حافظه را تقویت میکنند.

کاهش تب

اگر تب دارید کمی روغن بادام به بدن خود بمالید و مطمئن باشید که تب شما کمتر خواهد شد. دلیل این امر آن است که بادام دارای آلکالاین است که با میکروب ها، ویروس ها و قارچ ها که عامل تب است مبارزه میکند.

بی حس کننده

روغن بادام غلیظ میتواند به عنوان بی حس کننده حتی برای بخیه زدن و یا کشیدن دندان استفاده شود. بادام دارای ترکیبی به نام گلیکوزید آمیگدالین است که میتواند عصب ها را برای مدتی بی حس کرده و از حس کردن درد جلوگیری کند. لازم به ذکر است که از روغن بادام به عنوان بی حس کننده تنها بصورت موضعی میتوانید استفاده کنید و اگر این روغن خورده شود مشکلات بسیاری برایتان ایجاد خواهد کرد.

سم زدای طبیعی

سم زدایی بدن در سلامت عمومی فوق العاده مهم است. اگر بدن بخوبی سم زدایی نشود میتواند باعث بیماری هایی همچون استرس، پوست چروکیده، ریزش مو و بسیاری مشکلات دیگر بشود. بادام و روغن آن موادی دارد که به سم زدایی بدن کمک میکند.

درمان سرطان

در یک تحقیق علمی جدید دانشمندان گفته اند که احتمال دارد مصرف بادام بتواند در درمان انواع خاصی از سرطان ها موثر باشد. البته این نتایج قطعی نیستند و هنوز نیاز به آزمایشات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

 مراقبت از پوست

بادام و مخصوصا روغن آن برای مرطوب سازی پوست فوق العاده مفید است. بادام دارای ترکیبی به نام اسید لینولئیک گلیسیرید میباشد که از ایجاد آکنه و جوش های سر سیاه جلوگیری میکند. بادام همچنین میتواند ویتامین ای مورد نیاز پوست را تامین کند. روغن بادام را بصورت موضعی میتوانید بر روی پوست کودکان در سن رشد بمالید تا هم از پوست آن ها بخوبی مراقبت شود و هم اینکه به رشد ماهیچه های آن ها کمک بشود.

مقاومت در برابر نور خورشید

بادام دارای مقدار بسیار زیادی ویتامین ای میباشد. ویتامین ای برای پوست فوق العاده است. مواد غذایی که ویتامین ای دارند از پوست در برابر اشعه های نور خورشید و آفتاب سوختگی محافظت میکنند. شیر بادام در درمان آفتاب سوختگی و سایر مشکلات پوستی بسیار موثر است.

آروماتراپی

از روغن بادام برای ماساژ بدن نیز استفاده میشود. روغن بادام برای همه انواع پوست مناسب است و به راحتی جذب پوست میشود. روغن بادام عطر فوق العاده ای دارد و برای سلامت پوست بی نظیر است.

خواص بادام برای پوست

[caption id="attachment_1379" align="alignnone" width="300"] خواص بادام برای پوست[/caption]

 

مرطوب کننده طبیعی

بادام یک مرطوب کننده قوی برای پوست میباشد. بادام پوست را بخوبی تمیز کرده و آن را چرب میکند. روغن بادام خیلی سریع جذب پوست میشود اما منافذ پوستی را مسدود نمیکند. اگر بطور روغن بادام را بر روی پوست بمالید، پس از مدت اندکی تاثیر شگفت آور آن را مشاهده خواهید کرد.

درمان آکنه، جوش های سر سیاه و سر سفید

بسیاری از مشکلات پوستی همچون جوش های سر سیاه و سر سفید و آکنه به دلیل پر شدن منافذ پوستی از چربی ها و آلودگی هاست. اسید های چرب موجود در بادام میزان ترشح چربی از غدد سباسه را کنترل کرده و از آسیب های پوستی جلوگیری میکند. اگر میخواهید اثرات استفاده از بادام و روغن بادام را بر روی پوست خود مشاهده کنید، بیاد داشته باشید که حتما باید بصورت مرتب استفاده شود.

کاهش باد چشم (پف کردن چشم)

در مطالعات طب سنتی بادام سیاهی زیر چشم و پف چشم را بخوبی میتوانید درمان کند. مقداری بادام را خیس کرده و سپس بکوبید تا یک خمیر تشکیل شود. سپس خمیر حاصل را قبل از خواب زیر چشمان خود بمالید و اجازه دهید که تا صبح بماند. سعی کنید بجای استفاده از انواع و اقسام کرم های شیمیایی از این روش طبیعی و قدرتمند استفاده کنید.

[caption id="attachment_1378" align="alignnone" width="300"] گودی زیر چشم و درمان آن[/caption]

ضد پیری

گفته میشود که بادام خواص ضد پیری دارد. اگر روغن بادام را بر روی پوست خود بمالید میتوانید از خواص ضد پیری آن بهرمند شوید. با ترکیب عسل، روغن بادام و آبلیمو در اندازه های مساوی میتوانید یک ماسک صورت فوق العاده مفید بسازید. این ماسک ساده را روزی دو باره و حداقل به مدت یک هفته استفاده کنید تا اثرات آن را در زیبایی پوست و کم شدن چین و چروک ها ببینید.

پاکسازی آلودگی های پوستی

لایه برداری برای داشتن یک پوست سالم و زیبا اهمیت بسیاری دارد. چند عدد بادام را بخیسانید، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری ماست به آن اضافه کنید و با مخلوط بدست آمده پوست خود را ماساژ دهید. استفاده مداوم از این ماسک میتواند پوست شما را صاف و پاک کند.

پاک کننده مواد آرایشی و چین و چروک دور چشم

روغن بادام میتواند برای پاک کردن مواد آرایشی نیز استفاده بشود. چند قطره روغن بادام را روی یک دستمال ریخته و با آن براحتی مواد آرایشی روی پوست را پاک کنید. همچنین میتوانید از روغن بادام به عنوان سرم کاهش چین و چروک دور چشم نیز استفاده کنید.

بهبود جای زخم

خواص نرم کننده روغن بادام در بهبود جای زخم ها هم موثر است. روغن بادام با تقویت پوست در برابر پاره و تخریب شدن به سرعت جای زخم ها و خراش های روی پوست شما را درمان میکند. روغن بادام را کمی داغ کنید و آن را در حرکات دورانی روی جای زخم ها برای چند دقیقه بمالید. اینکار را روزی دوبار انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

خواص بادام برای مو

[caption id="attachment_1375" align="alignnone" width="300"] خواص روغن بادام برای مو[/caption]

 

تقویت و تغذیه مو

بادام دارای مواد زیادی میباشد که برای مو فوق العاده مفید است؛ موادی همچون اسید های چرب غیر اشباع، ویتامین آ، د، ب1 و ب6 . این مواد به مو نفوذ کرده و باعث سلامت و زیبایی آن میشود.

تقویت رشد مو

بادام دارای مواد معدنی همچون منیزیم میباشد که برای سلامت ریشه مو کاملا ضروری است. کمبود منیزیم از دلایل اصلی ریزش مو است به همین دلیل مصرف بادام نه تنها از ریزش مو جلوگیری میکند، بلکه به رشد مو نیز کمک میکند.

درمان شوره مو

میزان مساوی روغن بادام و روغن نئین را ترکیب کرده و قبل از خواب به پوست سر خود بمالید و صبح سر خود را بشویید؛ مشاهده خواهید کرد که همه شوره ها نیز شسته شده و از بین میرود.

کاهش ریزش مو

روغن بادام + روغن لاوندر +روغن رزماری فرمول ساخت مخلوط ضد ریزش مو است. این مایع را در حرکات دورانی به ریشه مو های خود بمالید و اجازه دهید که برای 2 ساعت بماند و سپس آن را با شامپو بشویید.

پرپشت و بلند شدن مو

3 قاشق چایخوری روغن بادام را با 2 قاشق چایخوری روغن کرچک و یک گل ختمی ترکیب کنید. سپس این مخلوط را برای چند دقیقه گرم کرده و سپس اجازه دهید تا خنک شود. به مدت 10 دقیقه پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید. سپس یک حوله به دور سر خود ببندید و بعد از 1 ساعت با شامپو بشویید و نرم کننده بزنید. هر هفته اینکار را باید انجام دهید تا مو هایی پر پشت و بلند داشته باشید.

کنترل مو های فر

برای کنترل مو های فر استفاده از روغن بادام توصیه شده است. نکته جالب درباره روغن بادام آن است که این روغن خیلی سریع جذب مو و پوست سر میشود و اصلا باعث چربی آزار دهنده نمیشود.

[caption id="attachment_1376" align="alignnone" width="300"] موی فر با روغن بادام[/caption]

 

نرم کننده مو

برای اینکه مو های نرم و درخشان داشته باشید، پودر حنا را با 2 عدد تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری روغن بادام مخلوط کرده و قبل از خواب به مو های خود بمالید و اجازه دهید برای 4 ساعت باقی بماند. سپس مو های خود را با آب شسته و خشک کنید. اگر اینکار را چندین بار تکرار کنید مو های نرم و درخشانی خواهید داشت.

 درمان ورم پوست سر

آلودگی های هوا مثل گرد و خاک، گرما و استفاده از محصولات شیمیایی مثل ژل مو و سایر مواد آرایشی بهداشتی، به پوست آسیب زیادی میزند. روغن بادام با نفوذ به اعماق ساقه مو و پوست سر به درمان التهابات این ناحیه میپردازد.

جلوگیری از سفید شدن مو

همانطور که مشاهده کردید روغن بادام برای پوست فواید بسیاری دارد و خیلی از مشکلات پوستی را میتواند درمان کند. یکی دیگر از این فواید روغن بادام برای مو، پیشگیری از سفیدی زودرس مو ها میباشد. اگر از روغن بادام بطور مداوم استفاده کنید خیلی ساده میتوانید پیر شدن را به تعویق بیاندازید.

تقویت جذب مواد غذایی

بدن به میزان معینی چربی برای جذب مواد غذایی و همچنین چربی های محلول مثل ویتامین آ و ویتامین د نیاز دارد. بادام همچنین در تنظیم میزان اسیدی بودن بدن هم نقش موثری دارد. سطح مناسب اسیدی بودن بدن در سلامت سیستم گوارش، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری ها نقش موثری دارد.

 

بادام٬ بادام درختی٬ خواص بادام٬ خواص بادام برای پوست٬ خواص بادام برای لاغری٬ خواص بادام برای مو٬ خواص بادام درختی٬ خواص روغن بادام٬ خواص روغن بادام برای ابرو٬ خواص روغن بادام برای پوست٬ خواص روغن بادام برای دور چشم٬ خواص روغن بادام برای زیر چشم٬ خواص روغن بادام برای مژه٬ خواص روغن بادام برای مو٬ خواص روغن بادام برای موی سر٬ خواص روغن بادام برای ناخن٬ خواص روغن بادام برای نوزاد٬ خواص روغن بادام تلخ٬ خواص روغن بادام شیرین


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 26 آذر 1397
کاهش درد کمر با طب سنتی

کاهش درد کمر با طب سنتی

برخی روش های درمانی خانگی در رفع کمردرد به شما کمک زیادی میکنند. گیاهانی مانند زردچوبه، سیاهدانه، فلفل ، اکلیل کوهی و سیر خاصیت های تسکین دهنده برای دردهای سیاتیکی به همراه دارند در ادامه با روش تهیه برخی معجون های خانگی به این منظور آشنا شوید.

کمر درد جزو یکی از معضلات همیشگی و تمام نشدنی جامعه ماست. البته که به دلیل بیش از اندازه نشستن و کار کردن و کمتر ورزش کردن افراد، این مشکل در حال گسترش است و متاسفانه سن ابتلا به کمر درد به شدت پایین آمده. در این مطلب برای شما از معجون های خانگی جالب برای رفع کمر درد صحبت کرده ایم

[caption id="attachment_1385" align="alignnone" width="300"] درمان کمر درد با طب سنتی[/caption]

درمان های سنتی کمر درد

برای درمان گیاهی کمردرد شدید ۸ تا ۱۰ عدد برگ ریحان را به یک فنجان آب اضافه کرده و بجوشانید تا آب آن به نصف تقلیل یابد. اجازه دهید با دمای اتاق سرد شود و سپس مقداری نمک اضافه کنید. برای دردهای ملایم روزی یک بار این معجون را بنوشید و برای دردهای شدید روزی دوبار.

  • استفاده از جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است.

[caption id="attachment_1387" align="alignnone" width="300"] دوسین برای کمر درد[/caption]

  • خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری اسفند تمیز در دو نوبت صبح و عصر در بهبود دردهای سیاتیکی اثر زیادی دارد.

  • تخم کوکنار در درمان کمردرد در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور درمان سنتی کمر درد ۱۰۰ گرم دانه کوکنار و نبات(مصری) را خرد کنید. پس از مصرف یک لیوان شیر،دو قاشق چای خوری از این ترکیب را روزانه دو بار مصرف کنید.

  • توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه ۳۰ گرم گل بابونه خشک را در ۱ لیتر آب دم کرده و طی ۳ وعده، میل نمایند.

  • روغن کوهان شتر از بهترین داروهای طبیعی است که به روش سنتی تهیه می شود. این روغن برای انواع بیماریهای پادرد ، کمردرد، رماتیسم ، سیاتیک ، ترمیم شکستگی استخوان به کار می رود . این روغن جهت درمان قطعی درد موثر می باشد. روغن کوهان شتر ترکیبی از کوهان شتر و روغن های گرم مثل گزنه ،سقز، دارچین زنجبیل می باشد

  • یکصد گرم سورنجان خشک را نرم کرده، داخل کپسول های پانصد گرمی ریخته، روزی دوکپسول میل شود.

  • روغن زنجبیل را می توان به روغن ماساژ برای دردهای رُماتیسمی و صدمات استخوانی اضافه کرد. روغن ماساژ تهیه شده از ۵ تا ۱۰ قطره روغن زنجبیل همراه با ۲۵ میلی لیتر روغن بادام برای درمان گیاهی کمر درد مناسب است.

 

  • مصرف سیر پخته یا بو داده همراه کمی انجیر و مغز گردوی تازه، دردهای سیاتیکی و کمردردهای ناشی از غلبه سردی را بهبود می بخشد.

 

  • زردچوبه با ترکیب فعال آن یعنی کورکومین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی موثر عمل کرده و موجب تسکین درد عضلانی می‌گردد. این ماده به صورت مکمل موجود است و یا می‌توانید مقداری از آن را به غذای خود اضافه کنید.

 

  • خوردن روزانه چند عدد خرما و همچنین مالیدن مخلوطی از خرمای بدون هسته و دنبه و زنجبیل، و کمی روغن کنجد به موضع درد و بستن آن روی ناحیه کمر، در تسکین درد بسیار مؤثر است.

 

  • یکی از بهترین گیاهان داروی کمر درد که به سرعت دردهای سیاتیکی را آرام می کند، اکلیل کوهی است. طرز استفاده از این گیاه دارویی به این شکل است که دویست گرم برگهای خشک اکلیل کوهی را پودر کرده، در عسل خمیر نموده و روزانه ۱ قاشق مرباخوری میل شود.

[caption id="attachment_1393" align="alignnone" width="300"] اکلیل کوهی[/caption]

همچنین می توان از حمام دارویی اکلیل استفاده کرد به این صورت که یکصد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و داخل آب وان حمام ریخته، به مدت نیم ساعت در آن دراز بکشید.

نسخه های شفابخش برای کمر درد

  • از دیگر نسخه های شفابخش طب سنتی در درمان کمر درد و دردهای سیاتیکی، مرهم گندگن می باشد. طرز تهیه این مرهم به قرار ذیل است:

بیست گرم پوست گندگن را پودر کرده در پنج گرم جوهر این گیاه مخلوط می نماییم و در پارچه نمناکی ریخته، سپس یکصد گرم مغز بادام تلخ رنده شده را به آن اضافه کرده و پارچه را فشار دهید تا روغن خارج شود، حال روغن صاف شده را به محل درد مالیده، تفاله را هم با کمی پودر زنجبیل روی موضع درد ببندید.

  • استفاده از مرهم لاله سرنگون نیز در درمان دردهای سیاتیکی مؤثر است. برای تهیه این مرهم، ابتدا ۵۰ گرم دنبه گوسفند که به ملایمت با حرارت ذوب شده را به آن افزوده و خوب به هم می زنیم و سپس کمی روغن کنجد به آن اضافه کرده، هر بار کمی از این مرهم را روی کمر گذاشته با پارچه نازکی ببندید.
  • قدیم رسم بر این بود که مردم سر تا پایشان را با شال می بستند. البته در این کار از روش و اصول خاصی پیروی می کردند اما در هر صورت به این ترتیب از مشکلات جسمی زیادی خلاص می شدند. در طب سنتی توصیه می شود که در هر چهار فصل وقتی از حمام بیرون می آیید، حتماً سر را بپوشانید؛ مچ دست و پا را ببندید تا حین کارهای سخت و پیاده روی های طولانی آسیب نبینند. به همین دلیل هیچ وقت واریس یا کمردرد نمی گرفتند.
  • از دیگر داروهای مؤثر در درمان درد سیاتیک، ترب سیاه است که می توان آب آن را میل نمود و تفاله اش را روی موضع درد بست.
  • استفاده از قرص سورنجان با ترکیب و فرمول خاص که شامل ۲۰ گرم سورنجان، ۱۰ گرم بوزیدان، ۱۰ گرم میخک، ۱۰ گرم زنجبیل و ۱۰ گرم گل زوفا می باشد و در عسل خمیر شده به صورت قرص مصرف می شود،

[caption id="attachment_1394" align="alignnone" width="300"] درمان کمر درد با طب سنتی[/caption]

 

درمان کمر درد٬ درمان کمر درد با طب سنتی٬ درمان کمر درد در بارداری٬ درمان کمر درد در طب سنتی٬ درمان کمر درد شدید٬ درمان کمر درد عصبی٬ کمر درد٬ کمر درد در بارداری٬ کمر درد شدید٬ کمر درد صبحگاهی٬ کمر درد عصبی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 26 آذر 1397
آرامش و خواب راحت با ترکیب این عرقیات گیاهی در طب سنتی

آرامش و خواب راحت با ترکیب این عرقیات گیاهی در طب سنتی

وقتی صجبت از عرقیات به میان می آید شاید خیلی ها به یاد عرقیاتی مانند : بیدمشک، نسترن ، نعناء و کاسنی می افتند. امروزه شرکت های بسیاری مشغول تهیه عرقیات از بیش از ۱۰۰ نوع گیاه دارویی هستند که بسیاری از آنها به صورت ترکیبی در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از آنها به سادگی در منازل، محل کار و در میهمانی ها جایگزین انواع نوشیدنی های غیر طبیعی و مضر شده اند، این امر نشان از آگاهی افراد از خواص درمانی و همچنین آشنایی در مورد نوشیدنی های صنعتی و مضرات آنها است . عرقیات می توانند تا حد زیادی عوارض ناشی از بیماری‌های مختلف را تقلیل یا بهبود بخشند. این عرقیات اگرچه در مقایسه با داروهای شیمیایی اثرات آرام‌تر و کندتری دارند، ولی بیش از این داروها قابل اعتمادند و بیماری‌ را از درون تحت تاثیر قرار می‌دهند، نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که عرقیات گیاهی به دلیل طبیعی بودن با هم تداخلی ایجاد نمی‌کنند، ولی برخی از آنها با داروهای شیمیایی تداخل اندکی نشان می‌دهند که باید مصرف همزمان آنها را با پزشک طب سنتی در میان گذاشت.

[caption id="attachment_1456" align="alignnone" width="300"] عرقیجات گیاهی[/caption]

 نکاتی در مورد تولید عرقیات:

در واقع عرقیات نوع ضعیف شده اسانس‌ها هستند، چرا که در هنگام تهیه از آب بیشتری در آنها استفاده می‌شود تا برای مصارف خانگی و دارویی رقیق‌تر شوند. این عرقیات زمانی بیشترین اثر را دارند که به طور کامل در آب پراکنده شده و به اصطلاح دو‌آتشه و استاندارد شوند. هرچه مقدار آب به کار رفته در عرقیات بیشتر باشد ، محصول اثرگذاری ضعیف‌تری داشته که این خود نشان‌دهنده کیفیت پایین و تقلبی بودن آ‌ن است. نظر به این که این روزها با گرم شدن تدریجی هوا احتمال دارد خستگی، تندخویی، ضعف اعصاب، آشفتگی و بی‌قراری بخصوص در افرادی که به مدت طولانی در خارج از منزل به سر می‌برند ایجاد شود، در این مطلب لیستی از بهترین عرقیات گیاهی آرمش بخش و نشاط آور آماده کرده ایم که این عرقیات با تحریک مغز و ترشح انتقال دهنده های عصبی و کاهش استرس موجب حالات روانی خاصی مانند : احساس سلامت، سرخوشی، خوشنودی و خرسندی ، نشاط و آرامش می شوند را به شما توصیه می کنیم.

گلاب : گلاب به نوعی ملکه عرقیات است و طرفدارن فراوانی در تمام نقاط دنیا دارد، دلیل معروف شدنش یکی عطر فوق العاده و دیگری خواص درمانی بی نظیرش از جمله : درمان افسردگی ، تقویت قوای جنسی ، تقویت قلب و اعصاب است که باعث شده در تمام مراسمات حضور داشته باشد و باعث نشاط بخشیدن شود.

[caption id="attachment_1457" align="alignnone" width="300"] گلاب[/caption]

عرق بهارنارنج : بهارنارنج یکی دیگر از نام آشناترین گیاهان دارویی است که تقریباً عرق این گیاه را در بسیاری خانه ها می توان یافت، بسیاری خانواده ها در تابستان کام خود را با شربت عرق بهارنارنج شیرین می کنند که علاوه عطر فراوان ، آرام بخش و نشاط آور بودنش برای درمان نفخ معده نیز مورد استفاده قرار میگرید.

[caption id="attachment_1458" align="alignnone" width="300"] عرق بهار نارنج[/caption]

 

عرق بیدمشک : شاید تا به حال نام چای بیدمشک را شنیده باشید!؟ عطر بی نظیر این چای خوش عطر به دلیل قرار دادن بیدمشک تازه در میان چای خشک است که باعث شده چای عطر و طعم دیگری برای شما داشته باشد، بید مشک یکی دیگر از آشنایان قدیمی است که بسیاری از مادربزرگ ها هنوز چای خوش عطر خود را با استفاده از عطر خوش بیدمشک و در صورتی که در دسترشان نباشد با عرق بیدمشک معطر و صرف می کنند، این عرق نیز دارای خواص آرامش بخش قلب ، تقویت معده ، خونساز ، مسکن بسیاری از دردهای مفصلی و بسیاری از سردردهای عصبی است.

[caption id="attachment_1459" align="alignnone" width="300"] عرق بیدمشک[/caption]

عرق نسترن : شربت عرق نسترن در تابستان یکی از مفرح ترین ، خوش عطر ترین و نشاط آورترین شربت های طبیعی است، اگر زمانی احساس خستگی دارید کافی است شربت عرق نسترن را امتحان کنید تا شاهد عطر و طعم بی نظیر این شربت در یک روز گرم تابستانی باشید و اینکه چگونه یک لیوان شربت آرامش را به خانه و ندگی شما می آورد.
عرق بادرنجبویه : اگر دچار حساسیت های فصلی هستید و به دنبال داروی مناسبی می گردید که هم بی ضرر و هم موثر باشد بی شک عرق بادرنجبویه یکی از بهترین ها در کاهش و درمان علائم حساسیت های فصلی است ، البته باید گفت در کنار این خاصیت خواص درمانی مانند : آرامبخش اعصاب و خواب ، تقویت معده ، ضد نفخ ، ضد خستگی های روحی ، ضد درد مفاصل ، برونشیت و تشنج نیز دارد.

عرق تارونه : عرق تارونه از بوی خرما یا غلاف های گل ها و شکوفه های نخل بدست می آید که عطر فوق العاده با تاثیر عالی بر آرامش سیستم عصبی باعث خوابی راحت و آرام شده و همچنین در درمان رماتیسم و درد مفاصل موثر می باشد.

ترکیب عرق تارونه و بادرنجبویه : ترکیب این دو عرق دارای خواص درمانی فوق العاده ای از جمله :  آرامش بخشیدن به اعصاب، تقویت قلب و تاثیر فوق العاده ای در کاهش علائم حساسیت های فصلی و همچنین تاثیر بی نظیر بر روی آرامش و خواب اشاره کرد که می توان حتی در میهمانی ها نیز به جای شربت های مختلف از این ترکیب بهره برد، این ترکیب عطر و طعمی فوق العاده دارد.

عرق بابونه : همانطور که از نام آن پیداست از گلهای گیاه شفابخش بابونه تهیه می شود که دارای خواص درمانی بی شماری است از جمله این خواص درمانی : نیرو بخش ، اشتها آور ، آرامبخش و ضد تب هنگام دندانبندی کودکان ، صفرا بر ، درمان درد گلو ، مفید در تسکین سر درد میگرنی و آرامش اعصاب ، مفید در درمان زخم معده ، تبهای بلغمی و عفونت های دردناک را تسکین میدهد و اختلالات قاعدگی و دردناک را منظم میکند.

[caption id="attachment_1460" align="alignnone" width="280"] عرق بابونه[/caption]

عرق گاوزبان : گل گاوزبان یکی از عجایب طبیعت سلسله جبار البرز و دماوند است، دمنوش این گیاه یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دمنوش های گیاهی در میان افرادی است که بنا به دلائلی دچار کم خونی و فشارخون پایین هستند، معمولا این افراد از ضعف ، بی حالی و گاهی سرگیجه شکایت دارند. از طرفی تهیه دمنوش برای برخی افراد در موقیعتهایی مانند : زمان رانندگی ، محل کار و… بسیار مشکل بوده و نیازمند به موردی که به صورتی آماده باشد هستند، عرق گاوزبان نیز همان خواص درمانی این گیاه را داراست .

[caption id="attachment_1461" align="alignnone" width="300"] عرق گل گاو زبان[/caption]

عرق سنبل الطیب : عرق سنبل الطیب از ریشه گیاه سنبل الطیب تهیه می شود و دارای خواص درمانی بیشماری از جمله : درمان بی خوابی و کم خوابی ، مقوی قلب و اعصاب ، مفید در کاهش استرس و اضطراب ، ضد تشنج و محرک، مسکن، باد شکن و ضد عفونی کننده بدن است.

عرق اسطوخودوس : باید گفت تمام گیاهان دارویی به نوعی داروخانه ای از دل طبیعت هستند،گیاه اسطخودوس یکی از بهترین مسکن های درد ، تقویت کننده های اعصاب و یکی از بهترین ضد عفونی کننده های طبیعی است که در دسته گیاهان دارویی جای دارد، این گیاه خواص درمانی بی شماری از جمله : تقویت کننده اعصاب، معالج برونشیت وزکام، پایین آورنده تب و نیروبخش، ضد تشنج وصرع درمان بیماریهای عصبی، مفید جهت رفع انواع سردرد، سرگیجه، لرزش بدن، عصبانیت، مفید در درمان ضربه های مغزی و فراموشی، درمان نقرس، خواب آور، رفع عفونت مجاری تنفس و گریپ دارد .

روش مصرف :

می توان عرقیات را به صورت دو تایی و یا سه تایی و با نسبت مساوی با هم مخلوط کرد. برای مصرف کافی است به میزان یک فنجان از عرق مورد نظر را به صورت تنها و یا به صورت ترکیب در نظر گرفته شده با یک لیوان آبسرد مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل را به عنوان شیرین کننده اضافه و میل نمود.

نکات مهم

بهترین زمان مصرف عرقیات به صورت ترکیب صبح ها قبل از نماز و شبها قبل از رقتن به رختخواب است.
از گلاب می توان به صورت های مختلفی استفاده کرد هم به صورت مخلوط با آب و هم به صورت شریت ، یکی از این روش ها اضافه کردن یک سر بطری گلاب به بطری آب است که عطر و بوی خاصی به آب می دهد.
در مصرف عرقیات هم مانند دیگر مواد غذایی و یا دارویی نباید زیاده روی کرد

[caption id="attachment_1464" align="alignnone" width="300"] عرقیجات گیاهی آرامبخشآرامش٬ آرامش و خواب راحت٬ آرامش و خواب راحت با ترکیب این عرقیات گیاهی در طب سنتی٬ تاثیر عرقیات گیاهی بر خواب٬ تاثیر عرقیجات گیاهی بر خواب٬ ترکیب عرقیات گیاهی٬ خواب راحت٬ خواب راحت با عرقیات کیاهی٬ عرق گیاهی٬ عرقیات گیاهی٬ عرقیجات گیاهی[/caption]


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : دو شنبه 26 آذر 1397
درمان گزیدگی حشرات با طب سنتی

 درمان گزیدگی حشرات با طب سنتی

با آمدن فصل گرما انواع و اقسام پشه و حشرات موذی از راه می رسند تا دمار از روزگارمان در بیاورند. نیش این حشرات بسیار آزار دهنده هست اما راهکارهای طب سنتی که در این مطلب آورده ایم می توانند خارش و سوزش حاصل از نیش پشه را تسکین دهد.


بلغور جو
این ماده حاوی ترکیب های خاصی با ویژگی ضدتحریک و سوزش است و به همین دلیل می تواند خارش و ورم ناشی از گزیدگی را از بین ببرد. تهیه خمیر بلغور جو از طریق ترکیب آن با آب و قراردادن آن روی محل گزیدگی به مدت 10 دقیقه شفابخش خواهدبود.

[caption id="attachment_1414" align="alignnone" width="300"] بلغور جو[/caption]

جوش شیرین
از جوش شیرین که تقریبا در تمامی خانه ها وجود دارد، می توان برای موارد متعددی از شیرینی پزی گرفته تا تمیز کردن لوله فاضلاب استفاده کرد. این ماده همچنین یک روش درمانی برای درمان عوارض پشه گزیدگی به حساب می آید.
با مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه، خمیری درست کنید و این ماده خمیری شکل را روی نقاطی که پشه نیش زده بمالید. این خمیر اثر سمی ماده ای را که پشه با نیش خود وارد بدن کرده است، خنثی می کند و به زودی خارش آن بهبود می یابد. بعد از آنکه این ماده خیری خشک شد بهبود گزش پشه تسریع می شود.

[caption id="attachment_1415" align="alignnone" width="300"] جوش شیرین[/caption]

قراردادن یخ
دمای سرد، کاهش دهنده التهاب است. سرما همچنین با بی حس کردن پوست می تواند برای مدت زمان کوتاهی اثرات خارش را از بین ببرد. برای تسکین پشه گزیدگی می توان کیسه حاوی یخ خرد شده را روی محل گزیدگی قرار داد اما از آنجایی که ممکن است به پوست آسیب برساند، نباید مدت زمان طولانی آن را روی پوست قرار داد.


سرکه سفید
سرکه سفید نه تنها یک پاک کننده طبیعی است بلکه به عنوان تسکین دهنده خارش و ضدعفونی کننده در گزش پشه استفاده می شود. یک پنبه را به سرکه آغشته کنید و به نرمی روی قسمتی از پوست که دچار گزش پشه شده بمالید و اثر آن را پس از چند لحظه مشاهده کنید.
اگرچه استفاده از سرکه به بهبود و کم شدن درد و خارش کمک شایانی می کند، اما استفاده از سرکه برای پوست های حساس توصیه نمی شود، چون این نوع پوست ها را دچار التهاب می کند.سرکه سفید یک پاک کننده طبیعی است  و به عنوان تسکین دهنده خارش از آن استفاده می شود


عسل
این ماده دارای خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریال است. استفاده از این ماده شیرین یکی از رایج ترین روش های درمانی خانگی است. عسل از سابقه ای چندصد ساله در دانش پزشکی برخوردار است و برای درمان گزیدگی ها و بیماری های مختلف کارکردهای متعددی دارد. قرار دادن یک قطره کوچک از عسل در محل گزیدگی خارش ناشی از آن را تسکین می دهد.


پوست موز
پوست موز می تواند در درمان گزش پشه موثر باشد. این ویژگی به خاطر وجود مقادیر زیادی پتاسیم و آنتی اکسیدان های مختلف در پوست موز است. این عناصر هم در موز و هم در پوست موز وجود دارد، اما استفاده از پوست آن بهتر جواب می دهد. برای کاهش درد ناشی از گزش پشه کافی است، قسمت داخلی پوست موز را روی منطقه مورد نظر بگذارید تا تاثیر کند.


آلوئه ورا
از درمان های مهم خانگی برای بیماری های پوستی از جمله گزش پشه، استفاده از آلوئه ورا است. استفاده از آلوئه ورا، نه تنها خارش نیش پشه را تسکین می دهد، بلکه سبب تسریع در بهبودی آن نیز می شود. این گیاه علاوه بر کاربرد تزئینی، حاوی خواصی است که در درمان بیماری هایی همچون پسوریازیس، تبخال و یبوست کاربرد دارد. همچنین ژال آلوئه ورا به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی به تسکین زخم های جزیی و عفونت های معمولی کمک می کند.

از درمان های مهم خانگی برای بیماری های پوستی از جمله گزش پشه، استفاده از آلوئه ورا است

  حرارت و گرما
استفاده از کمپرس آب گرم یا دوش آب گرم می تواند در تسکین درد ناشی از گزش پشه موثر باشد. گرما سبب خروج بزاق پشه از پوست و در کاهش درد بسیار موثر است.
اگرچه این راه حل موقتی است، اما وقتی حس گرما به مغز منتقل شود، تا مدتی مغز با گرمای محل گزیده شده رو به رو می شود و به فکر سرد کردن آن منطقه است و برای مدتی درد ناشی از گزیدگی را فراموش می کند.


ریحان
نتایج بررسی ها حاکی از آن است که این سبزی حاوی ترکیب های شیمیایی است که می تواند در درمان خارش موثر باشد. برای بهره بردن از خواص این سبزی باید مقداری از ریحان خشک شده را داخل آب جوشاند و این جوشانده را پس از سرد شدن روی پوست مالید تا خارش ناشی از پشه گزیدگی را از بین ببرد.

ریحان حاوی ترکیب های شیمیایی است که می تواند در درمان خارش موثر باشد


خمیردندان
استفاده از خمیردندان سبب تسکین خارش می شود. خارش پوست باعث گسترش سم به مناطق دیگر پوست و سبب افزایش خارش های بعدی می شود.


لیمو
استفاده از لیمو نه تنها خارش را برطرف می کند بلکه از بروز عفونت نیز جلوگیری می کند. لیمو یک ضدعفونی کننده طبیعی است و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به ترمیم پوست سرعت می بخشد. یک لیمو را ببرید و هسته هایش را خارج کنید و آن را بر روی قسمت مورد نظر بگذارید.


روغن درخت چای

استفاده از این روغن در مبارزه با عفونت بسیار موثر است و یک ضدالتهاب طبیعی محسوب می شود. همچنین به ترمیم پوست کمک شایانی می کند. برای بهبود گزش پشه چند قطره از این روغن را بر روی منطقه مورد نظر بریزید. اگر پس از گزش پشه علائمی مانند درد و تب به همراه ورم شدید پوست را داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

درمان گزیدگی حشرات٬ درمان گزیدگی حشرات اطراف چشم٬ درمان گزیدگی حشرات اطراف لب٬ درمان گزیدگی حشرات با آلوئه ورا٬ درمان گزیدگی حشرات با پوست موز٬ درمان گزیدگی حشرات با جوش شیرین٬ درمان گزیدگی حشرات با سرکه سفید٬ درمان گزیدگی حشرات با طب سنتی٬ درمان گزیدگی حشرات با گیاهان دارویی٬ درمان گزیدگی حشرات با یخ٬ درمان گزیدگی حشرات برای کودکان٬ درمان گزیدگی حشرات در منزل٬ درمان گزیدگی حشرات روی چشم٬ درمان گزیدگی حشرات سمی٬ گزیدگی حشرات


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : شنبه 24 آذر 1397
روش های ساده برای از بین بردن واریس در طب سنتی

روش های ساده برای از بین بردن واریس در طب سنتی

 

ترکیب هویج و سرکه سیب خانگی برای درمان رگهای واریسی

در طب سنتی ترکیبی از سرکه سیب و هویج یک کرم ضد التهابی ایجاد می کند که برای مقابله با رگ های واریسی با افزایش گردش خون، مناسب است.

مواد مورد نیاز

یک عدد هویج متوسط

۱/۴ فنجان سرکه سیب معادل ۶۲ میلی لیتر

۵ قاشق غذاخوری آب معادل ۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه و استفاده

هویج را رنده کرده و با سرکه سیب و آب ترکیب کنید.

این ترکیب را درون ظرف در دار ریخته و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

هر روز از این کرم به مدت چهل دقیقه بر روی قسمتی که واریس دارید بمالید.

[caption id="attachment_1429" align="alignnone" width="300"] ترکیب سرکه سیب و هویج[/caption]

درمان واریس با خاک رس و پیاز

این روش درمانی  اندازه رگ های گشاد شده را کم میکند و جریان خون را به حالت نرمال در می آورد.بکاربردن این محلول همچنین احساس سنگینی در پاها را کم میکند.

مواد مورد نیاز

دو قاشق غذا خوری از خاک رس دارویی معادل۲۰ گرم

آب 1 عدد پیاز

آب نصف یک لیمو

طرز تهیه و استفاده

آب یک پیاز را بگیرید و آن را با خاک رس به صورت خمیر در بیاورید.

این خمیر را هر شب بر روی ناحیه واریس مالیده و آن را با پارچه باندپیچی کنید.

روز بعد پاها را بعد از شستن خمیر، با محلول آبلیمو  ماساژ دهید.

بعد از چند دقیقه پوست را شستشو دهید.

این درمان را سه بار در هفته تکرار کنید.

درمان واریس با پماد سیر

ترکیب گوگرد با سیر از عوامل مناسب برای رفع التهاب است که به مقابله با رگ های واریسی کمک می کنند. سیر می تواند گردش خون در پاها را سرعت ببخشد و برای مقابله با سفت شدن رگ ها، باعث دفع سموم از بدن شود.

مواد لازم

چهار دانه سیر خام

۱/۴ فنجان الکل معادل ۶۲ میلی لیتر

۱/۴ فنجان روغن زیتون معادل ۸۳ گرم

نحوه تهیه و استفاده

4 حبه سیر را به صورت پوره در آورید و با الکل به خوبی ترکیب کنید. بعد آن را در 1 ظرف شیشه ای در دار قرار دهید.

بعد روغن زیتون را درون مخلوط ریخته و 10 اجازه دهید در دمای اتاق بماند.

پس از ده دقیقه با این کرم نواحی که واریس دارند را به خوبی ماساژ دهید.

بعد از پایان ماساژ، صبر کنید مخلوط چهل دقیقه بر روی پوست باقی بماند.

این روش را چند شب ادامه دهید.

[caption id="attachment_1431" align="alignnone" width="225"] پماد سیر[/caption]

جوشانده رزماری

عصاره رزماری و عسل  موجب تسریع گردش خون و کاهش درد می شود. بکاربردن این محلول، باعث کاهش و رفع واریس میگردد.

مواد لازم

دو قاشق غذاخوری رزماری معادل  گرم

چهار قاشق غذاخوری عسل معادل ۱۰۰ گرم

یک فنجان آب معادل ۲۵۰ میلی لیتر

نحوه تهیه و استفاده

آب را بجوشانید و رزماری و عسل را درون آب بریزید.

بعد صبر کنید چند جوش بزند.

پس از این کار شعله را خاموش کنید وصبر کنید محلول خنک شود.

محلول خنک را روی نواحی که واریس دارید استعمال کنید.

بیست دقیقه در همین وضعیت به پاها استراحت دهید.

این درمان را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

[caption id="attachment_1432" align="alignnone" width="300"] جوشانده رزماری[/caption]

 

درمان واریس پا٬ درمان واریس پا با پماد سیر٬ درمان واریس پا با جوشانده رزماری٬ درمان واریس پا با سرکه سیب٬ درمان واریس پا با طب سنتی٬ رگ واریسی٬ رگهای واریسی٬ واریس٬ واریس پا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : شنبه 24 آذر 1397
بستن منافذ پوست با طب سنتی

بستن منافذ پوست با طب سنتی

معمولاً خانم ها نسبت به آقایان به پوستشان توجه بیشتری دارند، خانم ها گاهی ساعتها مقابل آینه تمام قسمتهای پوست خودشان مخصوصاً صورت را بررسی می کنند، بسیاری از خانم ها از باز بودن منافذ پوستشان شکایت دارند و به دنبال راه حل های طبیعی در طب سنتی و مطمئن برای بستن این منافذ هستند، راه‌های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ باز صورت وجود دارد که در مطلب پیش روی سعی در معرفی بهترین ها خواهیم داشت.

شستشوی پوست : شستشوی مرتب پوست یکی از راهکارهای ابتدایی در جهت پیشگیری و از بین بردن منافذ پوست است، شستشوی مناسب پوست باید با انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست باشد، برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شستشوی ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است. افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

[caption id="attachment_1436" align="alignnone" width="268"] شستن پوست[/caption]

بخور : معمولاً یکی از روشهای کاربردی برای درمان و از بین بردن جوشهای سر سیاه و همچنین بستن منافذ پوست استفاده از بخور است که همیشه در دسترس بوده و کارایی لازم را دارد، ابتدا پوست صورت را با آب و صابون و با استفاده از لیف شستشو کرده و در ظرفی که امکان بخور درآن وجود داشته باشد آب را جوش آورده، زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید سپس با استفاده از پوششی برای قرار دادن روی سر ، پوست صورت خود را بخوبی در زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه بخور دهید. در ادامه می توان با استفاده از ماسکهایی که معرفی خواهیم کرد پوششی از ماسک پس از بخور روی صورت قرار داده و تاثیر بخور و استفاده از ماسک را در بسته شدن منافذ به خوبی مشاهده کنید.

[caption id="attachment_1437" align="alignnone" width="300"] یخور دادن پوست[/caption]

لیموترش تازه : بی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین  ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد : ۱-  استفاده از لیموترش تازه به تنهایی   ۲- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف   ۱- برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید. ۲- برای تهیه ماسک :  به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

[caption id="attachment_1438" align="alignnone" width="300"] لیموترش برای پوست[/caption]

ماسک نارنج و گلاب : ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

[caption id="attachment_1439" align="alignnone" width="300"] ماسک نارنج و گلاب[/caption]

 

ماسک جوانه گندم: این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری ها ارائه می کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده  وس از گذشت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

[caption id="attachment_1440" align="alignnone" width="300"] ماسک جوانه گندم[/caption]

 

ماسک جو دو سر : ماسک جو دوسر برای لایه برداری ملایم پوست ، از بین بردن جوشهای سر سیاه ، بستن منافذ باز پوست و برای کنترل چربی اضافی پوست به کار برده می شود، البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که برای پوست های حساس نیز تاثیر دارد. برای تهیه ماسک جو دوسر به پنج قاشق عسل ، پودر جو دوسر دو قاشق غذاخوری ، شیر دو قاشق غذاخوری نیاز دارید ، مواد را باهم مخلوط و به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید ، بهتر است ابتدا پوست را شستشو کرد و بخور داد و سپس از این ماسک به صورت حرکت دایره ای ماساژ داد و پس از گذشت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد با آب سرد شستشو کرد. تکرار یک یا دو بار در هفته به صورت منظم.

[caption id="attachment_1441" align="alignnone" width="300"] ماسک جو دو سر[/caption]

 

جوش شیرین :جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل هایی از منافذ باز پوست که درون آنها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه های پوست شده اند به کار می بریم، این ماده همچنین در تنظیم ph تعادل حالت قلیایی و اسیدی پوست کمک شایانی می کند، یک چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آب سرد شستشو کنید.

[caption id="attachment_1442" align="alignnone" width="300"] ماسک جوش شیرین[/caption]

استفاده از محلول های قابض یا به اصطلاح تونر : محلول‌های قابض یا تونر (Toner) در بستن و جمع‌کردن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند. اگر در راه خروج چربی پوست (سبوم) از طریق لوله‌های مربوطه به سطح پوست انسدادی ایجاد شود، غدد چربی که به ترشح چربی ادامه می‌دهند، باعث تجمع ترشحات در لوله‌ها و گشادشدن آنها و درنتیجه منافذ خروجی می‌شوند. استفاده از محلول‌هایی که چربی‌ها و ترشحات را از داخل منافذ خروجی این غدد پاک‌ کند، می‌تواند به خروج آسان‌تر ترشحات و در نتیجه کوچک‌تر شدن تدریجی منافذ کمک کند.

محلول‌های پاک‌کننده‌ «تونر»، انواع مختلف دارند؛ برخی از آنها خیلی ملایم هستند و محتوای الکل آنها بسیار پایین است (۱۰-۰ درصد). این تونرها حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین نیز هستند که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. به این تونرها شاداب‌کننده پوست هم می‌گویند که در دسترس‌ترین آنها گلاب است. نوع دوم تونرها، تونیک‌های پوستی هستند که مثال شایع آنها آب پرتقال است. از آنجا که این مواد خشک‌کننده هستند بهتر است فقط در نواحی مشکل‌دار مانند پوست با منافذ باز استعمال شوند.

[caption id="attachment_1443" align="alignnone" width="300"] تونر برای منافذ باز[/caption]

 

طرز تهیه ۲ لوسیون فوق العاده برای بستن منافذ پوست

لوسیون شماره ۱

مواد لازم
الکل سفید ۵ قاشق غذاخوری– عرق بادرنجبویه ۵ قاشق غذاخوری– گلاب ۵ قاشق غذاخوری– گلیسرین ۱ قاشق غذاخوری
روش مصرف
تمام مواد را با هم مخلوط و در ظرفی ریخته و در جایی دور از نور و خنک نگهداری کنید، ابتدا پوست را بخور داده  و سپس با استفاده از پنبه مقداری از لوسیون را روی پوست ماساژ داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آبسرد بشویید. روزانه یکبار

[caption id="attachment_1444" align="alignnone" width="300"] لوسیون برای منافذ باز[/caption]

 

لوسیون شماره ۲

مواد لازم
آب مقطر ۵ قاشق چایخوری-الکل سفید ۵ قاشق غذاخوری– عرق رازیانه ۵ قاشق غذاخوری– گلاب ۳ قاشق غذاخوری– بوراکس ۱ قاشق مرباخوری
روش مصرف
تمام مواد را با هم مخلوط و در ظرفی ریخته و در جایی دور از نور و خنک نگهداری کنید، ابتدا پوست را بخور داده  و سپس با استفاده از پنبه مقداری از لوسیون را روی پوست ماساژ داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آبسرد بشویید.روزانه یکبار

[caption id="attachment_1445" align="alignnone" width="300"] لوسیون برای منافذ باز[/caption]

 

بستن منافذ پوست با طب سنتی٬ بهبود درمان مشکلات گوش با طب سنتی٬ پوست٬ درمان منافذ باز پوست٬ درمان منافذ باز پوست با بخور٬ درمان منافذ باز پوست با تونر٬ درمان منافذ باز پوست با شستشوی پوست٬ درمان منافذ باز پوست با طب سنتی٬ درمان منافذ باز پوست با لیوترش تازه٬ درمان منافذ باز پوست با ماسک جو دو سر٬ درمان منافذ باز پوست با ماسک جوانه گندم٬ درمان منافذ باز پوست با ماسک نارنج و گلاب٬ درمان منافذ باز پوست با ماسکجوش شیرین٬ درمان منافذ پوست٬ منافذ پوست


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : شنبه 24 آذر 1397
چای بابونه و خواص معجزه آسای آن در طب سنتی

چای بابونه و خواص معجزه آسای آن در طب سنتی

 

درباره چای بابونه چه می دانید؟

بابونه گیاهی است معطر و پر خاصیت که معمولا در زمین هایی با خاک شنی می روید. این گیاه گل های سفید و زردرنگی دارد.برگ های آن نامنظم و کوچک و بزرگ است و در تمام فصول می روید.

چای بابونه را قرن هاست به منظور کاهش التهاب استفاده می کردند.در حقیقت اولین نوشیدنی که در هنگام عصبانیت سمت آن می رویم چای بابونه است.

اما این چای علاوه بر خواص آرامبخشش خواص دیگری نیز دارد،با ما همراه باشید تا خواص بی نظیر آن را برای شما توضیح دهیم.

[caption id="attachment_1354" align="alignnone" width="300"] خواص چای بابونه[/caption]

 

کاهش درد کمر در دوران قاعدگی :

دوره قاعدگی یک زن بسیار ناراحت کننده است. اغلب این تحریک پذیری بسیار سخت درمان می شود زیرا درمان کننده ها بسیار کم است، از نظر طب سنتی چای بابونه می تواند کمک خوبی باشد. چای بابونه دارای خواص ضد اسپاسم است، که می تواند گرفتگی های دردناک مرتبط با دوره های قاعدگی را کاهش دهد.

چای بابونه همچنین کمک می کند تا املاح معده و روده را، که ناشی از التهاب یا سوء هاضمه است، تسکین دهد.

چای بابونه باعث خواب آرام می شود :

میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان برای خوابیدن به آرامبخش هایی نیاز دارند ، اما معمولا این داروها با عوارض جانبی همراه هستندکه مصرف منظم آنها را ناراحت می کند. علاوه بر این، بسیاری از این داروها اعتیاد آور هستند، به این معنی که مصرف طولانی مدت منجر به مشکلاتی در مغز شده و باعث اعتیاد و وابستگی می شود.

بدون آنها،خواب بسیار دشوار است. چای بابونه داروی خواب آوری است که بدون ایجاد اعتیاد خاصی باعث آرامش روح و خواب راحت می شود.. کیفیت خواب نیز به طور قابل ملاحظه ای بهتر از قرص های آرام بخش است.فقط کافی است آن را امتحان کنید.

علائم اضطراب و افسردگی را مدیریت کنید :

اثرات ضد افسردگی چای بابونه به خوبی شناخته شده است و استفاده از آن برای خواب بسیار محبوب است اما می تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند. ترکیبی به نام apigenin موجود در چای بابونه کمک می کند تا اثر انتقال دهنده عصبی و هورمون ها بر روی ذهن و بدن را کاهش دهد.

چای بابونه باعث بهبود سلامت دهان می شود :

سلامت دندان ها و لثه ها می تواند درسلامت عمومی ما بسیار تاثیرگذار باشد، بنابراین، لثه ودندان های ناسالم باعث می شود که باکتری ها وارد جریان خون شده و باعث تخریب بدن شوند. این باکتریها در شرایطی جدی مانند بیماری قلبی دخالت دارند و در نتیجه می توانند ایمنی کلی را کاهش دهند.

چای بابونه دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث کاهش تجمع باکتری ها در دهان می شود.سعی کنید چای یا دمنوش بابونه را در دهان خود بیشتر نگه دارید چای بابونه همچنین می تواند باعث بهبود ناراحتی ناشی از زخم های سرطانی و یا درد دندان شود.

بابونه باعث بهبود عملکرد و سلامت قلب می شود :

علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی چای بابونه نیز غنی از فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید هستند. این اثر محافظتی در افراد مسن بیشتر است و ابتلا به بیماری های قلبی در کسانی که بابونه بیشتر مصرف می کنند کمتر خواهد بود.

بابونه کمک می کند تا فشار استرس را کاهش دهد :

استرس مانند خوره بر جان انسان می افتد وهر روز بدتر می شود اغلب راه درمان آن دشوار است بعضی افراد برای کمک به تنظیم هورمون و کاهش استرس بیشتر استراحت می کنند. اما گاهی اوقات خوابیدن هم دشوار است. چای بابونه خواب و استراحت را آسان می کند. سطح GABA افزایش می یابد و در واقع با کمترین میزان اثرات جانبی می توانید آرامش واقعی را با این دمنوش تجربه کنید.

جلوگیری از پیری زودرس :

جلوگیری از رادیکال های آزاد، یکی از عوامل پیشگیری از پیری پوست است. چای بابونه با محتوای آنتی اکسیدان های زیاد و ارزان خود، به تأثیرات افزایش اکسیداسیون کمک می کند، و می تواند به تثبیت رادیکال های خطرناک آزاد کمک کند. نوشیدن هر چیز با آب بیشتر نیز بسیار مفید است، زیرا پوست شما نیاز به هیدراتاسیون مناسب نیز دارد.

سیستم ایمنی را تحریک می کند :

بخش بزرگی از اثرات تقویت ایمنی چای بابونه به دلیل خواص آنتی باکتریایی آن است،. این چای با کاهش بار اکسیداتیو سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سلول های سرطانی تشویق می کند. علاوه بر این، بسیاری از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی موجود در چای بابونه نیز به تحریک فعالیت لکوسیت ها و سلول های T-T کمک می کنند که بدن در مقابل عفونت ایستادگی کند.

 درمان آلرژی:

چای بابونه به کاهش حساسیت های بدن و آلرژی بسیار موثر است. این آلرژیها میتوانند شامل گرد و غبار، گرده، گل میخک یا حتی بادام زمینی باشند.

کاهش التهاب و درد :

اگر از شرایط التهابی مزمن مانند آرتریت یا IBSرنج می برید چای بابونه می تواند به شما کمک کند. به غیر از کاهش پاسخ التهابی سیستم ایمنی، چای بابونه برای کاهش حس درد با مهار آنزیم COX مفید است. این آنزیم سنتز ترکیبات ضد التهابی مانند پروستاگلاندین ها را زیاد می کند. مهم است که درد را به صورت ریشه ای حل کنید نه مقطعی .

بهبود سلامت پوست در بدن :

ما به طور خلاصه ذکر کردیم چای بابونه میتواند علائم پیری زودرس را کاهش دهد، اما مزایای آن بر پوست بسیار فراتر از آن است. چای بابونه حاوی روغنهای ضروری است که به لایه های چربی پوست نفوذ می کنند و در نتیجه ساختار خود را تقویت می کنند تا رطوبت در داخل پوست حفظ شود.

چای بابونه از زمان های قدیم بر روی پوست نیز اعمال شده است، به منظور کنترل زخم های آکنه، زخم های پوستی و زخم همراه با سوختگی ها و آبسه ها به کار می رفته است.

بابونه همچنین لکه های پوستی، کبودی زیر چشم را کاهش می دهد و حتی به کاهش زگیل و علائم کششی کمک می کند. اعتقاد بر این است که اثرات این مکانیسم مربوط به سنتز کلاژن است ، زیرا فواید آن مشابه سنتز کلاژن در بدن است.

 

بابونه٬ چای بابونه٬ چای بابونه برای درد پریود٬ چای بابونه برای معده٬ چای بابونه در باَرداری٬ چای بابونه و لاغری٬ خواص چای بابونه٬ خواص چای بابونه برای آلرژی٬ خواص چای بابونه برای اعصاب٬ خواص چای بابونه برای پوست٬ خواص چای بابونه برای رحم٬ خواص چای بابونه برای لاغری٬ خواص چای بابونه برای مو٬ سلامت خانواده با جای بابونه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : شنبه 24 آذر 1397
بهبود درمان مشکلات گوش با طب سنتی

بهبود درمان مشکلات گوش با طب سنتی

گاهی گرفتگی گوش هنگام سرماخوردگی ناشی از عفونت ها نیست، بلکه به دلیل تجمع مایعات داخل گوش اتفاق می افتد.

به گزارش پاکیمان و به نقل از افکارنیوز، حتماً شما هم گرفتگی گوش را تجربه کرده اید؛ مشکلی که معمولاً هنگام سرماخوردگی، سفر هوایی، شنا و… رخ می دهد. به همین دلیل ممکن است سراغ گوش پاک کن بروید و کار را خراب تر کنید. هر گونه اختلال در عملکرد لوله شنوایی یا همان شیپور استاش که حلق را به گوش میانی وصل کرده و وظیفه هواگیری گوش از راه حلق را برعهده دارد، با گرفتگی گوش همراه است. به عبارت دیگر بروز هر نوع اختلالی که باعث بر هم خوردن توازن میان هوای داخل گوش با هوای خارج گوش شود، موجب بروز این مشکل می شود، بنابراین به مرور زمان مایع در گوش میانی جمع شده و شما احساس گرفتگی می کنید. اینکه چرا دچار گرفتگی گوش می شویم و چطور باید آن را درمان کرد،

عفونت گوش

عفونت گوش یکی از شایع ترین نوع مشکلات گوش است که به دلایل مختلفی مانند حساسیت، سرماخوردگی، ورود آب استخر آلوده به داخل گوش، بزرگ شدن لوزه ها و… بروز می کند و با علائمی مانند گرفتگی گوش، کاهش شنوایی، خروج ترشحات جرمی از گوش و… همراه است. البته بچه ها بیشتر دچار عفونت گوش می شوند، اما کم نیستند بزرگسالانی که برای یک بار هم که شده این مشکل را تجربه کرده اند.

پیشگیری: اگر می خواهید دچار عفونت گوش نشوید، باید هنگام بروز سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید چون مزمن شدن این بیماری زمینه عفونت گوش میانی را به دنبال دارد. همچنین شستن مرتب دست ها، درمان حساسیت های فصلی و شنا نکردن در آب های آلوده از جمله موثرترین روش های پیشگیری از عفونت گوش و البته گرفتگی ناشی از آن است.

درمان تخصصی: عفونت خفیف گوش معمولاً خود به خود درمان می شود، اما در موارد حادتر پزشک مصرف قطره، آنتی بیوتیک خوراکی و تزریقی و روش های درمانی دیگری را تجویز می کند. البته از آنجا که ممکن است دلیل بروز عفونت، ویروس ها باشند، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها بزرگترین اشتباه ممکن است.

درمان خانگی: برای درمان گرفتگی گوش ناسی از عفونت های باکتریایی می توانید یک حبه سیر را پوست بکنید و پس از له کردن، آن را با مقداری روغن داغ مخلوط کنید و اجازه دهید روغن سرد شود. حالا چند قطره از این مخلوط روغنی را داخل گوش تان بچکانید. سیر می تواند باکتری های گوش را نابود کند!

[caption id="attachment_1345" align="alignnone" width="300"] عفونت گوش[/caption]

 

سرماخوردگی و حساسیت فصلی

گاهی گرفتگی گوش هنگام سرماخوردگی ناشی از عفونت ها نیست، بلکه به دلیل تجمع مایعات داخل گوش اتفاق می افتد. معمولاً در چنین شرایطی نیازی نیست به متخصص مراجعه کنید، چون هنگام سرماخوردگی فشار روی گوش ها طبیعی است و با بهبود سرماخوردگی، گرفتگی گوش تان هم برطرف می شود.

پیشگیری: اگر می خواهید دچار این نوع گرفتگی گوش نشوید، باید قبل از هر اقدامی از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کنید، اما در صورتی که سرما خوردید باید مرتب بینی تان را با سرم شستشو تمیز کنید و روزی دو تا سه بار آب نمک غرغره کنید تا دچار مشکل تنفس و به دنبال آن گرفتگی گوش نشوید.

درمان تخصصی: این روزها آبنبات هایی با طعم های متفاوت در داروخانه ها موجود است که مخصوص سرماخوردگی هستند و نه تنها مجاری تنفسی شما را خنک می کنند و تا حدی از شر گرفتگی بینی و گلودرد خلاص می شوید، بلکه مکیدن این آبنبات ها با حرکت های فک و دهان همراه است و باعث باز شدن شیپور استاش و تعادل هوا می شود. در نتیجه مشکل گرفتگی گوش تان هم حل می شود.

درمان خانگی: بدون شک بهترین و سریع ترین راه درمان گرفتگی گوش هنگام سرماخوردگی یا حساسیت های فصلی، انجام ورزش بلعیدن است. تعجب نکنید قرار نیست از صبح تا شب غذا بخورید، بلکه باید روزی چند بار دهان را باز و بسته کنید (حالتی شبیه غذا خوردن) و عمل بلعیدن را انجام دهید. با این اقدام ساده هوا از داخل سینوس ها آزاد شده و از گوش خارج شده و با ایجاد تعادل میان هوای داخل گوش و محیط بیرون، گرفتگی گوش ها به طور کامل برطرف می شود.

 مشکلات فک و دندان و گردن

گاهی مواقع گرفتگی گوش از دندان درد، کشیدگی در ناحیه مهره های گردن و پشت گردن یا وجود مشکلاتی در فک (بیشتر پایین فک) نشأت می گیرد و با درمان هر کدام از آنها مشکل گوش هم برطرف می شود. بنابراین اگر هنگام دندان درد دچار گرفتگی گوش شدید، باید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید چون عفونت دندان می تواند به گوش منتقل شود و علاوه بر گرفتگی، درد شدیدی ایجاد کند. همچنین اگر از گردن درد رنج می برید یا دچار مشکلات فک (ناهنجاری مادرزادی یا بر اثر ضربه، صدا کردن مفصل گیجگاهی فکی و…) باز هم مراجعه به متخصص بهترین گزینه است و صبر کردن و تحمل درد نه تنها مشکلات تان را درمان نمی کند، بلکه گرفتگی گوش امان تان را می برد.

پیشگیری: شاید بهترین روش پیشگیری از این نوع گرفتگی های گوش، رعایت بهداشت دهان و دندان باشد، اما درباره مشکلات مهره گردن و فک متاسفانه پیشگیری چندانی وجود ندارد.

درمان تخصصی: با مراجعه به پزشک و به دنبال درمان مشکل ایجاد شده، معضل گرفتگی گوش هم برطرف می شود.

درمان خانگی: شاید درمان های خانگی مانند استفاده از قطره میخک برای دندان درد تاثیر مثبت داشته باشد و ماساژ با روغن های گیاهی باعث بهبود نسبی گردن درد شود، اما باید تاکید کنیم همه این درمان ها موقتی هستند و اگر هم گرفتگی گوش تان درمان شود با عود دوباره مشکلات گفته شده، باز هم گرفتگی گوش به سراغ تان می آید. پس در چنین شرایطی بهتر است بی خیال درمان های خانگی شوید.

جرم گوش

جرم گوش با حرکت های مفصل فک گیجگاهی و از راه های غذا خوردن و صحبت کردن وارد کانال گوش خارجی شده و در آنجا دفع می شود. در بعضی ها میزان ترشح جرم گوش بیش از اندازه است یا در کانال گوش به دلیل اشکال های آناتومی دفع نمی شود، بنابراین جرم گوش تجمع پیدا کرده و باعث گرفتگی آن می شود. البته این مشکل باید با مراجعه به پزشک درمان شود و استفاده از گوش پاک کن نه تنها باعث تمیز شدن جرم گوش نمی شود، بلکه استفاده از هر جسم خارجی برای تمیز کردن جرم گوش موجب از بین رفتن مکانیسم تمیز شدن خودکار و طبیعی گوش و ایجاد زخم های سطحی داخل آن و عفونت می شود و حتی خطر کم شنوایی و ناشنوایی را در پی دارد.

پیشگیری: علاوه بر رعایت بهداشت گوش، بعد از استحمام و خروج از استخر، گوش هایتان را با باد سشوار به طور کامل خشک کنید.

درمان تخصصی: وقتی به دلیل تجمع جرم گوش، به متخصص مراجعه می کنید، پزشک به کمک وسیله ای به نام اتوسکوپ داخل گوش را معاینه می کند. برای بیرون آوردن جرم اضافی نیز روش های مختلفی مانند ساکشن یا شستشوی گوش (فشار آب گرم با یک سرنگ بزرگ مخصوص به داخل گوش) وجود دارد و براساس تشخیص، از یکی از روش های گفته شده استفاده می شود. البته احتمال عود گرفتگی همچنان وجود دارد.

درمان خانگی: قطره های گوش موجود در داروخانه ها باعث حل شدن جرم گوش و درمان گرفتگی می شوند اما یک هفته یا بیشتر باید آنها را مصرف کنید.

مسافرت های هوایی

شاید شما هم گرفتگی گوش را در هواپیما هنگام برخاستن هواپیما از زمین یا هنگام فرود تجربه کرده باشید. به طور کلی گرفتگی گوش (در یک یا هر دو گوش) در هواپیما به دلیل وارد شدن فشار به گوش میانی، به ویژه پرده صماخ است و زمانی اتفاق می افتد که ارتفاع هواپیما تغییر می کند و فشار هوای گوش میانی و فشار هوای محیط از تعادل خارج می شود. البته در بیشتر مواقع این مشکل با راهکارهای ساده ای قابل درمان است، اما در موارد گرفتگی شدید با علائمی مانند درد شدید، احساس فشار در گوش، کاهش شنوایی، زنگ زدن گوش، سرگیجه، استفراغ و حتی خونریزی از گوش همراه است.

پیشگیری: برای اینکه هنگام پرواز دچار گرفتگی گوش نشوید باید هنگام بلند شدن یا به زمین نشستن هواپیما خمیازه بکشید یا آب دهان تان را مرتب قورت دهید تا ماهیچه های شیپور استاش فعال شوند. همچنین می توانید آبنبات بمکید یا آدامس بجوید. اگر هم سرما خورده اید و گرفتگی بینی دارید باید نیم ساعت پیش از بلند شدن یا نشستن هواپیما از اسپری دکونژستانت بینی استفاده کنید. فراموش نکنید مصرف آب در طول پرواز باعث عملکرد بهتر مجرای گوش می شود و از گرفتگی گوش پیشگیری می کند.

درمان تخصصی: مکیدن آبنبات و جویدن آدامس نه تنها باعث پیشگیری از گرفتگی گوش هنگام پرواز می شود بلکه نقش درمانی هم دارد. همچنین خمیازه کشیدن ماهیچه هایی را فعال می کند که باعث باز شدن مجرای استاش می شوند و به گوش میانی اجازه می دهند تا فشار هوا را تنظیم کند.

درمان خانگی: درمان های خانگی تاثیر بسزایی در رفع گرفتگی گوش هنگام پرواز دارند و به ندرت به درمان های پیچیده نیاز است، اما گاهی پزشک با ایجاد برشی روی پرده صماخ ضمن خارج کردن مایع اضافی گوش، فشار هوا را هم متعادل می کند تا مشکل بیمار حل شود. یادتان باشد در صورتی که به تازگی جراحی گوش انجام داده اید، مبتلا به سرماخوردگی یا حساسیت فصلی هستید یا سابقه گرفتگی مکرر گوش دارید حتماً پیش از پرواز با پزشک تان مشورت کنید تا با تجویز دارو جلوی عوارض احتمالی را بگیرید.

 استخر و استحمام

بسیاری از افراد بعد از استحمام و رفتن به استخر دچار گرفتگی گوش می شوند که به دلیل ورود آب به مجرای گوش آنهاست؛ به شرطی که عفونتی در کار نباشد. عده ای هم می گویند اگر پیش از رفتن داخل استخر، گوش مان را با کمی آب یا کرم مرطوب کنیم دچار گرفتگی گوش نمی شویم. این باور نادرست است. بهترین روش پیشگیری از نفوذ آب به داخل گوش استفاده از گوش گیر در استخرهاست. البته اگر شناگر ماهری باشید و اصول صحیح شنا کردن را بدانید به ندرت آب داخل گوش تان نفوذ می کند. استفاده از گوش بند ضد آب و قطره های مخصوص که حالت اسیدی دارند، می توانند در پیشگیری از نفوذ آب و گرفتگی های معمولی یا ناشی از عفونت گوش موثر باشند. لی لی کردن در حالی که سرتان را به سمت گوشی که گرفته است به سمت پایین خم کرده اید می تواند گرفتگی گوش را حل کند.

اگر پس از حمام یا شنا کردن دچار گرفتگی گوش می شوید:

برای خارج کردن آب از گوش چه بعد از استخر و چه بعد از استحمام باید حوله را لبه گوش تان بگذارید، سرتان را خم کنید و چند بار تکان دهید و اگر آب خارج نشد لبه گوش تان بگذارید، سرتان را خم کنید و چند بار تکان دهید و اگر آب خارج نشد و باز هم احساس گرفتگی داشتید می توانید از سشوار کمک بگیرید؛ به این ترتیب که آن را در فاصله ۲۰ سانتی متری از گوش تان به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید. با تکرار سه تا پنج بار این کار مشکل تان حل می شود.

اگر شما حتی یک بار در زندگیتان دچار گوش گرفتگی شده باشید می دانید که چقدر عذاب آور است !

در این حالت نه تنها سخت می شنوید بلکه اعصابتان هم به هم می ریزد. در این وضع هر کسی دوست دارد زودتر از این حالت راحت شود . در اینجا یک سری راهکارها برای درمان گوش گرفتگی اشاره شده است :

عوامل زیادی باعث ایجاد گوش گرفتگی می شود ؛ سرما خوردگی ، زکام ، حساسیت ، گرفتگی سینوس ، ورود آب به حفره های گوش ( در اثر شنا یا … )، تغییرات فشار هوا . بیشتر وقتها گرفتن گوش خود به خود از بین می رود ولی گاهی طول می کشد و غیر قابل تحمل است ، با انجام روش های زیر می توانید خودتان این حالت را برطرف کنید.

چند روش ساده برای بهبود :

اولین و سریع ترین راه : انجام حالت بلعیدن است ، دهان را باز و بسته کنید مثل اینکه چیزی می خورید و عمل بلعیدن را انجام می دهید ! . این کار هوا از داخل سینوس ها خالی شده و در آن مجاری گردش هوا را باز می کند. این راه در موقع سرما خوردگی و حساسیت که باعث گرفتگی گوش شده است بسیار مفید است .

دومین راه : اگر راه اول اثر نکرد ، چند بار خمیازه بکشید بطوریکه کاملا” دهان شما باز شود ،تقریبا” مشابه عمل بلعیدن است ولی با این تفاوت که دهان بیشتر باز شده ، در این حالت هوا از داخل سینوس ها آزاد شده و از گوش خارج می شود .

سومین راه : در صورتی که دو راه بالا موثر نبود ، ممکن است گوش گرفتگی شما در اثر وارد شدن آب در آن باشد ، حوله ای را روی بخار آب گرم بگیرید و روی گوش قرار دهید . البته می توان با دست نیز داخل گوش را تمیز کرد ولی خوب این کار خیلی خوشایند نیست !!

چهارمین راه : راه آخر گرفتن یک دوش حمام بخار است و یا می توانید ظرفی از آب را بجوش بیاورید و با نزدیک کردن سر خود روی ظرف و پتویی را روی سر خود و ظرف بخار بکشید ، بخار را کاملا” استنشاق کنید ، در این حالت تمامی مجاری تنفسی باز می شوند.

پنجمین راه : ادامس جویدن می باشد

از نظر طب سنتی :

وزوز گوش:

دلیل:

پیچیدن باد ( بخارات مسموم  بدن) در مغز

درمان:

۱-      پشت گوشها بادکش گذاشته شود(حجامت کمکی نمی کند)

۲-      روغن مالی پشت گوش نظیر روغن بادام تلخ و اسانس نعنا

۳-      مصرف مداوم چای بادرنجبویه

[caption id="attachment_1350" align="alignnone" width="275"] درمان وزوز گوش[/caption]

 

بهبود درمان مشکلات گوش٬ بهبود درمان مشکلات گوش با طب سنتی٬ پیچیدن باد در گوش٬ درمان جرم گوش با طب سنتی٬ درمان سرماخوردگی و حساسیت فصلی با طب سنتی٬ درمان عفونت گوش با طب سنتی٬ درمان گرفتگی گوش با طب سنتی٬ درمان مشکلات فک و دندان و گردن با طب سنتی٬ درمان مشکلات گوش با طب سنتی٬ درمان وزوز گوش با طب سنتی٬ مشکلات گوش٬ مشکلات گوش و حلق و بینی٬ مشکلات گوش و سردرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : شنبه 24 آذر 1397
چگونگی پاکسازی ریه ها در طب سنتی

چگونگی پاکسازی ریه ها در طب سنتی

مطمئناً این سئوال که ” چگونه ریه های خود را پاک نگه داریم” کمتر به گوش شما خورده است. با وجود اینکه این مساله بسیار مهم است.

این عمل شامل فرآیندی است که سیستم تنفسی را از هرگونه آلودگی و سموم دور نگه می دارد.عادتهای ناسالمی همچون سیگار کشیدن یا تنفس طولانی مدت در محیط های آلوده منجر به تجمع مواد سمی در ریه ها می شود. اگرچه ریه ها از مکانسیم طبیعی خود برای محافظت، بهره می برند که همان افزایش مخاط ریه است. اما افرادی که زمان طولانی در محل کار، در محیطی پر از خاک و آلودگی تنفس می کنندیا آنهایی که در شهرهای بسیار آلوده زندگی می کنند و افراد سیگاری باید حتماً این سئوال را بپرسند که “چگونه ریه های خود را پاک نگه دارند.”
تمیز نگه داشتن ریه، نه تنها باعث سم زدایی از سیستم تنفسی می شود، بلکه فشار خون را تنظیم می کند، هضم غذا را راحت تر و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. تمیز کردن ریه به روش طبیعی، بسیار راحت است. تنفس هوای پاک و تازه، به راحتی می تواند ریه ها را تمیز کند. اگر زمان زیادی را در محیط بسته، سپری می کنید، چه در خانه چه در محل کار، برای مدت کوتاهی آن فضا را ترک کرده به محیط باز بیایید و به مقدار کافی، هوای تازه تنفس کنید. اگر آلودگی از ویژگی های اجتناب ناپذیر محیط کارتان است، بهتر است که در تعطیلات خود، به روستاهای اطراف بروید و از هوای سالم آنجا، استفاده کنید.

[caption id="attachment_1319" align="alignnone" width="300"]ریه سالم تنفس در هوای پاک[/caption]

ورزش:

یکی از راه های موثر برای داشتن ریه های سالم ، انجام ورزش است. ورزش های قلبی – عروقی (که باعث می شوند توانایی قلب برای پمپ کردن بالا برود و خون بیشتری به عضلات برسد) تاثیر زیادی در تقویت سیستم تنفسی دارد. می توان با ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز شروع  کرد و کم کم با سرعت بیشتری پیاده روی انجام داد. اگر مشکل جسمی خاصی ندارید، مانند کمر درد یا زانو درد، می توانید ابتدا آهسته و سپس با سرعت ،شروع به دویدن کنید. دوچرخه سواری هم از ورزش های بسیار مناسب برای قلب و عروق است. همچنین با شنا کردن می توانید ظرفیت تنفسی خود را بالا ببرید.

بعد از ورزش بهتر است یک دوش آب گرم، بگیرید و یا اگر دسترسی به اتاق بخار یا سونای بخار دارید، حداقل چند مرتبه درهفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید. این عمل باعث تمیز شدن ریه ها و سیستم تنفسی می شود. به منظور سم زدایی از ریه ،علاوه بر ورزش مرتب ، می توانید از ورزش های هوازی، برای تقویت ریه های خود استفاده کنید. برای مثال تکنیک تنفسی پرانا که در یوگا آموزش داده می شود ،می تواند مفید باشد.

سیر و لیمو ترش:

روشهای ساده ای برای پاک کردن ریه وجود دارد که می توان در خانه آنها را انجام داد. سیر و لیموترش دو خوراکی ساده و قابل دسترس در آشپزخانه هستند که هر روز،مصرف مقدار کمی از آنها توصیه می شود.البته بهتر است سم زدایی روده بزرگ ،قبل از سم زدایی ریه انجام شود. برای مثال استفاده از مواد گیاهی که سبب اسهال می شوند، برای تمیز کردن روده ها، سودمندند. استفاده از گیاهان دم کردنی که مصرف آنها معده را رقیق می کند، قبل از شروع برنامه تمیز کردن ریه توصیه می شود. مهم است که قبل از شروع برنامه پاک کردن ریه، از هرگونه انسدادی در بدن ، مانند یبوست ،خلاص شوید.

مواد غذایی حاوی فیبر:

همانطور که گفته شد، می توان برای پاک کردن روده ها هم، از مواد خوراکی طبیعی ،استفاه کنید. یک برنامه غذایی که در آن فیبر زیادی وجود دارد، برای این منظور پیشنهاد می شود. خوراکی هایی مانند سیب، موز، انواع غلات، سبزیجات، خشکبار، میوه های خشک و دانه ها ،همگی حاوی مقادیر زیادی از فیبر هستند. مصرف روزانه حدود ۴۰ گرم فیبر برای افراد بزرگسال کافی است. همچنین برای تصفیه روده ها، باید روزانه حداقل ۲ لیتر مایعات ، مصرف شود.

[caption id="attachment_1322" align="alignnone" width="300"] مواد غذایی حاوی فیبر[/caption]

مواد غذایی حاوی پتاسیم:

مواد خوراکی که برای پاک کردن ریه مفید هستند شامل آب گریپ فروت ، آب هویج، مواد غذایی حاوی پتاسیم، زنجبیل ، نعنا و آب میوه کرن بری هستند. بسیاری از این میوه ها به هضم آسان غذاهای قلیایی کمک می کنند و همچنین عملکرد ریه را بهبود می بخشند. در مرحله اول، زمانی که از خواب بیدار می شوید و معده شما خالی است، می توانید از آب لیموترش استفاده کنید. بعد نوشیدن آب گریپ فروت ،همراه صبحانه دراول وقت ،بسیار مناسب است. یک لیوان بزرگ آب هویج به همراه یک غذای مختصر برای نیم چاشت پیشنهاد می شود. آب هویج منبع سرشاری از بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این رژیم باعث تقویت سیستم تنفسی می گردد. برای نهار ، مصرف مقادیر مناسبی از پتاسیم پیشنهاد می گردد. پتاسیم یک منبع عالی برای سم زدایی بدن است. این منبع غذایی را  می توان در برگ های سبزیجات و هویج پیدا کرد. غذای مناسب قبل از خواب ،یک لیوان آب میوه کرن بری است. این آب میوه، باعث تصفیه ادرار و تصفیه خون می شود و یک آنتی اکسیدان بسیار مناسب است. از این رژیم غذایی ، می توان برای پاک کردن ریه ها استفاده کرد.

داروهای گیاهی:
روش مشابه دیگر برای سم زدایی ریه ، استفاده از داروهای گیاهی است. رزماری، بنگ سفید، برگ توتون هندی، زیره سیاه ، پیچ امین الدوله و گل داودی از شناخته شده ترین گیاهان سم زدایی دستگاه تنفسی هستند. البته این نوع داروهای گیاهی ،نباید سرخود و بدون دستور متخصص مصرف شوند. زیرا مصرف زیاد بسیاری از آنها، به بدن آسیب می رساند. مانند برگ توتون هندی که تاثیر خوبی در تقویت ریه دارد، اما مصرف آن باید طبق تجویز متخصص انجام شود.

استفاده از گیاهان دم کردنی (دم نوش ها) که در طب سنتی باعث سم زدایی ریه می شوند، بسیار ساده و قابل دسترس هستند. این نوع دم کردنی ها ،علاوه بر باز کردن گرفتگی های سیستم تنفسی، نقش به سزایی در درمان برونشیت و سرماخوردگی دارند. این نوع خوراکی ها ،موجب تسکین سوزش مجرای لوله های برونش و پاک کردن مخاط اضافی در ریه ها می شوند. ویتامین D  نیز ظاهراً بهترین سم زدای ریه است. همان ویتامینی که افراد سیگاری به کمبود آن دچار هستند.

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و سولفور:

اگر در صدد درمان خانگی ریه های آلوده خود هستید، میزان مناسبی از انواع کلم شامل گل کلم، کلم بروکسل و کلم بروکلی، مصرف کنید. همچنین خوراکی هایی که منابع غنی از بتا کاروتن هستند، مانند هویج، چغندر و سیب زمینی شیرین را در برنامه غذایی خود، بگنجانید. خوراکی هایی که دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، مانند انگور، چای سبز و انواع بادام هم ،باید در برنامه غذایی گنجانده شوند. همچنین مقادیر مناسبی از خوراکی های حاوی سولفور، مانند شاهی و تره، و موادی که دارای امگا ۳ و اسیدهای چرب هستند ،مانند ماهی، کره گیاهی و تخم مرغ نیز، باید به میزان کافی مصرف شوند.

مصرف طولانی این مواد غذایی، باعث بهبود سیستم تنفسی و ریه ها می گردد.

ترک سیگار:

علاوه بر روش های اشاره شده برای تمیز کردن ریه ،برای افراد سیگاری، بهترین پیشنهاد ، ترک کامل سیگار است. در افراد غیر سیگاری ،ریه به طور خودکار و طبیعی به کمک پرزهای خود که مانند موهای نازک نقش فیلتر را بازی می کنند، مانع ازتجمع سم و آلودگی می شوند. در حالی که در افراد سیگاری، براثر مرور زمان این فیلترهای طبیعی از بین می روند. پاک کردن ریه افراد سیگاری ،تنها با تغییر در شیوه زندگی آنها، مقدور است.
درخصوص اقداماتی که برای افراد سیگاری بعد از ترک سیگار انجام می شود، مهمترین و کلیدی ترین عامل ورزش کردن است. ورزش های منظم و برنامه غذایی متعادل ،شامل آنتی اکسیدانها ، ویتامین ها و فیبر و بتا کاروتن و یک تعهد جدی که هرگز مجدداً سیگار مصرف نکنند، سلامتی ریه های آنها را تضمین می کند.

مخلوط سیر و شیر:

یک کارشناس طب سنتی گفت: ترکیب سیر با شیر یکی از بهترین داروهای پاک کننده ریه و روده است؛ مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسی پیشگیری کرده و برای پاکسازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است.

به گزارش خبرنگار تسنیم, سید جواد علوی درباره گرفتگی صدا به علت تنگی نفس اظهار داشت: مشکلات مربوط به مجرای تنفسی فوقانی و مشکلات حلقی ارتباط بسیاری با گرفتگی صدا دارد.

به گفته وی گرفتگی مجرای هوایی و تنگی نفس می‌تواند موجب سرفه, تنفس دهانی و نهایتا التهاب تارهای صوتی شود که رعایت برخی تدابیر خود در رفع گرفتگی صدا موثر است.

راه‌های رفع گرفتگی صدا ناشی از تنگی نفس

مصرف گوشت‌هایی مانند گوشت خروس, کبک, قرقاول, گنجشک و مصرف قلب حیوانات حلال گوشت.

-مصرف سبزی‌هایی مانند شوید, کرفس, نعناع, آویشن, کدوحلوایی, مرزه

-از میان خشکبار بادام شیرین, پسته, چلغوزه, انجیر خشک, مویز مفید است.

-از میان ادویه جات زیره, سیاه‌دانه, کند, دارچین, زعفران و زنجبیل مفید است.

-مصرف سیب, انار ترش و شیرین, زردآلو, شفتالو, خربزه, میوه‌های شیرین, میوه‌های خوشبو و بوییدن عطریات و گل‌های طبیعی مفید است.

-شربت عسل, شربت سیب شیرین, شربت زعفران, شربت انجیر, شربت رضوی, عرق زنیان, چای یا دم نوش زوفا, شیر بز یا شیر گوسفند و روغن بادام شیرین بسیار مفید است.

غذاهای مفید:

-آبگوشت با گوشت خروس, زرده تخم مرغ عسلی, آش ساده با جوجه مرغ, نخود آب, ماءالحم (آب گوشت پخته شده با کمی ادویه یعنی مقدار زیاد گوشت پخته شود و در حد یک لیوان آب باقی بماند).

-مصرف سوپی از ماش و جو پوست کنده همراه با روغن بادام, کدو, اسفناج و کمی گوشت تهیه شده باشد.

-مربای انجیر, مربای بالنگ, مربای “به”, مربای سیب در وعده صبحانه مصرف شود.

-مقداری سیر در شیر جوشیده شود و کمی عسل به آن اضافه شود و کم کم بنوشند این دارو یکی از بهترین داروهای پاک کننده ریه و روده است. مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسیپیشگیری کرده و برای پاکسازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است. این دارو را چندین بار تکرار کنند البته اگر دچار واکنش یا ناراحتی شدند مصرف آن را قطع کنند.

کسانی که دارای فشار خون بالا هستند باعث کاهش فشار خون آنها می‌شوند, البته کسانی که دارای فشارخون پایین هستند با نظر پزشک باید انجام دهند.

پاکسازی ریه٬ پاکسازی ریه از خلط٬ پاکسازی ریه با طب سنتی٬ پاکسازی ریه با گیاه دارویی٬ پاکسازی ریه در طب سنتی٬ پاکسازی ریه ها٬ چگونگی پاکسازی ریه ها در طب سنتی٬ چگونه ریه سالم داشته باشیم٬ ریه سالم٬ ریه ناسالم٬ علائم ریه سالم


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
خوراکی های مفید برای جلوگیری از سرما خوردگی در طب سنتی

خوراکی های مفید برای جلوگیری از سرما خوردگی در طب سنتی

فصل سرما و کاهش دمای هوا به معنای آغاز و شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آلرژی فصلی و افسردگی است اما با مصرف 5 خوراکی ساده می‌توان از تمام بیماری‌های فصل پاییز و زمستان در امان ماند.تغییر هر فصل به معنای تغییر شیوه زندگی و ورود بیماری های جدید است. اما با کمی دقت در عادات تغذیه ای و رفتاری می توان از ابتلا به بیماری های مختلف در امان ماند و فصلی بدون ابتلا به بیماری را گذارند.

همان طور که می‌دانید رژیم غذایی و سبک زندگی در ابتلا و درمان خیلی از بیماری‌ها و شرایط بالینی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند؛ اما یکی از بیماری‌هایی که در فصل پاییز شیوع بالایی به خود می‌گیرد سرماخوردگی و آنفلوانزا است.

وقتی خودمان یا یکی از نزدیکانمان به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می‌شویم، همین طور توصیه‌های تغذیه‌ای است که از این طرف و آن طرف به گوش می‌رسد؛ اما دیگر وقت آن رسیده که به این موضوع نگاه کاملا علمی داشته باشیم.

به مواد غذایی طبیعی تکیه کنید نه مکمل‌ها!

مواد غذایی که ما می‌خوریم فقط ویتامین و املاح نیستند. چیزی که ما می‌خوریم یک بسته تغذیه‌ای با تمام خواص خالص تغذیه‌ای است. برای مثال، خوردن یک پرتقال از مصرف مکمل ویتامین C برای بدن بسیار بسیار مفیدتر است. پرتقال فقط ویتامین C نیست. ترکیبی است از ویتامین‌ها و املاحی مانند منیزیم، پتاسیم، فولات، ویتامین B6 و مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاوونوئیدها.نقش قابل‌توجهی داشته است؛ اما مسئله آنجاست که بسیار دیده شده مکمل‌یاری با روی عوارضی مانند تهوع و سردرد را به دنبال دارد. در صورتی که اگر این روی از طریق رژیم غذایی تامین شود علاوه بر اینکه جذب و کارایی بالاتری خواهد داشت، عوارضی هم به دنبال ندارد.

درباره ویتامین C

درحالی‌که همه ما باور داریم که ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی حائز اهمیت است، مطالعه‌ها نشان داده‌اند که مکمل‌یاری حتی در مقادیر بسیار بالای ویتامین C نیز در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا تأثیر قابل‌توجهی نخواهد داشت. درحالی‌که همچنان این اعتقاد وجود دارد که مصرف میوه و سبزی غنی از ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

پس فراموش نکنید علت قدرت میوه و سبزی در پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت ایمنی محتوای بالای ویتامین A، ویتامین E، فلاوونوئیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و البته ویتامین C طبیعی آن‌هاست.

[caption id="attachment_1306" align="alignnone" width="300"] ویتامین C[/caption]

برای این منظور بهتر است از میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند پرتقال، گریپ‌فروت و سایر مرکبات استفاده کنید.

1- سیر خام

سیر خام حاوی ترکیبانی به نام«آلیون» و «آلیسین» است. این 2-ترکیب، ترکیبات ضدویروسی بسیار قوی ای محسوب می شوند که می توانند جلوی ابتلا به بیماری های ویروسی و مسری فصلی مانند سرماخوردگی را بگیرند.

محققان بر این باورند اگر ویروس سرماخوردگی وارد بدن افرادی شد که عادت به مصرف سیر خام دارند، قبل از فعالیت از بین خواهد رفت و دیگر فرد را مبتلا به سرماخوردگی نخواهدکرد. برای دست یافتن به خواص ضدویروسی سیر، باید آن را به صورت له یا رنده شده مصرف کنید و از قورت دادن سیر به صورت درسته بپرهیزید.

2- پیاز خام

پیاز خام هم مانند سیر خام، حاوی آلیون و آلیسین است و حجم بالایی از ویتامین C را به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در خود جای داده است. تمام این ترکیبات کنار هم می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و میکروبی شوند. بهتر است افرادی که نمی خواهند سرما بخورند، وعده های اصلی غذایی خود را با پیاز خام همراه کنند.

3- ادویه ها

ادویه های مختلفی مانند زردچوبه، دارچین و پودر گل میخک حاوی حجم بسیار بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها هستند. از این رو، می توانند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی شوند. برای بهره بردن بیشتر از خواص ادویه ها، بهتر است آنها را 10 دقیقه پیش از پایان زمان پخت به ظرف غذای خود اضافه کنید.

4- سوپ مرغ

سوپ مرغ، جزو آن گروه از غذاهایی است که مصرف آن، هم برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می شود و هم برای درمان آن. سوپ مرغی که حاوی گوشت مرغ، ادویه ها، هویج، پیاز و سیر باشد، علاوه بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن باعث افزایش رطوبت و دمانی حلق و بینی هم می شود.

از آنجایی که ویروس های سرماخوردگی همیشه دنبال مخاط سرد و خشک برای نفوذ به بدن هستند، گرم و مرطوب شدن فضای حلق و بینی می تواند ویروس های سرماخوردگی را از بدن دور کند. از طرف دیگر، مصرف سوپ مرغ در دوران سرماخوردگی هم می تواند با کاهش التهاب های داخلی، علائم و عوارض ناشی از سرماخوردگی را هم تخفیف دهد.

5- مرکبات

مرکبات هم مانند سوپ مرغ، نقشی دوطرفه در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی دارند. مرکباتی مانند پرتقال، نارنج، نارنگی یا لیموهای ترش و شیرین، سرشار از ویتامین C هستند.

به همین دلیل هم مصرف روزانه آنها می تواند تا 23 درصد شانس ابتلا به سرماخوردگی را کم کند و عوارض ناشی از این بیماری ویروسی را کاهش دهد. کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، سبزی های برگ سبز تیره و گوجه فرنگی تازه هم تقریبا به اندازه مرکبات ویتامین C دارند و می توانند در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشند.

6- گوشت قرمز

اگر یکی از اعضای خانواده تان سرما خورده است، حتما حداقل روزی 23 گرم گوشت قرمز را در برنامه غذایی سایر اعضای خانواده بگنجانید. گوشت قرمز، سرشار از ماده معدنی روی است. از این رو، می تواند با کمک به تولید گلبول های سفید خونی، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و جلوی ابتلا به برخی از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی را بگیرد.

7- ماهی سالمون

ماهی سالمون دریایی، حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D است و می تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و ویروسی مانند سرماخوردگی داشته باشد.
برای پیشگیری از سرماخوردگی، می توانید هفته 2 مرتبه ماهی سالمون دریایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

8- گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون، یکی از مرغوب ترین انواع پروتئین است که علاوه بر تامین روی، می تواند انرژی کافی برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی را هم تامین کند تا آنها را از شر کرختی ناشی از سرماخوردگی در امان بمانند.

9- آب سبزی ها

ترکیب آب سبزی های مختلفی مانند گوجه فرنگی، کرفس، کدر و خیار می تواند علاوه بر آنتی اکسیدان های کافی و فراوان، حجم بسیار بالایی از ویتامین C را هم به بدن برساند تا با افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، طول دوره سرماخوردگی را هم کوتاه تر کند.

10- زنجبیل

مصرف دمنوش زنجبیل برای افراد مبتلا به سرماخوردگی که دچار سوزش، خارش و زخم گلو هم هستند، بسیار مناسب است و می تواند با گرم و مرطوب کردن حلق و تخفیف گلودرد، باعث درمان سریع تر سرماخوردگی و از بین رفتن فضای مناسب برای رشد ویروس های این بیماری هم بشود.

به علاوه، زنجبیل خاصیت ضددرد و کاهنده تب هم دارد. به همین دلیل هم مصرف دمنوش آن می تواند برای افراد مبتلا به سرماخوردگی مفید باشد.

11- چای گرم

مصرف انواع چای، مانند چای سبز، اولانگ یا سیاه به صورت گرم می تواند با وارد کردن حجم بالایی از آنتی اکسیدان ها به بدن و نرم و روان کردن مخاط بینی و گلو، در درمان هرچه سریع تر سرماخوردگی موثر باشد. اگر کمی عسل یا لیمو به چای خود اضافه کنید، خواص درمانی آن را برای رفع سرماخوردگی بیشتر خواهید کرد.

عسل، خاصیت درمان زخم های گلو را دارد و لیمو هم 0حاوی ویتامین C و افزایش دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن است. اگر به کافئین موجود در چای حساسیت دارید، انواع چای بدون کافئین را در دوران سرماخوردگی امتحان کنید.

12- موز

یبوست، یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به سرماخوردگی به دلیل از دست دادن آب بدنشان به آن مبتلا می شوند. از این رو، مصرف موز می تواند علاوه بر رفع یبوست ناشی از سرماخوردگی، در درمان تهوع و استفراغ ناشی از این بیماری هم موثر باشد.

 

گرداوری : www.kohanteb.ir

 

پیشگیری از سرماخوردگی٬ جلوگیری از سرما خوردگی در پاییز٬ جلوگیری از سرما خوردگی در طب سنتی٬ جلوگیری از سرما خوردگی در طب سنتی در بزرگسالان با طب سنتی٬ جلوگیری از سرما خوردگی در نوزادان٬ جلوگیری از سرماخوردگی کودک٬ خوراکی های مفید برای جلوگیری از سرما خوردگی در طب سنتی٬ سرماخوردگی در بارداری٬ سرماخوردگی در پاییز٬ سرماخوردگی کودک٬ سرماخوردگی نوزاد٬ ویتامین c برای جلوگیری از سرما خوردگی در طب سنتی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
زود سفید شدن موها و درمان آن در طب سنتی

زود سفید شدن موها و درمان آن در طب سنتی

تا حالا شده به دنبال علت سفیدشدن موهایتان باشید این عارضه با چه عواملی در موها پدید می آید ؟چه توصیه های پیشگیرانه ای در این زمینه باید در نظر بگیریم خوردو خوراک و سبک زندگی چه تاثیراتی بر موهایمان میگذارند آیا خاکستری و سفید شدن موها ارتباطی با مشکلات روحی و عصبی ما دارد؟زود سفید شدن مو با چه دلایلی پدید می آید ؟درمان های خانگی موثر در این زمینه کدامند؟

بامداد – اکثر مردم سفید شدن مو را دلیل پیری می دانند، اما اگر موهای شما خیلی زود سفید شده است، به یاد داشته باشید که این موضوع سن تان را تعریف نمی کند بلکه حس پیری فقط در ذهن تان است.

قبل از اینکه بدانیم موها چرا خاکستری و سفید می شوند، باید در مورد ساختار مو آگاهی داشته باشیم تا دلیل سفید شدن موها را متوجه شویم. مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و توسط فولیکول های درون لایه درم زیر پوست رشد می کند.

رنگ مو هم با وجود دو نوع ملانین در فولیکول ها مشخص می شود. هرچه مقدار ملانین بیشتر باشد، رنگ مو تیره تر است. معمولا موهای روی سر زودتر از صورت و دیگر نقاط مانند سینه و زیربغل سفید می شوند.

فرآیند سفید شدن مو معمولا از ۳۵ سالگی به بعد شروع می شود و البته در برخی از افراد بسیار زودتر و برخی دیگر دیرتر رخ می دهد. ژنتیک و عوامل گوناگونی روی سفید شدن مو موثر است.

[caption id="attachment_1291" align="alignnone" width="300"] زود سفید شدن موها[/caption]

 دلایل سفید شدن مو:

رقیق شدن مقدار یوملانین (رنگدانه های مشکی، که مسئول رنگ های مشکی و قهوه ای اند) و فیوملانین (رنگ دانه های قرمز رنگ که مسئول رنگ های زرد و قرمز می باشند) باعث خاکستری و سفید شدن مو می شود.در واقع ملانوسیت موجود در فولیکول های مو دیگر هیچ نو ملانین تولید نمی کند و درنتیجه موها سفید می شوند.تحقیقات نشان داده است که کاهش ملانین به دلیل کاهش آنزیمی به اسم کاتلاز می باشد. این آنزیم جلوی تشکیل هیدروژن پراکسید در بدن را می گیرد.اما وقتی مقداراین آنزیم در بدن کم شود، هیدروژن پراکسید افزایش یافته و منجر به سرکوب ملانین و در نتیجه سفید شدن مو می شود.خاکستری و سفید شدن مو نیز در جوانان رخ می دهد که به آن سفید شدن زود هنگام می گویند.ژنتیک و زود سفید شدن موها:

گاهی اوقات ژنتیک در زود سفید شدن موها نقش دارد. این نوع سفیدشدن حتی درکودکان ۱۲ ساله هم دیده شده است.البته در برخی موارد، مو خاکستری شده و دوباره پس از مدتی سیاه می شود. اما در بیشتر موارد روند سفید شدن ادامه پیدا می کند.

استرس و زود سفید شدن موها:

تحقیقات نشان داده است، اضطراب دایم با ترشح آدرنالین، به دی ان ای فرد صدمه رسانده و منجر به ایجاد ناهنجاری هایی می شود.این موضوع نیز روی خاکستری و سفید شدن موها اثر می گذارد.بیماری و زود سفید شدن موها:

برخی از بیماری های مربوط به غده تیروئید مانند بیماری گریوز، هاشیموتو، پرکاری و کم کاری تیروئید، مشکلات کم خونی، می توانند موها را حتی موهای روی پوست بدن را سفید کنند.

[caption id="attachment_1293" align="alignnone" width="300"] استرس و سفید شدن مو[/caption]

 

رژیم غذایی نامناسب و زود سفید شدن موها:

رژیم غذایی نامناسب منجر به سفید شدن مو می شود. عدم دریافت ویتامین B12 و آهن و ید باعث خاکستری شدن زودهنگام موها می شود.مصرف کم پروتئین و افراط در نوشیدن چای و قهوه و سیگارکشیدن نیز چنین مشکلی به وجود می آورد.

آب داغ و رنگ مو و زود سفید شدن موها:

استفاده از آب داغ و رنگ مو نیز می تواند سفید شدن موها را جلو بیندازد.به منظور درمان موهای سفید، می توانید روش هایی که در ادامه مقاله آورده شده است را به کار برید.

[caption id="attachment_1294" align="alignnone" width="300"] دوش آب داغ و سفید شدن موها[/caption]

 

درمان های خانگی موهای سفید:

چند روش ساده در طب سنتی برای درمان موهای سفید وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید.

مصرف پروتئین:

از آنجایی که مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است، مصرف غذای سرشار از پروتئین می تواند در رشد و بهبود موی تازه موثر باشد.از مواد خوراکی سرشار از پروتئین می توان به گوشت، تخم مرغ، حبوبات و غلاتی مانند گندم کامل و همچنین عدس اشاره کرد.

ویتامین و مواد معدنی:

ویتامین های A و B12، آهن، مس و روی برای سلامت موها بسیار ضروری هستند و جلوی خاکستری و سفید شدن آنها را می گیرند.این مواد مغذی را می توانید در خوراکی هایی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی ( از جمله صدف)، آجیل، حبوبات، کشمش و آلو سیاه بیابید.

ید:

ید جلوی خاکستری شدن موها را می گیرد و ماده ای است که روی غده تیروئید موثر است و جلوی هر نوع بیماری مربوط به تیروئید را که موجب سفید شدن موها می شوند، می گیرد.

گل تاج خروس:

برگ های تاج خروس یکی از بهترین درمان های خانگی موهای خاکستری است و می تواند رنگ موها را دوباره برگرداند.پس از اینکه موهایتان را با شامپو شستید و آبکشی کردید، آب این گیاه را به موهای خود بمالید.

چای سیاه و نمک:

محلولی از یک فنجان چای سیاه و یک قاشق چایخوری نمک آماده کنید و پس از اینکه سرد شد، آن را به ریشه موهای تان بمالید.یک ساعت بعد موهای تان را بشویید اما شامپو نزنید.

روغن نارگیل:

تحقیقات نشان داده استفاده مرتب از روغن هایی مانند نارگیل به موهای صدمه دیده کمک می کند و روند سفید شدن آنها را کند می نماید.حنا:

استفاده از حنا برای موهای خاکستری و سفید مفید است. حنا، ماست و شنبلیله را با هم مخلوط کرده و از آن خمیری درست کنید و به موهای تان بمالید.حنا رنگ کننده طبیعی است و می توانید به جای استفاده از رنگ مو مصنوعی و مضر، از آن استفاده کنید.

[caption id="attachment_1298" align="alignnone" width="300"] روغن نارگیل[/caption]

 

کنجد:

دانه های کنجد به ویژه دانه های سیاه آن و همچنین روغن کنجد برای درمان موهای سفید مفید هستند.به طور مرتب روی پوست سرتان روغن کنجد بمالید. درضمن این دانه خوراکی را نیز وارد رژیم غذایی تان کنید.

روغن گیاه چریش:

این روغن در درمان مشکلات مختلف مو، از جمله شوره سر و سفید شدن، موثر است.در گذشته از این گیاه برای از بین بردن شپش سر هم استفاده می شده است.

زنجبیل و عسل:

اعتقاد بر این است که مصرف زنجبیل و عسل در درمان موهای سفید موثر است. این ترکیب در طب سنتی چین بسیار تجویز می شده است.

دوری از موارد مضر زیر:

سیگار کشیدن، مصرف زیاد چای و قهوه، استفاده از مواد شوینده بسیار قوی، آب و سشوار داغ، رنگ کردن مو، از مواردی هستند که باعث سفیدی زودهنگام مو می شوند.بنابراین اگر می خواهید موهایتان به سرعت سفید نشوند، این کارهای مضر را انجام ندهید.

درمان اضطراب:

اضطراب اثر بسیار بدی روی سفید شدن مو می گذارد. با استفاده از راهکارهای آرامش بخش، از اضطراب دوری کنید.همچنین ورزش مرتب، مدیتیشن، وقت گذراندن با خانواده و دوستان می تواند در درمان اضطراب موثر باشد.

 

پیشگیری از سفید شدن مو٬ درمان سفید شدن مو٬ درمان سفید شدن مو در جوانی٬ درمان سفید شدن مو در طب سنتی٬ سفید شدن مو کمبود ویتامین٬ سفیدی موها٬ طب سنتی٬ علل سفید شدن مو٬ موی سفید٬ موی سفید در کودکان٬ موی سفید در نوجوانان

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
درمان عفونت گوش میانی با طب سنتی

درمان عفونت گوش میانی با طب سنتی

عفونت گوش گاهی با درد و گرفتگی گوش و گاهی با خروج ترشحات چرک مانند که اصطلاحا به آن جرم گفته می شود، همراه است. محل عفونت گوش میانی پشت پرده‌ی گوش است. لوله استاش که از مسیر گوش میانی به پشت گلو می‌رسد، گوش میانی را از مایعی که در آن ساخته می‌شود، خالی می‌کند. اگر این لوله مسدود شود، این مایع در گوش میانی جمع شده و باعث عفونت می‌شود.

عفونت گوش میانی چیست؟

اوتیت میانی التهاب یا عفونت گوش میانی است که اغلب هنگامی آغاز می شود که عفونت های ایجاد کننده گلو درد، سرماخوردگی یا سایر عفونت های تنفسی به گوش میانی انتشار می یابند. این عفونت ها ممکن است ویروسی یا باکتریایی باشند.

علایم عفونت گوش میانی (اوتیت میانی) عبارتند از:

– تحریک پذیری غیر عادی

– اشکال در به خواب رفتن

– احساس کشش در یک یا هر دو گوش

– تب

– ترشح مایع از گوش

– تب

– کاهش تعادل

[caption id="attachment_1262" align="alignnone" width="300"] عفونت گوش میانی[/caption]

راهکارهای درمان عفونت گوش میانی با طب سنتی

اگر گوشتان دچار گرفتگی شده است می توانید با روش های آسان و کمترین هزینه آن را درمان کنید. گفتنی است درمان های دارویی فقط در صورتی جایز است که طبق نظر پزشک صورت گیرد و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها یا قطره های گوش می تواند عفونت گوش را تشدید کند و آسیب جدی به گوش میانی بزند. بنابراین اگر مشکل گرفتگی یا عفونت گوشتان جدی نیست می توانید به روش هایی که در طب سنتی گفته می شود به درمان گوش درد در منزل بپردازید در غیر اینصورت حتما به پزشک مراجعه کنید.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص دارویی بسیار قوی بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات به کار می‌رود. زنجبیل به خاطر خواص ضدباکتری و ضدالتهابی که دارد باعث تسکین درد و از بین رفتن عفونت می‌شود. موقع عفونت گوش، چند قطره از عصاره آن را درون گوش‌تان بمالید.

[caption id="attachment_1263" align="alignnone" width="300"] زنجبیل درمان عفونت گوش میانی[/caption]

 

سیر

سیر در از بین بردن عفونت بسیار مؤثر است؛ دارای خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدانی بوده که به خوب شدن عفونت می‌انجامد. یکی از خواص آن از بین بردن درد است و از طرفی باعث کاهش تورم می‌شود.

[caption id="attachment_1264" align="alignnone" width="300"] سیر درمان عفونت گوش میانی[/caption]

روغن خردل

روغن خردل یکی از قدیمی‌ترین درمان‌ها برای عفونت گوش است. خاصیب ضدالتهاب و ضدباکتری آن به راحتی عفونت‌ها را از بین می‌برد.

[caption id="attachment_1265" align="alignnone" width="300"] روغن خردل درمان عفونت گوش میانی[/caption]

 

سرکه سفید

سرکه‌ سفید دارای خواص ضد میکروبی بوده که به سرعت عفونت را از بین می‌برد. هم‌چنین به از بین رفتن مومی که در گوش جمع می‌شود نیز کمک می‌کند. مقداری از آن را با آب مخلوط کنید و در سرنگی برای ریختن در گوش بریزید. سپس گوش‌تان را با این محلول شستشو دهید. بعد از یک دقیقه سرتان را به بغل کج کنید تا گوش‌تان از آن محلول خالی شود.

 

نمک

نمک جزو موادی است که در گذشته از آن به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می شده است در حال حاضر هم از محلول آب نمک برای قرقره کردن و یا شستشوی بینی استفاده می شود. شما می توانید محول آب نمکی در منزل تهیه کنید و از آن به عنوان درمان خانگی عفونت گوش استفاده کنید. برای درست کردن این محلول یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان کوچک آب گرم به طور کامل حل کنید سپس با قطره چکان چند قطره از این محلول را داخل گوش بریزید و بگذارید یک دقیقه گوشتان در حالت کج بماند و بعد از گذشت یک دقیقه برای خارج کردن محلول از گوشتان در جهت دیگر سرتان را بچرخانید.

روغن زیتون

روشی ساده و توصیه شده برای درمان عفونت گوش استفاده از روغن زیتون است. قبل از خواب چند قطره روغن زیتون را در گوشتان بریزید. از این روش باید چند روزاستفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

[caption id="attachment_1266" align="alignnone" width="300"] روغن زیتون درمان عفونت گوش میانی[/caption]

 

درمان عفونت گوش میانی با سیر٬ درمان عفونت گوش میانی در بارداری٬ درمان عفونت گوش میانی در بزرگسالان٬ درمان عفونت گوش میانی در طب سنتی٬ درمان عفونت گوش میانی در نوزادان٬ درمان عفونت گوش میانی و سرگیچه٬ سرگیچه عفونت گوش میانی٬ عفونت گوش میانی٬ عفونت گوش میانی بدون درد٬ عفونت گوش میانی چیست٬ عفونت گوش میانی در طب سنتی٬ عفونت گوش میانی و علائم آن٬ علائم عفونت گوش میانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
روش های کاهش مواد قندی و نشاسته ای در برنامه غذایی

روش های کاهش مواد قندی و نشاسته ای در برنامه غذایی

می دانید با چه روش هایی می توانید به کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای بپردازید؟ کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای می تواند به بسیاری از مردم در کم کردن وزن اضافی کمک کند. مواد قندی و نشاسته ای بویژه آنهایی که فرآوری شده اند، می توانند به سرعت در بدن تبدیل به قند شوند. شاید کاهش استفاده از این گونه مواد مشکل باشد ولی یافتن جایگزین های آنها می تواند به ما کمک کند.

مواد قندی و نشاسته ای

مواد قندی موجود در کربوهیدرات ها می توانند منبع مهمی از انرژی در زمانی باشند که به آنها نیاز است. اگر بدن احتیاج فوری به تمام انرژی های موجود در مواد غذایی نداشته باشد، ممکن است آنها را به شکل قند در کبد و عضلات ذخیره نماید. اگر یک فرد مواد قندی بیشتری از آنچه باید استفاده یا ذخیره شود بخورد، بدن او این مواد را برای استفاده های بعدی، تبدیل به سلول های چربی می کند. اگر این انرژی مورد نیاز نباشد، در سلول های چربی باقی می ماند و زیاده روی در هر وعده غذایی می تواند به تدریج منجر به اضافه وزن و چاقی شود.

[caption id="attachment_1270" align="alignnone" width="300"] مواد غذایی و نشاسته ای[/caption]

راه های کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای

روش های ساده ای برای حذف مواد قندی و نشاسته ای از یک برنامه غذایی وجود دارند، بدون آنکه احساس کنیم که رژیم محدود کننده ای داریم. در ادامه به نکات و ترفندهایی برای کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای اشاره می شود:

مصرف نان و غلات فرآوری شده را محدود کنید:

وقتی به مواد قندی و نشاسته ای فکر می کنید، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است به ذهن بیاید، نان است. نان های امروزی به ویژه نان های سفید ممکن است دارای آردهای فرآوری شده باشند که مقدار کمی فیبر دارند و منبع مواد قندی هستند، ولی بر اساس مقاله منتشر شده در نشریه مرض قند و بیماری های مربوط به سوخت و ساز بدن ، چاقی و درمان های آنها، غلات فرآوری شده ممکن است خیلی ناسالم تر از مواد قندی موجود در میوه ها و سبزیجات باشند.

حذف نان ها و غلات فرآوری شده می تواند از سخت ترین کارها باشد ولی در عین حال می تواند برای افرادی که بدنبال کم کردن وزن از طریق کاهش مصرف مواد قندی هستند، بسیار مهم باشد.

افراد ممکن است فکر کنند که نخوردن نان و محصولات مربوطه مشکل است ولی اگر این کار بتدریج انجام شود، امکان پذیر می باشد. یک نمونه از اینکه چگونه فردی می تواند اینکار را انجام دهد، توقف استفاده از ساندویچ ها و غذاهای فوری و بسته بندی شده، کلوچه ها و بیسکویت ها در هفته اول اجرای رژیم غذایی است.

در هفته دوم افراد باید تلاش کنند که از مواد غذایی که حاوی شیرینی و کلوچه هستند، استفاده نکنند. در هفته سوم افراد می توانند نان را از برنامه غذایی خود حذف نمایند و به همین ترتیب ادامه دهند تا اینکه تمام مواد غذایی را که شامل نان هستند از رژیم غذایی خود کنار بگذارند.

[caption id="attachment_1271" align="alignnone" width="300"] نان و غلات فراوری شده[/caption]

کاهش مواد قندی و نشاسته ای با پیدا کردن جایگزین هایی مثل سبزیجات:

در بسیاری از مواقع، نمونه هایی از سبزیجات فاقد مواد قندی وجود دارند که می توانند نیاز به نان را مرتفع نمایند. مثلا کدو سبز خرد شده یا کدو تنبل له شده، خمیر مناسبی برای پاستا هستند. گل کلم خمیر شده می تواند جایگزین بدون قند برای سیب زمینی خمیر شده باشد و همچنین می تواند جایگزین خمیر پیتزا شود.

برای آردها جایگزین پیدا کنید:

آردهایی که به مقدار کم دارای مواد قندی و نشاسته ای هستند، قابل دسترسی می باشند. آردهای ساخته شده از بادام و فندق و بلوط می توانند برای یک برنامه غذایی فاقد قند مناسب باشند. بسیاری از افرادی که این رژیم غذایی را دارند، از آرد نارگیل نیز استفاده می کنند.

آردهای دارای مواد قندی و نشاسته ای کم، قابل تغییر و قابل انعطاف هستند و ممکن است افراد بخواهند در برنامه غذایی خود، از آنها برای جوجه سرخ شده و خمیر پیتزا، کلوچه ها و شیرینی ها استفاده نمایند.

قندهای اضافی در نوشیدنی ها را محدود کنید:

حذف مواد قندی از غذاها موضوع مهمی است ولی قندها در بسیاری از نوشیدنی ها نیز وجود دارند که در بعضی موارد عجیب و غیر منتظره هستند. نوشیدنی هایی که دارای قند هستند عبارتند از:

  • سودا
  • نوشابه های انرژی زا
  • چای سرد
  • نوشابه های حاوی میوه
  • نوشابه های مخصوص ورزشکاران

حتی نوشیدنی هایی که به نظر سالم می رسند، مثل آبمیوه ها نیز ممکن است حاوی مقدار زیادی شکر باشند. نوشیدنی های دارای قند بطور کلی ناسالم هستند و همانطور که از سوی مراکز جلوگیری و کنترل بیماری ها اعلام شده، این گونه نوشیدنی ها ممکن است منجر به بروز مشکلات زیر شوند:

  • اضافه وزن و چاقی
  • بیماری های قلبی
  • بیماری کلیه
  • بیماری کبد چرب
  • بی نظمی در سوخت و ساز بدن مثل دیابت نوع 2
  • پوسیدگی دندان
  • نقرس

محققینی که مقاله ای را در نشریه مرض قند و غدد به چاپ رساندند، یادآوری نمودند که نوشیدنی ها مانند غذاها باعث احساس سیری در افراد نمی شوند و فردی که مواد قندی را بصورت مایع موجود در نوشابه ها می نوشد، ممکن است حتی نفهمد که آنها دارای قند زیاد هستند و شاید هنوز احساس گرسنگی نماید، لذا احساس گرسنگی پس از مصرف مواد قندی ممکن است منجر به پرخوری و اضافه وزن گردد. یکی از آسان ترین راه ها برای حذف مواد قندی غیر لازم در یک رژیم غذایی، کنار گذاشتن کامل نوشیدنی های دارای قند است.

کاهش مواد قندی و نشاسته ای با جایگزین هایی برای نوشیدنی های حاوی قند:

آب دارای هیچ گونه مواد قندی نیست ولی راه های زیادی وجود دارند که میتوان آب را مزه دار کرد و به آن طعم گیاهی مناسبی داد. افراد می توانند نوشابه های دارای قند را با نوشیدنی های غیر شیرین عوض کنند مثل آب های نشاط آور و هیجان آوری که حاوی شکر طبیعی هستند و دارای ویتامین ها و مواد معدنی نیز می باشند.

اگر قطعات خرد شده میوه ها را در طول شب در ظرف آب قرار دهیم، بسیاری از این گیاهان و میوه ها و سبزیجات می توانند مزه های خوبی را به آب اضافه کنند. میوه ها و سبزیجاتی که میتوانند بدین منظور استفاده شوند عبارتند از:

  • قطعات پرتقال
  • لیمو
  • گریپ فروت
  • خیار
  • انواع توت
  • برگ های نعناع
  • برگ های ریحان
  • برگ های گشنیز
  • جعفری
  • اکلیل کوهی

پس از خیساندن این مواد در طول شب، آب مزه دار شده را از صافی رد کنید و آنرا درون بطری بریزید و در طول روز بنوشید. این گونه نوشیدنی ها می توانند جایگزین خوشمزه ای برای نوشابه های حاوی قند باشند.

از مصرف غذاهای آماده و بسته بندی شده اجتناب کنید:

این گونه غذاها می توانند برای یک رژیم غذایی شامل مواد قندی خطرناک باشند زیرا اکثرا دارای آرد و شکر و مواد نشاسته ای مثل سیب زمینی و غلات هستند. شاید این غذاها وسوسه کننده باشند ولی بهترین کار خودداری از مصرف آنهاست، مگر اینکه از منابع غذایی کامل مثل میوه ها و آجیل ها ساخته شده باشند.

غذاهای دارای قند کم را پیدا کنید:

وقتی می خواهیم مصرف مواد قندی را کاهش دهیم، برای اکثر مردم مشکل است که بدانند از چه غذاهایی باید استفاده کنند. بیشتر غذاهای آماده حاوی مقادیر زیادی از قند و نشاسته و ترکیباتی مثل سیب زمینی و غلات هستند. دسترسی به جایگزین های دارای قند و نشاسته کم، می تواند منجر به مقاومت در برابر استفاده از غذاهای ناسالم گردد. بعضی از مواد غذایی سالم و قابل دسترسی عبارتند از:

  • بادام
  • فندق
  • گردو
  • پنیر
  • تخم مرغ آب پز

تخم مرغ می تواند به عنوان بخشی از یک صبحانه یا وعده سبک غذایی مفید استفاده شود. تخم مرغ حاوی قند کم و پروتئین زیاد است که می تواند به فرد کمک کند که برای مدت طولانی تری در روز احساس سیری نماید.

یک تحقیق چاپ شده در نشریه پژوهش راجع به مواد غذایی اعلام نمود که مردان چاقی که صبحانه ای مانند تخم مرغ آب پز می خورند، مواد قندی بسیار کمتری نسبت به مردانی مصرف می کنند که صبحانه آنها فاقد تخم مرغ آب پز است.

نکات مفید دیگر:

نکات زیر ممکن است به افرادی که دارای رژیم غذایی حاوی قند کم هستند کمک نماید:

کاهش مواد قندی و نشاسته ای با سفارش دادن غذای دارای پروتئین:

چون حذف مواد قندی تبدیل به یک روش محبوب برای کاهش وزن شده است، موضوعاتی مطرح شده اند تا به توضیح رژیم غذایی قابل اجرا بپردازند. مثلا سفارش همبرگر یا ساندویچ بدون نان، یک راه ساده برای کاهش حجم زیاد مواد قندی یا نشاسته ای یک غذا می باشد.

بسیاری از رستوران ها برگ های کاهو یا سبزیجات را به عنوان جایگزین نان پیشنهاد می کنند، به طوری که میتوان ساندویچ را با دست نگه داشت و حتی در حال راه رفتن میل نمود.

این روش دارای گزینه های دیگری نیز هست و در اکثر مواقع میتوان بسادگی مواد غذایی حاوی نشاسته و قند مثل سیب زمینی یا نان تست را حذف کرد و به جای آنها از سبزیجات استفاده نمود.

در رستوران ها لیموی اضافی بخواهید:

در یک رستوران شاید امکان انتخاب نوشیدنی های حاوی قند کم وجود نداشته باشد و انسان میل زیادی به مصرف اینگونه نوشابه ها داشته باشد. تکه ها یا برش های لیمو می توانند جایگزین های ساده ای باشند که در اکثر رستوران ها در دسترس هستند.

اگر شخصی تقاضای لیموی اضافی برای ریختن در لیوان آب خود بنماید، می تواند تجربه مفید و مثبتی باشد زیرا لیمو طعم آب را بهتر می کند و هضم غذا را آسانتر می نماید.

وقتی میل انسان به نوشابه های حاوی قند زیاد باشد، شیرین کننده های کم قند می توانند مزه مناسبی به نوشیدنی بدهند و مثل یک لیموناد کم قند به نظر برسند.

برچسب های مواد غذایی را بدقت بخوانید:

این برچسب ها حاوی تمام اطلاعات اساسی راجع به یک غذای خاص هستند و کار را برای افراد بسیار آسان می کنند که بدانند چه موادی وارد بدن آنها می شود. مطالعه این برچسب ها و مقایسه آنها با برنامه غذایی فاقد مواد قندی و نشاسته ای ، می تواند به سادگی بگوید که قند و نشاسته در کجا پنهان شده اند.

وقتی به برچسب یک بسته غذایی نگاه می کنید، باید به کلیه مواد قندی و نشاسته ای و همچنین مقدار فیبر آن دقت کنید چون این کار باعث می شود که متوجه میزان واقعی قند و نشاسته موجود در آن شوید.

با مقایسه مواد قندی واقعی با توصیه های موجود در رژیم غذایی یک فرد، میتوان اقدام به حذف آنها نمود و این کار وقتی آسانتر میشود که بدانیم چه غذاهایی مناسب تر هستند تا در برنامه غذایی فرد قرار گیرند.

گرداوری : www.kohanteb.ir

 

برنامه غذایی بدون برنج و نان٬ راه های کاهش مصرف مواد قندی و نشاسته ای٬ رژیم غذایی بدون کربوهیدرات٬ رژیم غذایی کم کربوهیدرات٬ غذاهای دارای قند٬ غذاهای دارای قند کم٬ کاهش مواد قندی و نشاسته ای٬ کاهش مواد قندی و نشاسته ای در برنامه غذایی٬ مواد قندی و نشاسته ای

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
چند نکته مهم در مورد پنیر در طب سنتی

چند نکته مهم در مورد پنیر در طب سنتی

مصرف پنیر از دیرباز رایج بوده است؛ عضوی از اعضای خانواده لبنیات که به دنبال اهلى کردن چهار پایان شیرده مثل بز، شتر یا گاومیش کشف شده است. پنیر غذاى پروتئین ‌دار کاملى است و منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر می باشد و کاملا مى‌تواند جاى گوشت را بگیرد. پنیر به دلیل دارا بودن کلسیم و فسفر زیاد برای کودکان در حال رشد و حتی بزرگسالان لازم است.

یکی از مواد غذایی پرمصرف در سراسر دنیا که در سبد غذایی اکثر خانواده ها وجود دارد و در عین حال، منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و املاح دیگر است، پنیر می باشد که در گروه لبنیّات جای می گیرد و در پزشکی سنّتی ایرانی به آن جبّن می گویند.بنابراین ضروری دانستیم نکاتی را در مورد این خوراکی پرمصرف متذکّر شویم:

– اوّلاً پنیری که امروزه در بازار مواد غذایی موجود است، با پنیرهای قدیم که حکما دستور ساخت آن ها را داده اند، متفاوت است.حکما از سرکه یا تخم قرطم یا انفخه حیوانات برای تولید پنیر استفاده می کرده اند و امروزه از آنزیمی به نام «رنین» استفاده می شود.علاوه بر این، پنیرهای امروزی بسیار متنوّع اند و انواع آن ها حاوی درصد مختلفی از چربی، نمک، مادّه خشک و…است.

– حکما بطور کلّی دو نوع پنیر را معرّفی کرده اند: تازه و کهنه.بنابر نظر اکثر حکما، طبیعت پنیر تازه، در دوم سرد و تر می باشد و پنیر نمک زده کهنه، دارای طبیعتی گرم و خشک در دوم است؛ یعنی کاملاً متضاد! البته امروزه از پنیر کهنه استفاده نمی شود.

[caption id="attachment_1254" align="alignnone" width="300"] پنیر تازه[/caption]

 

[caption id="attachment_1255" align="alignnone" width="300"] پنیر کهنه[/caption]

– پنیر غیرچکیده که به فارسی دلمه گویند، تری(رطوبت) بسیار دارد و منوّم است (یعنی خواب آور می باشد).همچنین برای تب دق، سل، التهاب معده، خشکی پوست، یبوست، وسواس، بیماری های صفراوی و التهاب خون مفید است؛ امّا مضرّ سردمزاجان می باشد.

– بنابر نظر شیخ الرّئیس ابوعلی سینا، بهترین پنیر، میانه دلمه و پنیر شده (سفت و کم رطوبت) است.پنیری که بی مزه و کمی مایل به شیرینی و به اعتدال نمکین است و در معده بسیار نمی ماند، خوب است.همچنین می فرماید اگر بعد از پنیر تر، عسل بخورند بسیار مفید است.

بعضی از خواص پنیر:

– مقوّی معده، روده و کلیّه ها، ملیّن طبع، تولید کننده خون صالح در بدن، دیرهضم، ولی بعد از هضم سریعاً در اعضا نفوذ می کند، همراه مغز گردو و آویشن، بسیار مسمّن بدن (چاق کننده) است و نیز نرم کننده پوست.

– همانطور که گفته شد، پنیر چون دارای طبیعتی سرد و تر است، نباید به افراط در سردمزاج ها یا کسانی که غلبه سوء مزاج سرد و تر دارند؛ مصرف شود.برای کاستن از ضرر پنیر می توان از مُصلحات آن استفاده کرد: عسل، نعناع، آویشن.

– اگر گردو یا عسل در دسترس نبود و نیز برای صرفه اقتصادی داشتن، می توان از سیاه دانه و زیره و زنیان در کنار پنیر استفاده کرد.(البته توجّه به ممنوعات غذایی ضروری است؛ مثلاً سیاه دانه برای بانوان باردار)

– حکما گفته اند هرگاه پنیر با خرما خورده شود، کیفیت و اثر غذایی آن بیشتر می شود.

نکته مهم: بعد از خوردن پنیر، نباید غذایی دیگر خورده شود تا کاملاً هضم شود.مخصوصاً غذاهای آبغوره دار و میوه های تر با پنیر ناسازگارند.

زیادخوردن پنیر به علّت رسوب املاح آن در کلیّه باعث افزایش خطر بروز سنگ کلیه و مثانه می گردد.

– یکی از یافته های مربوط به مصرف همزمان پنیر و گردو: نسبت کلسیم به فسفر در رژیم غذایی، نقش مهمی در جذب مناسب این دو مادّه معدنی دارد. بهترین نسبت برای بالغین، 1 است.درنتیجه دانشمندان توصیه به مصرف همزمان (یا حداقل در طول 24 ساعت) از منابع کلسیم و فسفر می کنند. برای نمونه مصرف پنیر (منبع غنی کلسیم) باید با منبع غنی فسفر (یعنی گردو) همراه باشد تا به خوبی در بدن جذب شود. منبع خوب دیگری از فسفر، نان سبوسدار است.

نکته پایانی: با توجّه به نکات گفته شده، می توان از پنیر با رعایت شرایط مزاجی و شخصی، به عنوان یک منبع غنی از پروتئین ، کلسیم و انرژی در سبد غذایی خانوار استفاده کرد.

 

انواع پنیر٬ پنیر٬ پنیر تازه٬ پنیر کهنه٬ چرا پنیر بخوریم٬ درباره پنیر٬ طبع پنیر٬ طبع پنیر دز طب سنتی٬ مضرات استفاده از پنیر٬ مضرات پنیر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
تاثیر شگفت انگیز ماست برای پوست و مو

تاثیر شگفت انگیز ماست برای پوست و مو

ماست جزء دسته ی لبنیات است و به دلیل داشتن کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه B و روی فراوان استفاده از آن به همه ی افراد توصیه می شود. اما جدا از خواص تغذیه، تاثیرات مناسبی هم روی پوست و مو دارد. در این مطلب قصد داریم به تاثیر بی نظیر ماست بر روی پوست و مو بپردازیم و به شما کمک کنیم با استفاده از این ماده لبنی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید.

ماست ابتدا از کشور هند شناخته شد و برای مردم آن کشور اهمیتی خاص دارد، تا جایی که در آن کشور از مخلوط ماست و عسل به عنوان غذای روحانی یاد می شود. اکثر افراد ماست را به عنوان دارویی برای از بین بردن دردهای معده می شناسند ولی خواص و فواید آن بسیار بیشتر از آن است. امروزه در اکثر کشورهای دنیا از ماست استفاده های مختلفی می شود، برخی از کاربردهای ماست برای پوست و مو را برای شما در این مطلب ذکر می کنیم.

[caption id="attachment_1140" align="alignnone" width="300"] ماسک ماست[/caption]

 

۱- مرطوب کننده پوست

اگر پوست شما خشک است و نیاز به مرطوب شدن دارد از ماسک ماست استفاده کنید تا نرمی و رطوبت را به پوست خود برگردانید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۱ قاشق چایخوری عسل

مواد بالا را داخل یک کاسه به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس با قلمو روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از مدت نیم ساعت صورت خود را با آب سرد بشویید.

استفاده از ماست به صورت موضعی باعث می شود پوست رطوبت پیدا کرده و روشن تر شود. قبلا هم در مورد ماسک های طبیعی صحبت کرده بودیم.

[caption id="attachment_1141" align="alignnone" width="300"] مرطوب کننده پوست[/caption]

 

۲- کاهش چین و چروک ها

با گذشت زمان و افزایش سن چین و چروک ها روی پوست ظاهر می شوند، شما می توانید با استفاده از اسکراب ماست چین و چروک ها را کاهش دهید.

مواد لازم برای تهیه اسکراب ماست: ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۱ قاشق غذاخوری جو

جوها را داخل ماست ریخته و صبر کنید تا کمی نرم شوند، سپس آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن خود با حرکات دورانی ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

ماست با داشتن اسیدلاتیک به خوبی مانند یک کرم لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک کرده و باعث درخشان و روشن شدن پوست هم می شود.

[caption id="attachment_1142" align="alignnone" width="300"] کاهش چین و چروک با ماست[/caption]

 

۳- کمک به رفع جوش

ماست به عنوان یکی از اصلی ترین درمان های خانگی برای رفع جوش شناخته می شود. استفاده از آن به صورت ماسک می تواند برای پوست مفید باشد.

کمی پنبه را به ماست ساده آغشته کرده و روی جوش ها و نواحی مورد نظر بمالید، دقت کنید اگر جوش های چرکی دارید پنبه را روی همه پوست نکشید، برای هر جوش از پنبه ای جدا استفاده کنید تا عفونت به قسمت های دیگر پوست منتقل نشود. شب هنگام خواب این کار را انجام دهید و صبح صورت خود را با آب سرد بشویید.

مقادیر بالای روی و اسیدلاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن جوش های پوستی می شود.

[caption id="attachment_1143" align="alignnone" width="300"] از بین بردن جوش[/caption]

 

۴- محو کردن لک های پوستی

جوش ها و آکنه های پوستی بعد از مدتی می تواند تبدیل به لکه هایی روی پوست شود، استفاده از مقداری ماست به همراه آبلیمو می تواند روش خوبی برای از بین بردن اینگونه لکه های پوستی باشد.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: ۱ قاشق غذاخوری ماست، نصف قاشق چایخوری آب لیموترش تازه

مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و روی لک های صورت بمالید و بعد از مدت ۱۵ دقیقه آن ها را با آب سرد بشویید.

از بین رفتن لک ها به خاطر اسیدلاتیک موجود در ماست و لایه برداری خوب آن است. اسیدلاتیک با از بین بردن لایه مرده روی پوست رشد سلول های جدید پوستی را ممکن می کند و این باعث از بین رفتن لک های قدیمی خواهد شد.

[caption id="attachment_1144" align="alignnone" width="300"] از بین بردن لک پوست[/caption]

 

۵- کاهش سیاهی زیر چشم

کم خوابی و ژنتیک دو عامل اصلی سیاهی زیر چشم است، استفاده از ماست می تواند این سیاهی را کاهش دهد. پنبه را به ماست ساده آغشته کرده و آن را با حرکت ضربه ای به صورت ملایم زیر چشم در نواحی سیاه بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید. ماست به خاطر داشتن خواص ضد التهابی پف زیر چشم را کاهش داده و اسیدلاتیک موجود در آن پوست زیر چشم را روشن تر می کند.

[caption id="attachment_1145" align="alignnone" width="300"] از بین بردن سیاهی زیر چشم[/caption]

 

۶- درمان عفونت های پوستی

بسیاری از افراد درگیر عفونت های پوستی مانند انواع عفونت های قارچی هستند، اگر شما به دنبال درمان خانگی برای رفع اینگونه عفونت ها هستید از ماست غافل نشوید.

روزی دو بار کمی ماست به محل عفونت بمالید و روی آن را با گاز استریل پانسمان کنید. ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک ها برای از بین بردن عفونت های پوستی ناشی از عوامل بیماری زا مفید است.

[caption id="attachment_1146" align="alignnone" width="300"] درمان عفونت پوستی[/caption]

 

۷- تسکین آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در اثر اشعه های مضر خورشید ایجاد می شود، به پوست آسیب زده و باعث قرمزی و تاول روی سطح پوست می شود. استفاده از ماست می تواند به التیام سوختکی کمک زیادی کند. دلیل آن وجود روی فراوان و خواص ضد التهابی ماست می باشد.

[caption id="attachment_1147" align="alignnone" width="300"] درمان آفتاب سوختگی[/caption]

 

۸- نرم کننده موی سر

اگر از نرم کننده های تجاری خسته شده اید یک بار ماسک موی ماست را امتحان کنید. ماست باعث نرم شدن و خوش حالت شدن موهای شما می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک موی ماست: ۴ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئورا، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

همه مواد را با هم مخلوط کرده و به موها بمالید، بعد از گذشت یک ساعت موها را با شامپوی معمولی بشویید. ماست به دلیل خواص مرطوب کننده ای که دارد به موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند و باعث نرمی و خوش حالت شدن آنها می شود.

[caption id="attachment_1148" align="alignnone" width="300"] نرم کننده موی سر[/caption]

 

۹- کاهش ریزش مو

دلایل ریزش موی سر بسیار است، یکی از دلایل آن نرسیدن تغذیه مناسب به فولیکول های مو است. ماست با داشتن مواد مغذی زیاد باعث کاهش ریزش موی شما می شود.

مواد لازم برای ماسک کاهش ریزش مو: ماست نصف پیمانه، تخم شنبلیله سه قاشق غذاخوری

مواد بالا را با هم مخلوط کرده و با قلمو به ریشه موها و خود موها بمالید و بعد از یک ساعت موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. ماست به دلیل داشتن ویتامین B5 و D فولیکول های مو را تغذیه کرده و از ریزش موها جلوگیری می کند.

[caption id="attachment_1149" align="alignnone" width="300"] درمان ریزش مو[/caption]

 

۱۰- درمان شوره سر

شوره سر مشکلی شایع بین افراد است و شما می توانید به کمک ماست آن را کاهش دهید.

موهای خود را به کمی ماست آغشته کرده و ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید. یکی از علت های اصلی شوره سر قارچ است. عفونت قارچی باعث می شود سر پوسته پوسته شده و شوره ایجاد شود، ماست با داشتن خواص ضد قارچی به رفع این مشکل کمک می کند.

[caption id="attachment_1150" align="alignnone" width="300"]ماسک ماست برای مو درمان شوره سر[/caption]

 

استفاده از ماسک ماست٬ خواص ماست برای پوست٬ فواید ماست٬ فواید ماست برای پوست٬ فواید ماسک ماست٬ ماسک ماست٬ ماسک ماست برای پوست٬ ماسک ماست برای پوست چرب٬ ماسک ماست برای پوست خشک٬ ماسک ماست برای جای جوش٬ ماسک ماست برای جوش٬ ماسک ماست برای دور چشم٬ ماسک ماست برای سفیدی صورت٬ ماسک ماست برای مو٬ ماسک ماست برای موهای خشک


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
مواد غذایی حاوی ملین طبیعی در طب سنتی

مواد غذایی حاوی ملین طبیعی در طب سنتی

کل بدن سلامتش به سلامت سیستم گوارشی بستگی دارد،در این حد سیستم گوارشی مهم است.جمله ای که گفتیم باید شما را به اهمیت زیاد این بخش از بدنتان راهنمایی کند.یعنی برای سالم نگه داشتن این عضو حیاتی باید چیکار کنیم؟میتوانید از خوردنی هایی استفاده کنید که دارای ملین های طبیعی هستند،اما چه خوردنی هایی؟

هندوانه

این میوه تابستانی شیرین یکی از بهترین غذاهایی است که می تواند روند سیستم گوارش بدنتان را روان نگه دارد دلیلش نیز مقدار زیاد آبی است که در هندوانه وجود دارد. نزدیک به 99 درصد هندوانه آب است، بنابراین انتخابی عالی برای به حرکت درآوردن روده ها است. آب کمک می کند غذایی که خوردید در روده هایتان به حرکت در بیاید و کارهای بعدی نیز ساده تر شود.

[caption id="attachment_1217" align="alignnone" width="300"] هندوانه ملین طبیعی[/caption]

 

غلات کامل

این هم یک دلیل دیگر برای قبول کربوهیدرات ها و استفاده بیشتر از نان: کمک می کنند روده هایتان به حرکت درآیند. غلات کاملی مانند بلغور، برنج قهوه ای، بلغور جو دو سر و جو سرشار هستند از فیبر خوراکی که به نرم شدن مدفوع کمک می کند و حرکتش را ساده تر می کند و حتی ممکن است از مشکل هموروئید پیشگیری کند.

[caption id="attachment_1218" align="alignnone" width="300"] غلات کامل ملین طبیعی[/caption]

 

بلوبری ( توت آبی ) و توت فرنگی

مربای مورد علاقه تان ترکیبات بسیار مهمی برای سلامت روده ها دارد که نامشان پکتین است. این یک نوع چربی محلول است که کمک می کند این غذاها وقتی پخته می شوند هنگام سرد شدن به شکل ژله در آیند.

 

سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند

کلم یکی از سبزیجات فوق العاده مفید است و از بهترین ملین های طبیعی به حساب می آید. سبزیجاتی که مانند کلم، برگ چغندر و اسفناج برگ سبز دارد، حاوی منیزیم هستند، ماده معدنی که به نرم شدن مدفوع کمک می کند تا گذشتنش از روده ساده شود.

کشمش

شاید قدیمی ها به جای آلو سیاه کشمش را تجویز کنند. این میوه خشک که بیشتر به عنوان میان وعده استفاده می شود نه تنها حاوی مواد نرم کننده مدفوع مانند منیزیم و فیبر است بلکه خیلی ها فکر می کنند طعمش نیز از آلو سیاه بهتر است. بعلاوه کشمش الکل قند نفخ آور که آلو سیاه در خود جا داده را ندارد.

ماست

ماست و کفیر حاوی پروبیوتیک هستند، که به حفظ تعادل سلامت باکتری های روده کمک می کند. پروبیوتیک ها میکروارگانیسم کوچکی هستند که فیبر را می شکنند. وقتی میزان باکتری هایی که فیبر ها را می خورند بالا برود خود به خود روند گوارش غذا بهبود می یابد و همه چیز سریعتر اتفاق می افتد.

[caption id="attachment_1222" align="alignnone" width="300"] ماست ملین طبیعی[/caption]

 

بذر کتان

اگر روی ماست یا بلغور جو دو سر بذر کتان بریزید تبدیل می شود به یک بمب ملین. این دانه ها فیبر فوق العاده بالایی دارند که کمک می کنند سایز و شکل مدفوع طبیعی شود، همچنین مقداری زیادی اسید چرب امگا 3 دارند که در آرام کردن التهاب نقش ایفا می کند. فکرش را نمی کنید که روده ها دچار التهاب شوند اما اگر مشکلاتی مانند هموروئید داشته باشید این خاصیت بذر کتان می تواند کمکتان کند.

[caption id="attachment_1223" align="alignnone" width="300"] بذر کتان ملین طبیعی[/caption]

سیب و گلابی

این میوه پائیزی سرشار است از پکتین، یک نوع فیبر که روده را تحریک می کند و کمک می کند جریان کارها در مسیر گوارشی روان شود.

بروکلی و گل کلم

بروکلی و گل کلم حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول هستند که به سفت کردن مدفوع های شکل نگرفته کمک می کنند، روده بزرگ را روان می کنند تا جریان دفع بهبود پیدا کند و حتی در جریان سلامت بخشی به روده بزرگ نیز نقش ایفا می کند.

[caption id="attachment_1224" align="alignnone" width="300"] بروکلی و گل کلم ملین طبیعی[/caption]

 

مرکبات

میوه های آبدار مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو شیرین یا لیمو ترش نه تنها مقدار آب زیادی در خود جای داده اند که به نرم شدن مدفوع و کاهش ورم کمک می کنند، بلکه حاوی مقادیر زیادی پکتین که تحریک کننده روده است نیز هستند. هر میوه ای که خیلی آبدار باشد می تواند به بهبود کارکرد سیستم گوارش کمک کند.

[caption id="attachment_1225" align="alignnone" width="300"] مرکبات ملین طبیعی[/caption]

 

سیب زمینی شیرین

اینکه سیب زمینی شیرین را یک سوپر غذا می دانند دلیل دارد. سیب زمینی شیرین در خود مجموعه ای از مواد مغذی ملین دارد از جمله آب، فیبر، منیزیم و ویتامین B6. سیب زمینی شیرین همچنین سیستم عصبی را سالم نگه می دارند که در حرکت روده ها نقش ایفا می کند.

[caption id="attachment_1226" align="alignnone" width="300"] سیب زمینی شیرین ملین طبیعی[/caption]

 

کدو حلوایی

کدو حلوایی قند و کربوهیدرات پایینی دارد و سرشار از فیبر است که برای تسکین یبوست حیاتی است. کدو حلوایی همچنین حاوی پتاسیم است، ماده معدنی که مانند یک الکترولیت عمل می کند تا مسیر گوارشی را متعادل نگه دارد.

قهوه

فنجان قهوه ای که هنگام صبح می نوشید ذهن و روده هایتان را تحریک می کند. کافئین باعث می شود دستگاه گواش به حرکت در آید اما بیش از حد قهوه خوردن نیز می تواند باعث یبوست شود پس مواظب باشید که چقدر قهوه می خورید.

کلم ترش

این کلم تخمیر شده سرشار است از پروبیوتیک که به فرآیند گوارش کمک می کند. البته کلم قبل از اینکه تبدیل به کلم ترش بشود نیز برای دستگاه گوارش مفید است چون حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد.

[caption id="attachment_1227" align="alignnone" width="300"] کلم ترش ملین طبیعی[/caption]

 

خوردنی های دارای ملین طبیعی٬ خوردنی های مفید برای دستگاه گوارش٬ ملین٬ ملین برای نوزاد٬ ملین چیست٬ ملین در بارداری٬ ملین طبیعی٬ ملین طبیعی قوی٬ ملین طبیعی و قوی٬ ملین قوی٬ ملین مجاز در طب سنتی٬ ملین ها


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
خارش شکم در بارداری و راه های درمان آن در طب سنتی

خارش شکم در بارداری و راه های درمان آن در طب سنتی

تصور کنید که همیشه مجبور هستید که شکم خود را بخارانید، یا اینکه در خانه، محل کار، ملاقات کاری یا مهمانی مدام یک دستتان با شکمتان درگیر است. از دید یک فرد این کار بسیار عجیب است اما فقط یک زن باردار می تواند بفهمد که چقدر غلبه بر خارش شکم در دوران حاملگی سخت است. هنگامی که شما شکم خود را برای تسکین موقت خارش می خارانید، سوال بزرگی که ایجاد می شود این است که آیا باید بخارانید یا نه

[caption id="attachment_1231" align="alignnone" width="300"] خارش شکم در بارداری[/caption]

 

آیا طبیعی است که در بارداری خارش شکم داشته باشید؟

بله، کاملا طبیعی است شکمی که در حال بزرگ شدن است، به دلیل کشیدگی پوست دچار خارش شود. در برخی موارد سینه ها، کف دست ها و کف پاها نیز دچار خارش می شوند. این خارش ها به خاطر تغییرات هورمونی و شرایط پوستی است که در دوران بارداری ایجاد می شود. اگر خارش شدید باشد، باید بلافاصله با متخصص مراقبت­های بهداشتی خود مشورت کنید.

خارش شکم معمولا در سه ماهه دوم یعنی 13 تا 28 هفتگی رخ می دهد. اما ممکن است در سه ماهه اول یا سوم نیز رخ دهد. خارش در حاملگی های چند قلو بیشتر است، زیرا پوست ممکن است بیش تر از حاملگی عادی کش بیاید.

چه عواملی باعث خارش شکم در بارداری  می شود؟

خارش خفیف شایع است و جای نگرانی نیست و معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد:

گسترش شکم:

خارش شکم، اغلب ناشی از افزایش رحم است. پوست گسترش می یابد و کش می ­آید و به دلیل کم شدن رطوبت، خشک می شود در نتیجه ایجاد خارش می کند. درمان خشکی مشکل را حل می کند.

افزایش هورمون ها:

تغییرات هورمونی، به ویژه افزایش سطح استروژن، یکی دیگر از دلایل خارش شکم است.

آیا خارش در دوران بارداری خطرناک است؟

بعضی اوقات، خارش شکم می تواند نشانی از شرایط جدی پزشکی باشد. ممکن است همراه با خارش شدید، دانه و جوش ایجاد شود.

جوش های اروتیک خارشی و پلاک های بارداری (PUPPS):

PUPPS شرایطی است که با برآمدگی های قرمز بر روی شکم زنان باردار و تکه های کندو مانند، شبیه جوش شناخته می شود.

تقریبا 1٪ زنان باردار این بیماری را دارند که به عنوان جوش چند مورفی بارداری نیز نامیده می شود. آنها ممکن است در سه ماهه سوم یا پنج هفته آخر بارداری رخ دهند و گاهی پس از زایمان ظاهر می ­شوند.

علت PUPPS ناشناخته است و زنانی که چند قلو باردارند و یا اولین بارداری خود را می گذرانند، بیشتر مستعد به آن هستند.

گاهی اوقات PUPPS می تواند به قسمت های دیگر بدن شما مانند ران، باسن، پشت، بازو و پاها گسترش یابد. آنها به ندرت به صورت، گردن و دست شما می رسند.

پزشکتان معمولا یک پماد موضعی تجویز می کند. اگر شرایط حاد باشد، آنتی هیستامین یا استروئیدهای خوراکی توصیه می شود. PUPPS برای کودک متولد نشده بی ضرر است و بعد از زایمان از بین می رود. به ندرت این موضوع در حاملگی های متوالی اتفاق می افتد.

بیماری خارش پوست و بارداری:

اگر متوجه جوش های کوچکی شدید که باعث خارش می شوند (و هنگامی که می خارانید شکافته می شود)، ممکن است از یک وضعیت خارش شدید به نام پریگوگو رنج ببرید.

این بیماری همچنین به عنوان جوش متداول بارداری شناخته شده است که در شکم، ران یا لگن رخ می دهد و در اواخر دومین یا سه ماهه سوم توسعه می یابد.

درمان همانند PUPPS از طریق پماد موضعی و آنتی هیستامین ها و در موارد حاد از طریق استروئیدهای دهانی انجام می شود.

مرض خارش پوست برای کودک شما بی ضرر است و به زودی پس از زایمان ناپدید می شود. در بعضی موارد ممکن است حداکثر تا سه ماه پس از زایمان باقی بماند. آنها می توانند در حاملگی های متوالی رخ دهند.

 خارش شکم و Pemphigoid gestationis:

Pemphigoid gestationis یک وضعیت پوستی حاد است که در آن بروز جوش های خارشی تجمعی شروع می شوند و به جوش ها یا زخم های بزرگ تبدیل می شوند.

این بیماری همچنین به herpes gestationis به دلیل ظاهر ویروس مانندش شناخته می شود. این بیماری به احتمال زیاد در دوره های دوم و سوم و حتی یک تا دو هفته پس از زایمان ظاهر می شود.

از نزدیکی ناف شروع می شود و به بدن، بازوها، پاها، کف دست ها و کف پاها گسترش می یابد. برای درمان، استروئید های سفید تجویز می شوند. گفته می شود که Pemphigoid gestationis که پس از زایمان ایجاد می شود با شیردهی کاهش می یابد.

این وضعیتی حادتر از PUPPS است و عاملی شناخته شده است که باعث جلوگیری از زایمان، مشکلات رشد جنین و حتی تولد نوزاد نارس می شود. این به این معنی است که پس از دیدن علائم باید در اسرع وقت با یک پزشک ملاقات داشته باشید.

در موارد نادر، زایمان ممکن است جوش ها را گسترش دهد که معمولا تا چند سال طول می کشد و خفیف است و از بین می رود. این وضعیت می تواند در بارداری های متوالی رخ دهد و می تواند در هر بارداری شدید تر از بارداری های قبلی باشد.

[caption id="attachment_1237" align="alignnone" width="300"] خارش شکم[/caption]

 

Impetigo herpetiformis:

Herpetiformis Impetigoبه دلیل ویروس تبخال به وجود نمی ­آید، اما این نوعی عفونت پوستی و یک نوع پسوریازیس در دوران بارداری است.

این بیماری در سه ماهه سوم گسترش مییابد و با تکه های قرمز پر شده با چرک که به آرامی به جوش های بزرگ و پر از سفیدی تبدیل می شود، مشخص می گردد.

این تکه ها ممکن است بر روی ران ها، کشاله ران، شکم، زیر بغل، زیر سینه ها و سایر نقاط ظاهر شود. Herpetiformis Impetigo ، همراه با حالت تهوع، استفراغ، اسهال، تب و لرز است.

این وضعیت با کورتیکواستروئیدهای سیستمیک درمان می شود و شما باید تحت نظارت متخصص قرار بگیرید. این بیماری پس از زایمان از بین می رود و در بارداری های متوالی می تواند دوباره رخ دهد.

کلستاز مزمن بارداری (ICP):

ICP یک بیماری حاد است که موجب خارش شدید می شود. این یک بیماری نادر است و در مورد حدود 1٪ از موارد حاملگی در ایالات متحده گزارش شده است.

این بیماری در سه ماهه سوم گسترش می­یابد و شرایطی است که با کبد مرتبط می شود که در آن صفرا به طور عادی خود جریان نمی یابد. در عوض، نمک صفاقی در پوست تجمع پیدا می کند که باعث خارش شدید و جوش می شود.

احتمال دارد که بیشتر، جوش های قرمزی روی پاها، کف دست ها و شکم ایجاد شود. علائم ICP عبارتند از

  • تهوع
  • ضعف
  • از دست دادن اشتها

ICP بسیار خطرناک است و می تواند منجر به تولد نوزاد مرده شود.

این شرایط علائم مشابهی دارند. وقتی متوجه شدید مشکلات پوستی دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید، تا مشکل دقیق را تشخیص داده و آن را معالجه کند.

[caption id="attachment_1238" align="alignnone" width="300"] درمان کلستاز مزمن بارداری[/caption]

 

چه هنگامی باید با پزشک خود مشورت کنید

با پزشک خود تماس بگیرید اگر:

  • خارش شدید در شکم و سایر قسمت های بدن ایجاد شد.
  • هیچ تجربه خارشی مرتبط با خشکی یا حساسیت پوست ندارید.
  • خارش به تمام بدن گسترش یابد.
  • داشتن خارش و جوش های شدید، که ممکن است به علت PUPP یا ICP، در سه ماهه سوم باشد.
  • گسترش خارش، همراه با مدفوع رنگی، ادرار تیره رنگ، استفراغ، حالت تهوع، خستگی و از دست دادن اشتها باشد

اگر خارش با هیچ وضعیت بهداشتی ارتباط نداشته باشد، راه حل های خانگی ساده یا راه حل های بدون دردسر می توانند به شما کمک کنند.

درمان های خانگی برای خارش شکم در بارداری :

در اینجا برخی از راه حل های ایمن و طبیعی که می توانید برای خارش، جوش، درد و تورم امتحان کنید، آورده شده است:

حمام جو دوسر برای خارش پوست:

یک فنجان بلغور جو دوسر را به آب گرم اضافه کنید و با آن استحمام کنید. این کمک می کند تا پوست تحریک شده و خارش را کاهش دهد. شما همچنین می توانید جوراب های بلند حاوی بلغور را به دوش حمام ببندید. هنگامی که از شیر آب گرم استفاده می کنید عصاره بلغور از درون جوراب عبور می کند و به درمان خارش شما کمک می کند و سبب آرامش شما می شود.

[caption id="attachment_1240" align="alignnone" width="300"] حمام جو دو سر برای خارش بارداری[/caption]

درمان خارش شکم با حمام جوش شیرین:

نصف فنجان جوش شیرین را در آب گرم بریزید و تا مدت زمانی که بهبود می یابید در آب بمانید. ترجیحا پودر جوش شیرین که در آشپزی استفاده می شود در برطرف کردن خارش و التهاب پوست موثرتر است. شما همچنین می توانید یک کاسه جوش شیرین و آب را روی شکم و سایر مناطق خارش بریزید.

[caption id="attachment_1241" align="alignnone" width="300"] حمام جوش شیرین برای خارش بارداری[/caption]

 

ژل آلوئه ورا:

بلافاصله پس از استحمام، استفاده از ژل آلوئه ورا برای تمام آن مناطقی از پوست که دچار خارش است توصیه می شود. در طب سنتی این باعث تسکین دادن و کاهش التهاب می شود. لایه ژل آلوئه ورا از پوست محافظت می کند و زمانی که شکمتان شروع به خارش می کند، از آسیب دیدن جلوگیری می کند.

[caption id="attachment_1242" align="alignnone" width="300"] ژل آلوئه ورا برای خارش بارداری[/caption]

 

کمپرس آب سرد:

کمپرس آب سرد بر روی شکم خود را به وسیله یک فلاونل یا دستمال سفره ای که در آب سرد خیس شده است انجام دهید تا احساس خارش را کاهش دهید. شما همچنین می توانید آن را علاوه بر استحمام با جو دوسر یا حمام جوش شیرین استفاده کنید.

مرطوب کردن:

مرطوب کننده کوچکی که ملایم و بدون عطر است، تهیه کنید. این کار اغلب به طور موقت خارش را کاهش می دهد.

روغن نارگیل:

آلیسون کانوان، درباره فایده روغن نارگیل در کتاب Minding Mum سخن گفته است. برای کاهش خشکی و خارش، روغن را بر روی شکمی که می خارد، بگذارید.

سرکه سیب:

شما می توانید سرکه سیب را بر روی شکم دارای خارش بریزید. این عمل به طور کامل در از بین بردن خشکی و خارش موثر است.

محصولات بدون عوارض برای خارش شکم:

مرطوب کننده های روغنی:

این محصولات برای خارش شکم ایده آل هستند زیرا آنها به راحتی به پوست شما جذب می شوند. شما می توانید آنها را در هر فروشگاه لوازم بهداشتی و یا داروخانه پیدا کنید. اگر می خواهید عطری به آن اضافه کنید، یک یا دو قطره از روغن های اصلی مانند اسطوخودوس یا نعناع را به مرطوب کننده اضافه کنید. عطر آرام بخش هر نوع تورم را از بین می برد.

بعضی از اسانس های اصلی مثل موم، رزماری، یاسمن، ریحان، گل رز، صمغ منجمد و سرو کوهی در طول بارداری توصیه نمی شود.

 لوسیون کالامین:

چندین بار در روز، مقدار کمی کالامین را روی شکم دارای خارش بزنید. کالامین حاوی کربنات روی، روی و اکسید آهن است که به کاهش خارش پوست کمک می کند.

لوسیون ویتامین E:

شما می توانید از طریق استفاده از لوسیون ویتامین E و یا کپسول روغنی که در فروشگاه های محلی وجود دارد، از خارش در دوران بارداری جلوگیری کنید. استفاده از ویتامین E در حد اعتدال به مدت زیاد ممکن است خطر ابتلا به مشکلات قلبی در کودک را افزایش دهد.

علاوه بر داروهای خانگی و درمان های OTC، ممکن است برخی اقدامات پیش گیرنده برای کنترل گسترش این مشکل مفید باشد.

جلوگیری از خارش در بارداری :

اگرچه می توانید در شروع خارش هیچ کاری انجام ندهید، اما می توانید اقداماتی را برای کاهش یا جلوگیری از تشدید خارش انجام دهید. مراحل زیر را انجام دهید:

از استحمام با آب داغ اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث خارش شود. به جای آن از آب گرم برای حمام کردن ستفاده کنید.

از صابون و ژل های دارای بوی قوی استفاده نکنید زیرا منجر به خشکی پوست می شود. استفاده از ژل و صابون با عطر ملایم، پوست را نرم می کند.

لباس های گشاد که تمیز و خشک هستند بپوشید. از پوشیدن لباس های تنگ و مرطوب خودداری کنید، زیرا سبب تشدید خشکی پوست و خارش می شوند.

در زیر نورخورشید و یا آب و هوای گرم باقی نمانید زیرا می توانند پوست را خشک کنند و منجر به خارش شوند. همچنین اشعه ماوراء بنفش خورشید، باعث افزایش خارش در پوست خشک می شود.

پوست خود را مرتب مرطوب کنید. از مرطوب کننده های خوب که دارای pH خنثی هستند استفاده کنید.

از استفاده طولانی مدت از سیستم تهویه مطبوع خودداری کنید، زیرا پوستتان را خشک کرده و باعث خارش و سوزش می شود.

به اندازه کافی آب (حدود هشت تا ده لیوان در روز) بنوشید زیرا بدن شما را هیدراته کرده و پوست شما را به طور طبیعی مرطوب می کند.

علل خارش شکم در دوران بارداری متفاوت هستند. هیچ خارش یا جوشی را نادیده نگیرید. با پزشک خود صحبت کنید و اگر او می گوید چیزی نیست، نگران نباشید، ممکن است لازم باشد از برخی از لوسیون های OTC یا داروهای خانگی برای خارش در دوران حاملگی استفاده کنید که پزشک توصیه می کند.

 

خارش بارداری٬ خارش بدن در بارداری٬ خارش شکم در اواخر بارداری٬ خارش شکم در بارداری٬ خارش شکم در بارداری نشانه چیسن٬ خارش شکم در حاملگی٬ خارش شکم در ماه نهم بارداری٬ خارش شکم در هفته آخر بارداری٬ درمان خارش شکم در بارداری٬ علت خارش پوست در باردرای


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
14 راهکار برای دهان و دندان سالم در طب سنتی

14 راهکار برای دهان و دندان سالم در طب سنتی

مشكلات دهان و دندان امروزه از رايج ترين مشكلات مردم در سرتاسر جهان است. البته امروزه با پيشرفت وضعيت بهداشت و رشد علم دندانپزشكي ميزان فساد و از بين رفتن دندان بسيار كمتر از گذشته است، ولي با توجه به نوع تغذيه، عادات غلط و عدم به كارگيري صحيح روش هاي بهداشتي، اين معضلات هنوز هم وجود دارد. اينها البته تعدادي از نسخه هاي طب سنتي ايراني براي بهداشت دهان و دندان است كه مي توانيد آنها را امتحان كنيد اما بدانيد كه طب مدرن هنوز آنها را امتحان نكرده است.

[caption id="attachment_1154" align="alignnone" width="288"] دندان سالم در طب سنتی[/caption]

 

1- براي برطرف كردن ناراحتي هاي دهان، دم كرده زرشك را غرغره كنيد. جويدن برگ زرشك، باعث محكم شدن لثه و دندان مي شود.

[caption id="attachment_1155" align="alignnone" width="300"] دم کرده زرشک[/caption]

2- اگر پوست تازه گردو را به دندان و لثه بماليد، لثه و دندان را تقويت مي كند.

[caption id="attachment_1156" align="alignnone" width="300"] پوست گردو برای دندان[/caption]

3- توت فرنگي به دليل داشتن ويتامين c، در درمان بيماري لثه موثر است

[caption id="attachment_1157" align="alignnone" width="275"] توت فرنگی برای دندان[/caption]

4- جويدن كندر مانند آدامس لثه را محكم مي كند و بوي دهان را مي زدايد.

[caption id="attachment_1158" align="alignnone" width="300"] کندر برای دندان[/caption]

5- خوردن گشنيز براي دهان و دندان بسيار مفيد است، زيرا هم لثه را سالم مي كند و هم جلوي خرابي دندان ها را مي گيرد و درد دندان را بر طرف مي كند. براي برطرف كردن درد دندان 10 گرم تخم گشنيز را در چهار ليتر آب بريزيد و بگذاريد بجوشد تا حجم آن به يك ليتر برسد. آن را كمي سرد كنيد و در دهان مزه مزه كنيد تا درد دندان برطرف شود.

[caption id="attachment_1159" align="alignnone" width="300"] گشنیز برای دهان و دندان[/caption]

6- غوره از نظر طب قديم ايران سرد و قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و نرمي لثه ها موثر است.

[caption id="attachment_1160" align="alignnone" width="300"] فواید غوره برای دندان[/caption]

7- آب پياز براي دندان درد مفيد است. براي تسكين درد بايد آب پياز را روي دندان ريخت و كمي نگه داشت، اين عمل را مي توان با پنبه انجام داد. پياز لثه ها را تقويت مي كند.

[caption id="attachment_1161" align="alignnone" width="300"] فواید پیاز برای لثه[/caption]

8- براي رفع لق بودن دندان ها و تسكين درد آن، سركه را روزي چند بار در دهان غرغره كنيد. سركه در رفع جرم دندان و التهاب لثه نيز موثر است. به منظور رفع بوي بد دهان و نيز سفيدي دندان ها، هفته اي يك بار دندان هاي خود را با مسواك آغشته به سركه مسواك بزنيد.

[caption id="attachment_1162" align="alignnone" width="300"] فواید سرکه برای لثه و دندان[/caption]

9- انجير خشك جوشيده شده در شير، براي درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان مفيد است.

[caption id="attachment_1163" align="alignnone" width="300"] انجیر خشک برای دندان[/caption]

10- زردآلو بوي بد دهان را رفع مي كند.

[caption id="attachment_1164" align="alignnone" width="212"] خواص زردالو برای لثه[/caption]

11- جويدن برگ هاي شاهي تازه، لثه را محكم مي كند و آنها را سالم نگه مي دارد.

[caption id="attachment_1165" align="alignnone" width="300"] خواص برگ شاهی برای لثه[/caption]

12- خوردن مرتب ماست و ساير محصولات غذايي حاوي اسيدلاكتيك ممكن است براي بهداشت دهان شما مفيد باشد.

[caption id="attachment_1166" align="alignnone" width="300"] خواص ماست برای دندان و لثه[/caption]

13- مصرف مقادير اندكي از اسيدهاي چرب امگا ـ 3 كه به طور معمول در غذاهايي مثل ماهي يافت مي شوند، براي كمك به برطرف كردن بيماري هاي لثه مفيد است. مصرف اسيدهاي چرب امگا سه احتمال ابتلابه بيماري هاي لثه را 23 تا 30 درصد كاهش مي دهد.

[caption id="attachment_1167" align="alignnone" width="300"] ماهی برای بیماریهای لثه[/caption]

14- مصرف پرتقال موجب استحكام لثه ها مي شود.

[caption id="attachment_1168" align="alignnone" width="266"] مصرف پرتقال برای لثه[/caption]

 

بهداشت دهان و دندان٬ بیماری دهان٬ بیماری لثه٬ درمان آبسه دهان و دندان٬ درمان آفت دهان و دندان٬ درمان التهاب دهان و دندان٬ درمان بوی بد دهان٬ درمان عفونت دهان و دندان٬ درمان گیاهی عفونت دهان و دندان٬ دهان دندان٬ دهان و دندان٬ دهان و دندان بهداشت٬ دهان و دندان سالم٬ راههای درمان عفونت دهان و دندان٬ سلامت دهان و دندان٬ طب سنتی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
درمان ورم پا با گیاهان دارویی در طب سنتی

درمان ورم پا با گیاهان دارویی در طب سنتی

بعضی از گیاهان برای درمان ورم پا و گردش خون در پا مفید است و احتباس آب بدن را از بین می برد. برای درمان ورم پا می توان از گیاهان به صورت تنتوره، دم کرده یا خیسانده استفاده کرد.

[caption id="attachment_1172" align="alignnone" width="300"] درمان ورم پا[/caption]

جعفری: به نقل از سایت «هلث نیوز»، این گیاه ادرارآور حاوی ماده معدنی، ویتامین و کلروفیل است که برای سلامت بدن مفید است. این گیاه را می توان به همراه غذا یا همراه با سالاد مصرف کرد.

[caption id="attachment_1173" align="alignnone" width="300"] درمان ورم پا با جعفری[/caption]

قاصدک: از احتباس آب جلوگیری می کند. خاصیت مدر آن، آب اضافه بدن را دفع می کند و در نتیجه ورم پا از بین می رود. این گل را می توان به صورت دم کرده مصرف کرد.

[caption id="attachment_1174" align="alignnone" width="300"] درمان ورم پا با قاصدک[/caption]

ژینکو: با بهبود بخشیدن به گردش خون، میزان احتباس آب را در پاها کاهش می دهد. اگر دچار مشکلات مرتبط با گردش خون هستید قبل از مصرف این گیاه با متخصص گیاهان مشورت کنید. این گیاه برای رفع مشکل گردش خون در پا بسیار سودمند است.

[caption id="attachment_1175" align="alignnone" width="225"] درمان ورم پا با ژینکو[/caption]

نعناع: قرار دادن پا در آب نعناع، خستگی و ورم پا را از بین می برد. لازم است ۲طشت یکی حاوی آب گرم و کمی روغن نعناع و دیگری آب سرد حاوی روغن نعناع آماده کنید. ابتدا پا را در طشت آب سرد و پس از یک دقیقه پا را در آب گرم قرار دهید.

[caption id="attachment_1176" align="alignnone" width="300"] درمان ورم پا با نعناع[/caption]

 

درمان ورم پا٬ درمان ورم پا در باراری٬ درمان ورم پا در سالمندان٬ درمان ورم پا در طب اسلامی٬ درمان ورم پا در طب سنتی٬ درمان ورم پاها٬ درمان ورم پای دیابتی٬ ورم پا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
درمان دیابت با چای سیاه در طب سنتی

درمان دیابت با چای سیاه در طب سنتی

چای جایگاه بالایی در خانواده های ایرانی دارد. چای سیاه در شمال کشور کشت شده و به بازار ارئه می شود و این چای یکی از بهترین نوع چای در سراسر جهان می باشد. قصد داریم در ادامه در رابطه با فواید باورنکردنی این گیاه صحبت کنیم.

[caption id="attachment_1181" align="alignnone" width="300"] فواید چای سیاه[/caption]

 

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و با فشارخون بالا نیز مقابله می کند. نتایج یک پژوهش نشان می دهد که خواص چای سیاه به اینجا ختم نمی شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.حتماً می دانید که دیابت چه بیماری پردردسری است و میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان گرفتار کرده است. برای همین بهترین کار این است که با تغییر سبک زندگی، داشتن تغذیه مناسب و ورزش و کنترل وزن از همان ابتدا از ابتلا به این بیماری قندی پیشگیری کنید.

محققان معتقدند که همین چای سیاهی که دم و نوش جان می کنید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و با دیابت مقابله می کند. چای سیاه خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. در اینجا می خواهیم نتایج چند پژوهش متعدد را بررسی کنیم که همگی از تأثیر مفید چای سیاه برای مقابله با دیابت می گویند. با ما همراه باشید.علاوه بر اینکه چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود می تواند با فشارخون بالا نیز مقابله کند. نتایج یک پژوهش چینی نشان می دهد که خواص چای سیاه به اینجا ختم نمی شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.باید بدانید که این چای بعد از آب دومین نوشیدنی پرطرفدار مردم سرتاسر جهان است. برای همین متخصصان علاقه بیشتری برای کشف خواص مختلف آن دارند.محققان چینی روی میزان پلی ساکارید موجود در سه چای سبز، چای اولانگ و چای سیاه بررسی هایی انجام دادند. هدف این بود که تأثیر این سه نوع چای را روی درمان دیابت بررسی کنند. پلی ساکاریدها نوعی گلوسید حاوی نشاسته و سلولز هستند.

[caption id="attachment_1185" align="alignnone" width="300"] خواص چای سیاه[/caption]

این ترکیبات می توانند برای افرادی که دیابت دارند مفید باشند به خاطر اینکه جذب گلوکز را به تاخیر می اندازند. به عقیده این محققان از این سه نوع چای، چای سیاه حاوی پلی ساکاریدهایی است که بیشترین تأثیر را در جلوگیری از جذب قند دارد. باید بدانید که پلی ساکاریدهای موجود در چای سیاه نقش مهمی در مقابله با رادیکال های آزاد دارد. این مولکول های موذی و آسیب رسان باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان و آرتریت روماتوئید می شود. به عقیده این محققان پُلی ساکاریدهای موجود در چای سیاه یک روش طبیعی برای کنترل و مقابله با دیابت است.در سال ۲۰۰۸ نیز نتایج یک پژوهش اسکاتلندی نشان داده بود که چای سیاه می تواند با دیابت نوع ۲ مقابله کند. محققان این پژوهش چینی هم به این نتیجه رسیده اند که پولیفنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای که از تخریب سلول ها جلوگیری می کند می تواند عملکرد انسولین را نیز کنترل کند. پژوهش اسکاتلندی انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان داده بود که چای سیاه بهتر از چای سبز با دیابت مقابله می کند. با این حال چای سبز بهتر از چای سیاه باعث لاغری می شود. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در چای سبز به چربی سوزی کمک می کند. این دو نوع چای همچنین از ابتلا به بیماری های قلبی پیگیری می کنند.

در سال ۲۰۰۵ نیز پژوهشی در این خصوص انجام شده بود. بررسی هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده بود نشان می دهد که چای سیاه و چای سبز هر دو برای مقابله با دیابت نوع دو موثر هستند. نتایج این پژوهش نشان داده بود که این دو چای برای جلوگیری از ابتلای دیابتی ها به بیماری آب مروارید نیز موثرند. در سال ۲۰۰۵ محققان اعلام کردند که چای سیاه و چای سبز ترکیبات مناسب و غیر سمی دارند که میزان قند خون را پایین می آورد. در واقع نوشیدن چای یک روش ساده و ارزان قیمت برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت و مشکلات ناشی از این بیماری محسوب می شود. محققان به مدت ۳ ماه به موش های آزمایشگاهی چای سیاه و چای سبز دادند.

بعد از بررسی هایی مشخص شد که این دو نوع چای مانع از ابتلا به بیماری آب مروارید ناشی از دیابت می شود و تأثیر مثبتی روی کاهش قند خون دارند. اگر بخواهیم طبق این پژوهش معادل یابی کنیم باید بگوییم که یک فرد ۶۵ کیلویی باید روزانه یک لیتر یا ۴ لیوان چای سیاه بنوشد.البته این میزان چای نباید با قند فراوان خورده شود به خاطر اینکه قند زیاد همان و ابتلا به بیماری قند خون یا همان دیابت نوع ۲ همان. همچنین حواستان باشد که نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا باعث جلوگیری از جذب آهن می شود.

[caption id="attachment_1184" align="alignnone" width="300"] پیشگیری از دیابت[/caption]

 

چای سیاه٬ چای سیاه برای دیابت٬ چرا باید چای سیاه بخوریم٬ درمان دیابت٬ درمان دیابت با چای سیاه٬ درمان دیابت با طب سنتی٬ درمان دیابت با گیاهان دارویی٬ درمان دیابت نوع 2٬ دیابت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : پنج شنبه 22 آذر 1397
طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ و فواید آن در طب سنتی

طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ و فواید آن در طب سنتی

تخم مرغ که شکلی بیضی مانند دارد بعنوان منبع غذایی برای انسان ها حساب میشود.یک روز طول میکشد که یک تخم مرغ به بار بیاید و به همین علت 1 مرغ فقط قادر به تولید 1 تخم در طول روز است.روغنی که از تخم مرغ بدست می آید روغن بسیار مفیدی است و افرادی که چین و چروک دارند میتوانند از آن بعنوان یک منبع خوب استفاده نمایند.

[caption id="attachment_1131" align="alignnone" width="300"] فواید روغن زرده تخم مرغ برای پوست[/caption]

 

طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ

مرحله اول:

6 عدد تخم‌مرغ را روی شعله گاز برای مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید و بعد آن را در کناری بگذارید تا خنک شود. وقتی خنک شد، پوست آن‌ها را جدا کنید و تخم‌مرغ‌ها از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم:

حالا با قاشق، زرده‌ها را از سفیده جدا کنید. می‌توانید از سفیده‌ها برای صبحانه یا سالاد استفاده کنید و آن‌ها را دور نیندازید.

مرحله سوم:

با یک چنگال زرده‌ها را به خوبی له کنید و بعد آن‌ها را در یک تابه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید.

مرحله چهارم:

حرارت را کم کنید و تا جایی که زرده‌ها به رنگ تیره و تقریبا سوخته دربیایند تابه را روی شعله نگه دارید. در این حالت توده زرده تخم‌مرغ شروع به دود کردن می‌کند و نباید نگران باشید. وقتی به این مرحله رسید با چنگال حسابی زرده‌ها را له کنید و به طور منظم هم بزنید.

به این فرایند ادامه دهید تا روغن تخم‌مرغ، کاملا از زرده‌ها جدا شود و بیرون بیاید. ممکن است دود غلیظی از آن خارج شود زیرا زرده‌ها کاملا می‌سوزند، پس حتما تهویه آشپزخانه را روی دور تند قرار دهید تا دود اذیتتان نکند.

مرحله پنجم:

وقتی روغن تخم‌مرغ از آن جدا شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برای مدتی بماند تا در دمای طبیعی خنک شود.

مرحله ششم:

در این مرحله بعد از خنک شدن زرده‌ها، باید آن‌ها را از یک صافی توری یا یک تنظیف تمیز رد کنید تا روغن از زرده‌های سوخته جدا شود. این روغن را داخل یک ظرف شیشه‌ای یا سرامیکی تمیز و خشک بریزید (از ریختن آن در ظروف پلاستیکی و فلزی خودداری کنید، زیرا ممکن است در آن واکنش شیمیایی رخ دهد).

اگر در روغن ذرات جامد وجود داشت، دوباره فیلتر کنید تا روغن شفافی به دست بیاید.

این روغن را در دمای اتاق تا یک سال و در یخچچال تا سه سال، می‌توانید نگهداری کنید. اما باید مراقب باشید که قاشق آلوده یا انگشت در آن نکنید و همچنین از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری کنید.

[caption id="attachment_1132" align="alignnone" width="300"] طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ[/caption]

 

فواید روغن تخم‌مرغ برای زیبایی

  1. استفاده از روغن تخم‌مرغ در کاهش جای زخم و چین و چروک مفید است.
  2.  این ماده همچنین می‌تواند باعث آبرسانی به سلول‌های پوستی شود، به طوری که پوستتان همیشه شاداب و تازه باشد.

[caption id="attachment_1133" align="alignnone" width="300"] زیبایی پوست با روغن زرده تخم مرغ[/caption]

 

3.ابن روغن برای کاهش پوسته و التهاب پوست بسیار مفید است و با خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی خود در درمان اگزما و آفتاب سوختگی موثر است. این          روغن برای اینکه پوستی درخشان، جوان و شاداب داشته باشید، یک انتخاب فوق‌العاده است که استفاده از آن را حتما به عادت همیشگی خود تبدیل خواهید کرد

4.اگر دچار ریزش مو هستید، حتما از روغن تخم‌مرغ برای تقویت ریشه موها و تغذیه بافت آن‌ها استفاده کنید. این روغن هم باعث توقف ریزش مو می‌شود و هم اینکه موهای از دست رفته را برمی‌گرداند. بنابراین از نظر طب سنتی در درمان کم‌پشتی موها که ممکن است در بسیاری از زنان و مردان وجود داشته باشد، مفید است.

[caption id="attachment_1134" align="alignnone" width="300"] موهای براق با روغن زرده تخم مرغ[/caption]

روغن تخم مرغ٬ روغن زرده تخم مرغ برای ابرو٬ روغن زرده تخم مرغ برای پوست٬ روغن زرده تخم مرغ برای ریش٬ روغن زرده تخم مرغ برای مژه٬ روغن زرده تخم مرغ برای مو٬ زیبایی پوست٬ زیبایی پوست صورت٬ طرز تهیه روغن تخم مرغ٬ فواید روغن تخم مرغ


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 21 آذر 1397
ترک معجزه آسای سیگار با استویا در طب سنتی

ترک معجزه آسای سیگار با استویا در طب سنتی

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که از اشخاص سیگاری ایراد می گیرند و آثار زیان آور سیگار را برایشان مرور می کنند.اما باز هم می بینند حرف های شما بی فایده بوده و شخص مورد نظر شما هنوز هم از سیگار استفاده می کند.بهتر است این موضوع را باور کنید که نیکوتین یکی از اعتیاد آورترین داروهای کشورمان است و ترک سیگار به این راحتی نیست.بسیاری از افراد سیگاری از عدم توانایی در کنار گذاشتن این موجود مزاحم رنج می برند و علیرغم میل باطنی خود موفق نمی شوند آن را کنار بگذارند.در این مطلب با ما همراه باشید چون می خواهیم شما را با ماده ی گیاهی شگفت انگیزی آشنا کنیم که ترک سیگار را برایتان راحت می کند.

سیگار کشیدن علت بسیاری از بیماری ها، ناتوانی ها و مرگ افراد سیگاری است.بیش از ۹۰ درصد افرادی که مبتلا به سرطان ریه تشخیص داده شده اند سیگاری بوده اند.متاسفانه نه تنها خود افراد سیگاری این بیماری ها را باید تحمل کنند بلکه افرادی که در معرض دود سیگار هستند نیز همه این مشکلات را خواهند داشت.سیگار هایی که در بازار موجود هستند تقریبا ۱۰ میلی گرم نیکوتین دارند که این نیکوتین فقط یکی از ۴۰۰۰ ماده شیمیایی موجود در توتون و تنباکو است.

نیکوتین از طریق پوست، مخاط دیواره بینی و دهان و یا از طریق استنشاق توسط ریه ها جذب می شود.این مواد شیمیایی در بالاترین سطح ممکن در عرض کمتر از ۱۰ ثانیه به مغز و جریان خون می رسد.اگر شما یک فرد سیگاری هستید حتما درباره مضرات کشنده سیگار مطلع هستید.بیش از ۳۵ میلیون نفر در سال اقدام به ترک سیگار می کنند اما کمتر از ۷ درصد آن ها موفق به ترک آن می شوند.

عده ای در زمان استرس باز هم به سیگار روی می آورند و عده ای دیگر نگران افزایش وزن پس از ترک سیگار هستند و برخی هم جنگ سختی را در راه ترک این اعتیاد تحمل می کنند.اما مطابق معمول طبیعت بخشنده ی ما در طب سنتی برای این مشکل نیز راهکار دارد و ما در نت نوشت این راز را به شما خواهیم گفت!

استویا

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید و یک زندگی سالم را تجربه کنید استویا (stevia) را امتحان کنید.شکر برگ (Stevia) یک گیاه چند ساله­ی علفی است و پیدایش طبیعی آن بین ۲۲ تا ۲۴ درجه جنوبی و ۵۳ تا ۵۶ درجه غربی در پاراگوئه و برزیل است.برگ­های این گیاه یک نوع رزین آروماتیک تولید می­کنند که مقوی دستگاه گوارشی انسان است.

ترکیبات شیرین استویا از میان فرایند­های گوارشی بدون تجزیه شیمیایی  عبور می­ کند و به همین دلیل برای کسانی که نیاز به کنترل قند خون دارند مفید است.

تحقیقات روی بیوسنتز، سمیت زدایی، متابولیسم و مفهوم تغذیه‌ای استویا این نتیجه را در پی داشت که اکثر آزمایش‌های سمیت انجام شده روی استویوزاید منفی است و استفاده از استویوزاید تصفیه شده به عنوان یک افزودنی غذایی برتر از نقطه نظر سلامتی عمومی رایج شد.در نتیجه استویا و استویوزاید را می­توان به عنوان یک شیرین کننده سالم استفاده کرد.

آزمایش­های کلینیکی نشان دادند که استویا می­تواند به تعادل قند خون کمک کند.به همین دلیل مصرف این گیاه و عصاره ی آن در بسیاری از کشورها به عنوان یک داروی واقعی برای بیمارانی که از دیابت و هایپوگلیسمیا رنج می­برند پیشنهاد می­ شود.استویا یک رژیم ایده­ ال برای افرادی است که می­ خواهند وزن خود را کاهش دهند و یا ثابت نگه دارند.زیرا قندهای موجود در این گیاه کالری­ زا نیستند و می­ توانند بدون افزودن وزن، میل به شیرینی را در افراد (به خصوص به عنوان جایگزینی برای سیگار) ارضا کنند.همچنین استفاده از استویا می­ تواند میل به خوردن غذاهای چرب را کاهش دهد.کنترل اشتها از دیگر عوامل تأثیر برانگیز استویا است.برخی افراد معتقدند که میزان گرسنگی آن­ها با خوردن استویا، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از وعده غذایی کاهش می­ یابد.

مطالعات انجام شده توسط محققان آلمانی تایید کرده اند که شاخ و برگ این گیاه در درمان اعتیاد به سیگار کشیدن با تنظیم قند خون کمک می کند.

ساده ترین راه برای ترک اعتیاد به سیگار این است که عصاره این گیاه را در یک بطری نگهداری کنید و هر زمان که میل به کشیدن سیگار داشتید با قطره چکان یک قطره از این عصاره را بر روی زبان تان بریزید و بگذارید تا ولع شما کم شود.

اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید از برگ این گیاه استفاده کنید.

[caption id="attachment_1124" align="alignnone" width="300"]ترک سیگار مزایای گیاه استویا[/caption]

 

خواص دیگر شکر برگ

شکر برگ از رشد برخی باکتری­ها و میکروارگانیزم­های آلوده­ گر جلوگیری می­ کند.حتی برخی افراد معتقدند که مصرف استویا موجب جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا می­ شود.استویا را می­ توان برای جلوگیری از پوسیدگی­ دندان و بیماری­های لثه استفاده کرد.برگ­ های استویا یا فراورده­ های آن برای کاهش چین و چروک و خطوط پوست و تقویت صدا استفاده می­ شوند.همچنین از این گیاه برای درمان بیماری­ها و جراحات پوستی، اگزمای پوستی، آماس پوست و بریدگی­ های کوچک استفاده می­ کنند.چای کیسه­ ای استویا را می­ توان برای گرفتن خستگی چشم روی چشم قرار داد و همچنین استفاده از آن برای درمان خستگی و گرفتگی پوست و صدا پیشنهاد می­ شود.محصولات محافظ پوست استویا به صورت شنی، ماسک و کرم­ های مایع در دسترس است.عصاره مایع را می­توان مستقیماً برای پوست استفاده کرد.برگ های این گیاه سرشار از مواد مغذی مختلف از جمله بتا کاروتن، ریبوفلاوین، کلسیم و منیزیم است. با استفاده از این گیاه برای ترک سیگار می توانید مطمئن باشید که یک رژیم غذایی سالم را در پیش گرفته اید. ویتامین C کمک می کند تا نیکوتین و سایر سموم که در بدن شما هستند پاک شوند. ویتامین B می تواند کمک کند تا استراحت خوب شبانه و اعصابی آرام داشته باشید، و کلسیم و منیزیم  موجود در آن برای کاهش استرس بسیار مفید است.

[caption id="attachment_1125" align="alignnone" width="300"] خواص استویا[/caption][caption id="attachment_1126" align="alignnone" width="300"]ترک سیگار با طب سنتی گیاه استویا[/caption]

استویا٬ استویا چیست٬ اعتیاد به سیگار٬ ترک اعتیاد٬ ترک سیگار٬ ترک سیگار با استویا٬ ترک سیگار با شکر برگ٬ ترک سیگار با طب سنتی٬ ترک سیگار در 21 روز٬ ترک سیگار در 3 روز٬ ترک سیگار در چند روز٬ ترک سیگار در طب اسلامی٬ خواص استویا٬ خواص شکر برگ٬ فواید استویا٬ فواید شکر برگ٬ گیاهی برای ترک سیگار


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 21 آذر 1397
مزیت ژلاتین برای زیبایی پوست،مو و لاغری در طب سنتی

۱۲ مزیت ژلاتین برای زیبایی پوست، مو و لاغری

فواید ژلاتین برای زیبایی

ژلاتین مزایای زیبایی فوق العاده ای دارد و از حذف جوش های سرسیاه گرفته تا جوان سازی پوستتان موثر است.

ژلاتین یک ماده گرانبهاست و به دلیل این که باعث بهبود زیبایی طبیعی می شود ارزشش بیشتر نمایان می شود!
ترکیبات ژلاتین چیست؟

قطعا همه ما پودر ژلاتین خریداری می کنیم تا با آن ژله، دسر و... آماده کنیم، اما می دانید محتویات آن چیست؟ خوب، ژلاتین از استخوان ها یا پوست های حیوانی بدست می آید– مصرف آن را نادیده نگیرید! این ماده یک غذای بسیار مغذی است که باعث افزایش کلاژن سازی می شود و با تاخیر در چین و چروک باعث جوان ماندن پوست می شود. استخوان، پوست و بافت همبند از کلاژن تشکیل شده است، کلاژن پروتئینی است که ژلاتین را تولید می کند.

اگر چه اکثرا ژلاتین از پوست خوک بدست می آید، پس مطمئن شوید که ژلاتین ارگانیک حیوان علف خوار که معمولا حلال گوشت است و ترجیحا از گاو بدست می آید، را خریداری کنید.

یکی از غنی ترین و بهترین منابع ژلاتین، آبگوشت قلم و استخوان(آب قلم) است! آب قلم یک غذای سالم در طب سنتی است که می تواند در رژیم غذایی پالئو مورد استفاده قرار گیرد و بسیار سالم و مغذی است.

ژلاتین برای زیبایی

  1. راز جوانی پوست

بهترین مزیت زیبایی ژلاتین این است که راز جوانی پوست است! ژلاتین از کلاژن ساخته شده، پروتئینی که پوست، استخوان ها، بافت ها و همه چیز را مانند چسب در کنار هم حفظ می کند. با افزایش سن، سطح کلاژن بدن به عنوان بخشی از روند پیری طبیعی کاهش می یابد. این امر باعث ایجاد خطوط ، چین و چروک و افتادگی پوست می شود! با این حال، با خوردن غذاهای غنی از ژلاتین یا کلاژن رژیمی، می توانید تولید کلاژن را افزایش دهید. این روند پیری زودرس را به تاخیر می اندازد و چهره تان جوان تر به نظر می رسد و این جوانی ماندگارتر خواهد شد! برای جوان کردن پوستتان سعی کنید آب قلم و استخوان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  1. جلوگیری از کشش و ترک های پوستی

مصرف ژلاتین در بهبود خاصیت کشسانی و استحکام پوست مفید است و مانع ترک های پوستی ناشی از بارداری های ناخوشایند می شود . سعی کنید آب قلم و استخوان که غنی از مواد مغذی است مصرف کنید که نه تنها مانع ترک پوست می شود، بلکه باعث تغذیه شما و جنین تان می شود!

  1. سلولیت را کاهش می دهد

ممکن است به دلیل کاهش تولید کلاژن در بدنتان، بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل دچار سلولیت(تجمع بافت چربی در نقاطی از بدن) شوید. به همین دلیل است که شما نیاز به مصرف کلاژن غذایی دارید تا بتوانید کلاژن موردنیازتان را دریافت و ذخیره کنید تا بتوانید پوستی سفت و صاف و کشیده داشته باشید. آب قلم و استخوان یا مکمل های کلاژن با کیفیت بالا مصرف کنید تا بتوانید تجمع چربی و سلولیت بدنتان را کاهش دهید.

  1. برای داشتن موهای ضخیم تر و بلند تر

یکی دیگر از مزایای زیبایی ژلاتین این است که باعث رشد مو می شود! اگر دوست دارید رشد موهایتان افزایش بیابد، باید سعی کنید غذاهای غنی از ژلاتین را بخورید. آب قلم استخوان بهترین منبع ژلاتین است، به همین دلیل من مصرف آن را به شما توصیه می کنم.

  1. پوست را نرم و صاف می کند.

شما می توانید با مصرف غذاهای غنی از ژلاتین و همچنین با ماساژ آن روی صورتتان، پوستی نرم و صاف داشته باشید! برای نتایج شگفت انگیز روی پوست ماسک زیر را امتحان کنید:

ماسک صورت ژلاتین و عسل:

در یک کاسه کوچک، یک دوم قاشق چای خوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چای خوری عسل خام و 1 قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی را مخلوط کنید. همه آنها را خوب مخلوط کنید. با استفاده از یک براش آرایشی، آن را روی صورت خود بمالید، از تماس با چشم خودداری کنید. سپس به مدت 10-15 دقیقه صبر کنید و پس از آن ابتدا به آرامی با آب گرم بشویید، سپس با آب سرد. در نهایت پنبه آغشته به عصاره ارگانیک رز را به پوستتان بزنید و سپس 3-4 قطره روغن آرگان را برای مرطوب شدن پوستتان استفاده کنید. شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید تا پوستی نرم و صاف داشته باشید.

[caption id="attachment_1111" align="alignnone" width="300"] ماسک ژلاتین و عسل[/caption]

 

  1. ناخن های براق و قوی

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت ناخن ها ایفا می کند! با خوردن غذاهای مناسب ناخن های قوی و براق خواهید داشت و رشدشان سریعتر خواهد شد! غذاهای غنی از ژلاتین مانند آب قلم و همچنین غذاهای غنی از ویتامین E، ناخن های شما را تقویت می کنند پس سعی کنید بیشتر از آنها مصرف کنید!

7- کاهش جوش های سرسیاه

شما می توانید با استفاده از ژلاتین و شیر، ماسک صورت تهیه کنید تا از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید و منافذ مسدود شده پوستتان را درمان کنید

[caption id="attachment_1114" align="alignnone" width="300"] درمان جوش سر سیاه[/caption]

 

8- تهیه ژل مو خانگی مورد دلخواهتان.

شما توانید یک ژل مو خانگی بسازید این کار فوق العاده آسان است با کمک ژلاتین می توانید آن را تهیه کنید! هنگامی که شما این ژل خانگی را درست کردید، می توانید از این محصول طبیعی و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید و با استفاده از اسانس های مختلف می توانید عطر و طعم مخصوصی به آن اضافه کنید!

  1. تقویت مو

ژلاتین غنی از پروتئین است، پروتئین یکی از مواد مغذی است که موجب تقویت تارهای مو می شود . اگر پروتئین کافی در بدن یا مو نباشد چه اتفاقی می افتد؟ خوب، موهای شما به راحتی می ریزد، زیرا ریشه آن ضعیف می شود! موهایتان را با مصرف ژلاتین تقویت کنید و یا حتی آن به شامپویتان اضافه کنید تا موهایتان را از بیرون تقویت کند! پس یک شامپوی پروتئینی خاص خودتان خواهید داشت که موجب استحکام بیشتر ریشه موهایتان می شود .کافی است یک الی دو قاشق چای خوری پودر ژلاتین را به یک شامپو طبیعی بدون سولفات 8 اونسی اضافه کنید. به مدت یک دقیقه محتویات را کاملا تکان دهید که به خوبی ترکیب شوند.

[caption id="attachment_1115" align="alignnone" width="300"] ماسک مو[/caption]

 

  1. پاکسازی پوست

آیا شما به دنبال پاک کننده پوست طبیعی هستید که کاملا موثر باشد؟ از پودر ژلاتین استفاده کنید! می توانید آن را با سایر بذرها از جمله بلغور جو دوسر، آرد نخود یا آرد ذرت مخلوط کنید: 1 قاشق چای خوری آرد ذرت و 1/2 قاشق چای خوری پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید. حالا فقط اندکی آب اضافه کنید تا خمیر بدست بیاید و سپس آن را روی صورتتان کامل بمالید، از تماس با چشمانتان خودداری کنید، سپس با آب ولرم بشویید و 3-4 قطره از روغن مورد دلخواهتان را(مانند روغن جوجوبا) را برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.

ژلاتین برای لاغری و کاهش وزن
  1. کمک به کاهش وزن

اندام متناسب اندامی جذاب است. ژلاتین به کاهش وزن کمک می کند، زیرا حاوی پروتئین است که باعث می شود به مدت طولانی احساس سیری داشته باشید. شکم پر شما را از خوردن فست فودهای ناسالم دور می کند! ژلاتین برای کاهش وزن مفید است، زیرا به سم زدایی کبد کمک می کند تا بتواند عمللکرد مطلوبی داشته باشد. کبد ارگانیسم بسیار مهمی برای متابولیسم چربی است و نقش مهمی در مدیریت وزن ایفا می کند، بنابراین برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند این نکته بسیار مفید است.

[caption id="attachment_1116" align="alignnone" width="300"] رژیم لاغری[/caption]

 

  1. سفتی پوست

برای سفت شدن پوست شل از ژلاتین و آب استفاده کنید. این دو مواد را با هم ترکیب کنید. این ترکیب، ژلی را تشکیل می دهند که برای سفتی پوست ایده آل است! سفت شدن پوست همچنین باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می شود، زیرا منافذ باز پوست با چربی و آلودگی مسدود می شوند و یا حتی بزرگ تر می شوند. برای ساختن یک ماسک سفت کننده صورت دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

ماسک سفت کننده پوست: در یک کاسه، 2 قاشق چای خوری پودر ژلاتین را به ¼ فنجان آب گرم اضافه کنید. قبل از اضافه کردن 2 قاشق چایخوری آب لیمو تازه، آن را به شدت مخلوط کنید تا یک ژل درست شود و سپس صبر کنید مخلوط خنک شود. مقداری از این ژل را روی پوست خود بمالید، از تماس با چشم ها خودداری کنید. اجازه دهید ماسک برای 15 دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس با آب سرد بشوید. بعد از شستشوی صورت با کره شیا صورتتان را مرطوب کنید. و بقیه ماسک را برای استفاده بعدی در یخچال ذخیره کنید.

[caption id="attachment_1117" align="alignnone" width="300"] سفت کردن پوست[/caption]

از کجا ژلاتین تهیه کنیم؟

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، لطفا اطمینان حاصل کنید که ژلاتین گاو که حلال گوشت هست خریداری کنید. شما می توانید از این ماده به صورت موضعی استفاده کنید یا آن را روزانه مصرف کنید.

نحوه مصرف ژلاتین

بهتر است آب قلم خانگی مصرف کنید اما اگر نتوانستید، بهترین راه برای مصرف ژلاتین این است که با استفاده از پودر ژلاتین در منزل ژله تهیه کنید . برخی افراد مکمل های کلاژن مصرف می کنند ، مثلا مکمل کلاژن پپتید، مکمل های کلاژن بدون گلوتن، و فاقد GMO.

با مصرف 1 قاشق غذاخوری ژلاتین در روز به نتایج مطلوبی خواهید رسید .

پاکسازی پوست با ژلاتین٬ پودر ژلاتین٬ پوست چرب٬ پوست خوب٬ پوست گندمی٬ تقویت مو٬ تقویت مو با ژلاتین٬ ژلاتین٬ ژلاتین برای لاغری٬ کاهش وزن٬ کلاژن٬ ماسک چاقی صورت٬ ماسک ژلاتین٬ ماسک ژلاتین برای چاقی صورت٬ ماسک صورت٬ ماسک مو٬ مزایای ژلاتین برای پوست و مو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : داریوش
تاریخ : چهار شنبه 21 آذر 1397